Studeren en Kinderopvang

Discussie in 'De lounge' gestart door M0MMY1987, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

25 okt 2009
    280
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wat een gedoe met de nieuwe regelingen vanaf 2013!

Hoe doen jullie dit?

Vorig jaar kreeg ik tijdens mijn opleiding nog alles vergoed vanuit de gemeente. 1/6de Deel en eigen bijdrage. Ik hoefde geen cent uit te geven aan de opvang. Misschien ergens oneerlijk voor anderen, maar uiteraard ideaal.

De opvang waar mijn zoontje nu zit, hanteert een basistarief, waarbij je zelf eten e.d. meegeeft voor de dag dat hij je kind gaat.

Vanaf mei gaat hij naar een nieuwe opvang dit i.v.m. dat hij naar de basisschool gaat en de opvang hier in het dorp bij een andere organisatie zit aangesloten dan de opvang waar hij nu zit. Wat betekend: Geen basistarief meer.

Ik betaal bij de huidige opvang zo een €60 aan eigen bijdrage, wat nog redelijk te overzien is. Vanaf mei, wordt mijn eigen bijdrage €150! Dat is nogal een verschil.

Ik dacht, nou straks met de basisschool zal het wel wat minder worden qua financiën, maar niet dus :( Ik doe een HBO opleiding, dat dus ook aardig wat kost in vergelijking met een MBO. En voor studiekosten van de belastingdienst komt ik net niet aan die grens volgens mij om daar recht op te hebben.

Ik vraag me af hoe jullie studerende moeders dit doen of wat jullie van de huidige regelingen vinden.

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ben ook wel benieuwd!
    Ik ga MBO doen, voltijd. Dus wij hebben ook oppas nodig.
    Voor die Partenertoeslag komen wij niet in aanmerking. En de stufie gaat op het salaris van je ouders. Voor MBO blijft stufie trouwens wel bestaan.

Deel Deze Pagina