Vanaf welke leeftijd is het eigenlijk verantwoord om een kopje koffie te drinken?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hier net zo, vind het onnodig.

Mijn dochter is inmiddels 18 en die drinkt vanaf haar 16e af en toe een bakkie. Mijn zoon van 14 niet en mijn zoon van 2, ja dagelijks haha, die drinkt elke dag koffie, zo erg geen zeik kind whahah, nee joh, die vind het al leuk als ie het knopje van de senseo in mag drukken voor mijn koffie ;)

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hele volksstammen zweren erbij, echter het drinken van koffie heeft een sterke invloed om je gezondheid en state of mind. 's Nachts is je lichaam hard aan het werk de afvalstoffen uit je lichaam te halen. Dit proces gaat door tot het middaguur en koffie bevat stoffen die dit proces remmen. Koffie bevordert ook een lage bloedsuiker waardoor vermoeidheid, prikkelbaarheid, menstruatiestoornissen en hoofdpijn ontstaan en heeft een verzwakkend effect op lever, nieren en bijnieren.

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Hier een peuter die koffie erug lekker vind. maar volgens mij gaat het gewoon om het mee doen. want ik heb het liever niet:D Hij kruipt op je schoot en als je koffie op is doet hij alle moeite om de laatste druppel eruit te krijgen. (heb ik dus geen problemen mee. We hebben echter wel een oplossing bedacht. hij krijgt een eigen kopje en daar gaan we dan gewoon lekker warme melk met suiker in doen. Hij blij. ik ook ;)

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man lust geen koffie, hij is een zeik kind :(

Anywho, uuuuh hier geen koffie hoor. Echt niet, ook geen cola of i.d.
    Kindercola vanaf een jaar of 8, en koffie denk ik zo laat mogelijk hahahaha.
    We zien tzt wel.

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ook hier echt geen koffie...vind koffie drinken voor zo'n kleintje gewoon nied nodig...inderdaad af en toe de laaste druppel of gewoon thee...niet zoveel moeite om dat te zetten

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zal ik? Zal ik? ;)
    Naaaah, houd voor een keer maar eens mijn mond dicht.

;)

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    jamelie drinkt wel is bij oma koffie.. dat schuim wat overblijft in het kopje vind ze heerlijk.
    ze heeft ook een keer hele kop koffie op..ahum.. maar dat was onze schuld..we lette niet goed op..
    ik k reeg vroeger in met de fles al koffie..caffeinevrij.. en zover ik weet heb ik dat heel lang gedronken.

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Maar waarom moeten ze het dan leren lekker te vinden? Koffie is echt geen must, voegt ook helemaal niks toe.
    Ik vind het persoonlijk niet te vergelijken met groenten.

En mijn kind drinkt helemaal niet alleen water, net of er is alleen water of koffie en verder niks. Natuurlijk moet je kind veel smaken leren kennen, maar voor mij hoeft koffie daar echt niet bij. Dan denk ik meer aan groenten en fruit.

En ik ben al helemaal niet anti koffie, net een bakkie Senseo (strong!) achter de kiezen, dankuwel. :D

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Gefeliciteerd, daar slaag ik dus niet in.:p

10. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Koffie?? Voor een kind?? Wat is er mis met limonade? Ik zou dat niet geven voordat ze een jaar of 15/16 zijn.
    Mijn dochter is 9, bijna 10, en ik wil niet eens hebben dat ze prik drinkt, er zijn zat lekkere (gezonde) sapjes en drankjes die ze kunnen drinken.

11. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

heb laatst de oudste (van 3) laatst een kopje "koffie" gegeven. Een iniminibodempje en een enorme lading warme melk erdoor (denk verhouding van 1:20). En trots dat hij was dat hij koffie mocht drinken.

Ik snap heel goed als moeders het niet geven. Maar mijn man lust geen koffie en dat is wel eens vervelend bij het op visitegaan. Daarom wil ik mijn zoon wel vroeg aan de smaak van koffie laten wennen. (niet dat ik het nu al nodig vind hoor, maar dat was toen een spontane ingeving waarvan ik me ook wel afvraag of dat nou wel zo verstandig is;))

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Voor wie is dat in hemelsnaam vervelend :( Moeten we allemaal maar hetzelfde drinken? Of gaan jullie bij mensen op visite die niets anders in huis hebben dan koffie?

13. littleladybug

Euhmmm....misschien is het niet leuk om in ons zwaar-aan-de-koffie-verslaafd Nederland altijd te moeten zeggen dat je wat afwijkends te drinken wil hebben van wat de anderen drinken???

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik drink ook niet vaak koffie, op visite ook eigenlijk nooit. Maar heb dat echt nog nooit als vervelend ervaren hoor?

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Waarom is dat vervelend? Kom op zeg. Nee dit volg ik echtniet.
    Wat is er moeilijk aan 'wat wil je drinken?' 'doe maar cola' (bijv) ipv doe maar koffie? Of is je man zo onzeker dat hij dat niet durft te zeggen als de rest wel koffie besteld heeft. (dat is nl het enigste dat ik kan bedenken)

16. littleladybug

ik doe meestal ook gezellig met manlief mee, maar denk dat het voor een vrouw ook mee geaccepteerd is dan voor een man. Ik ken geloof ik geen andere mannen (behalve 2-ling broer van man) die geen koffie drinken.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou mijn man drinkt ook niet veel koffie, mijn vader ook niet. Nee ik zie dat probleem echt niet.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat raar zeg ´vervelend bij op visite gaan´.. dan vraag je toch om een glas water, makkelijker kan bijna niet.

19. littleladybug

Gelukkig heeft mijn man daar niet zo last van;). Hij heeft het alleen wel eens tegen mij gezegd dat hij het wel jammer vindt dat hij het niet lust en dat het dus idd niet leuk is om altijd iets anders te willen drinken. Niemand maakt daar verder ook een probleem van hoor, maar het is gewoon niet altijd leuk, zeker bij mensen bij wie je voor het eerst komt.

Maar goed, dat is onze visie en onze manier. Jullie moeten het doen zoals jullie het goed lijkt, dat doen wij ook. En dat we daar allebei anders tegenaan kijken, maakt dat toch niet zo veel uit?? Nogmaals, ik snap heel goed dat anderen het onzin vinden om je kind al vroeg koffie te geven.
    Ik heb dit laatst een keer gedaan bij de oudste, maar ga daar op deze leeftijd zeker nog geen gewoonte van maken, maar als ze straks een jaar of tien zijn heb ik er geen problemen mee hoor.

20. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Ik snap niet dat het zooo vervelend is dat je geen koffie drinkt..... Ik ken genoeg mensen die geen koffie drinken, nou dan maak ik toch een kopje thee of iets anders. Smaken veranderen op den duur, om je kind nu al koffie te laten drinken om er aan te laten wennen snap ik echt niet. Je houdt er van of niet.... Ik zie het probleem niet. Niet iedereen drinkt toch alcohol? Is dat ook vervelend of niet gezellig. Ik zeg leven en laten leven.....

Deel Deze Pagina