Hoi iedereen! Ik heb een theateropleiding gevold maar ben helaas hier niet mee verder gegaan. Nu werk ik met kinderen en vind ik dit ook erg leuk. Maar soms kriebelt er wel eens wat. - en dit ligt niet aan mijn beddengoed - Hoe leuk zou het zijn om weer wat te gaan doen met drama, theater, toneel en spel!? Al jaren loop ik met ideetjes rond en heb ze vandaag eindelijk op papier gezet. Nu vroeg ik mij af of er meer van zulke dames rondlopen die creatief zijn maar niet de stap zetten om er wat mee te doen? Maar die het wel willen en voelen kriebelen? Of juist dames die die stap al wel hebben gezet! Graag hoor ik hoe dat is gegaan? Ik woon zelf in Noord-Holland en zou het leuk vinden om iets op te zetten naast mijn werk. Iets creatiefs, iets spannend en iets compleet anders. Wie ook? Misschien vormen er zo leuke kriebel ideetjes of leuke kriebel duo's
Wel herkenning! Ik heb geen theateropleiding gehad maar ik ben samen met n vriendin wel een duo gestart. We heten Krul en hebben een soort caberatesk liedjesprogramma. Daar zit wat acteerwerk en wat cabaret in. Verder speel ik in musicals (volgend seizoen weer). Het opzetten is vlug gebeurd- uitwerken is pittig en het laten draaien is best wel hard werken. Wij hebben een goede regisseur gevonden die ons helpt met wat we bedenken, want als we optreden is dat meestal 2x per maand en moet het wel goed zijn. De voorstelling wisselt per jaar/inspiratie en blijft compleet in ons arangement zitten. Dus we moeten het ook blijven herhalen zeg maar. Ik vind het erg leuk om te doen, al isnhet soms wel zwaar, want in het begin verdien je nog niets, speel je alleen maar kiet zeg maar.
Wat een leuk idee! In Australie heb je iets dat ze 'theatre sports' noemen...groepje mensen komt week naar school om met de kinderen allerlei creatiefs te doen. Google maar eens om Bazil Grumble om een idee te krijgen hoe dat gaat!