Vanaf welke leeftijd is het eigenlijk verantwoord om een kopje koffie te drinken?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Weetje dat is een beetje het nadeel van een forum waar je alles typt. Het komt misschien wat dramatischer over dan ik bedoel. Het is echt geen drama; mijn man schaamt zich er ook niet voor, maar heeeel soms vindt het het wel eens jammer (hoop dat ik het zo wat duidelijker heb neergezet. Dus zo'n drama is het echt niet, maar wel voor ons een reden om niet tot hun 16e te wachten voordat ze überhaupt koffie mogen. Als ze een jaar of tien zijn er ze vragen erom, kunnen ze wat mij betreft best een koffie verkeerd krijgen en dit langzaam opbouwen tot zwarte koffie....
    Daarbij was ik zelf ook 10 toen ik van mijn moeder voor het eerst koffie mocht drinken en vond het super!

Hoop dat het nu wat helderder is;)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waarom dan langzaam opbouwen tot zwarte koffie? haha

Ik vind dat zelf al niet te zuipen en wil mijn kind dat niet eens aandoen :D

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Och als je gewoon wel thee drinkt, dan is t toch geen issue lijkt me? Ik lust geen thee zonder melk, das pas lastig :) En ik drink dus meestal gewoon een glaasje water :)

Ik heb net even aan mn moeder gevraagd hoe dat bij ons thuis ging, ik heb nooit koffie gedronken, mn zus pas toen ze naar de middelbare school ging. Koffie voor kinderen vond ze absurd :) Dus het is niet alleen een kwestie van 'nu', ook vroeger waren er al mensen die er zo over dachten (wij zijn dertigers).

4. littleladybug

Wat ze zelf willen natuurlijk;). Wilde alleen aangeven dat ik ze niet op hun tiende aan de tafel laat zitten met een grote kop zwarte koffie voor hun neus en dan met strenge blik te zeggen: Je mag niet eerder van tafel dan dat de koffie op is:D

Maar als ze het lekker lijkt gewoon met een flinke scheut warme melk, totdat ze zelf aangeven dat ze het wat sterker willen:)

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik heb net ook even bij mijn moeder gecheckt en ik moest wel lachen om wat zij vertelde:
    Mijn broer en zus (beiden dertigers) kregen als kind nooit koffie en drinken nu beiden graag koffie.
    Ik lust geen koffie maar mijn moeder vertelde dus dat ik de enige was die als klein meisje wel eens wat koffie dronk, omdat mijn opa op vrijdagmiddag soms op mij paste en die gaf mij af en toe wat koffie omdat ik dat altijd zo interessant vond.

Dus je kind al op jonge leeftijd koffie geven is geen garantie dat hij of zij het later ook lust en het niet geven zorgt er ook niet voor dat ze het later ook niet lekker vinden.
    Ik ben namelijk echt geen moeilijke eter/drinker en ben zeer bekend met alle smaken (ik lust alles, van escargots en sushi tot kapucijners en boerenkool) maar koffie vind ik gewoon echt niet lekker.

Susy: Overigens denk ik dat je vriend dan misschien wat onzeker is over zichzelf? Want als je het vervelend vind om iets niet lekker te vinden als er andere mensen bij zijn dat heeft in mijn ogen meer met zelfvertrouwen te maken. Of met je op je gemak voelen?
    Hij wil er blijkbaar graag bij horen of heeft het idee buiten de boot te vallen omdat hij iets niet lekker vindt?

6. littleladybug

lol, zo zie je maar dat niets een garantie is:D
    Over 20 jaar maar eens dit topic heropenen en kijken wat er van onze kinderen geworden is wat betreft koffiedrinken:p

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat denk ik ook Yummy. Het is nog nooit bij me op gekomen dat het vervelend is dat ik liever een glas water of thee drink terwijl de rest aan de koffie zit bijv.

Ik dronk trouwens vroeger ook heeeeel graag koffie. Niet als baby, maar met een jaar of 8 jatte ik kopjes van tafel die bijna leeg waren. Maar nu ben ik er ook niet gek op. Dus het zegt idd niets...

8. littleladybug

Nee, hij is écht niet onzeker. (soms zelfs iets té zeker van zichzelf haha) Het is denk ik meer de manier waarop ik dit neertyp waardoor het wat dramatischer overkomt dan mijn bedoeling is. Ik weet alleen niet goed hoe ik het anders moet verwoorden.

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Haha ja daar ben ik ook wel benieuwd naar :D

Maar het is toch ook zo dat je smaak om de 7 jaar veranderd? Wie weet lust je man het dus over een paar jaar wel :)

10. littleladybug

haha ja wie weet. Kzal het over 20 jaar dan ook wel laten weten;)

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Haha oke.

Ach zo is iedereen weer anders. Wij zijn niet zo heel moeilijk met af en toe wat "verkeerds" te drinken (Taksi, kindercola, ranja oid) en dagelijks een lekker snoepje of koekje. Genoeg mensen die dat ook niet snappen en not done vinden. Zo maakt iedereen zijn eigen keuzes.

12. littleladybug

Ach zo is het ook. Wij zijn daar weer inderdaad wat strenger in, maar dat is idd ieder zijn eigen keus. En als ik dan al die verhalen op televisie hoor van kinderen die thuis zo liefdeloos worden opgevoed, waar maken we ons dan druk om. Volgens mij geven zowel jullie als wij onze kinderen alle liefde van de wereld en das toch het belangrijkste:), dat je altijd klaarstaat voor je kinderen. En een kopje koffie meer of minder of een koekje meer of minder zal het hem niet doen.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mee eens. mijn man drinkt wel koffie maar ik niet. En Emma krijgt het zeker nog niet. Als ze ouder is idd

Deel Deze Pagina