Zoon heeft voor het eerst bij McDonalds gegeten in de USA. Hij was toen net 3 jaar. Dochter was toen 16 maanden, dus zij was een stuk eerder maar kreeg wat frietjes en een broodje. Maar voor 1 jaar krijgt een kind van mij geen McDonalds frietjes. Wij eten inclusief vakanties misschien 6 x per jaar bij de McDonalds of aanverwanten. Ik vind dit echt iets voor een keertje.. zelfs voor feestjes vind ik het geen geschikte maaltijd (dat komt nog wel als ze wat ouder zijn.. en dan nog hoop ik het te kunnen vermijden en ze enthousiaster te hebben voor andere dingen) Kids eten trouwens eigenlijk alleen frietjes (zoon eet tegenwoordig ook een hamburger) met ketchup. Het helpt dat wij zelf geen fans zijn van junkfood.
Hier eet de jongste al vanaf 1 jaar iedere week frietjes mee.. Gewoon gezellig. Ik zie er niks fouts aan. Verder weet ik dat hij gezond eet en drinkt..
Vanaf ongeveer anderhalf en pas als echte maaltijd een paar maandjes later. Ze is gek op pizza, patat en pannenkoek maar dit is zeker niet wekelijks hoor Patat overigens altijd zoutloos. En bij de Mac is ze nog nooit geweest maar we komen er zelf ook hooguit 1x per jaar.
Wij eten ook regelmatig ovenfrietjes maar dan wel in combinaties met een gewoon stukje vlees / vis / gevogelte en groenten. Dat vind ik niet hetzelfde als McDonalds of kornuiten.
Vanaf de 1 mochten ze alles mee eten en dat doen ze dan ook.. naar de mac is naar de mac... een paar frietjes en kipnuggets... ze eten niet veel dus dat scheelt. Ze vinden het wel lekker voor het jaar vind ik wat vroeg maar vanaf een jaar.. wat maakt het uit. zolang het maar met grenzen is. Hier krijgen ze echt niet elke week zo'n spul natuurlijk. Ze krijgen gevarieerd eten en dat vind ik het beste. Kindjes wegen nu 7,5 en 8,1 kilo dus bedoel maar.. ze kunnen we wat hebben
Gewoon vanaf dat ze een jaar waren ongeveer. En Tim lust niet eens friet!! Of frakadel of kipnuggets oid...en zijn mama werkt nog wel in de cafetaria! Hij wil ook geen pannenkoek, pizza ed. Hij wil alleen zijn prakje. En als het hier friet eten is, zorg ik ervoor dat hij zijn prakje krijgt door wat over te houden van de vorige dag of zo. De andere 3 zijn er dol op! Alleen naar de Mac gaan we echt bijna nooit...veels te duur met 5 groten.
Dat hoeven die van mij ook niet De lichtste van de 2 lust wel zoetigheid zoals taart en zo wat ze overigens eigenlijk nooit krijgen maar de andere lust dat allemaal niet. Zelfs geen lange vinger Ook wel weer handig.. haha
Mijn oudste is gek op verse rauwe worteltjes en ze wil dan ook altijd graag meteen het zakje hebben bij de supermarkt, waarna ze dan tijdens de 30minuten lange terug reis naar huis aan worteltjes zit te knabbelen. Nou als je dan ziet hoe mensen soms kijken...
onze dochter wordt in mei 3 en heeft gisteren voor het eerst echt een bord patat met kipcorn (kindermenu bij snackbar) opgegeten. Tot nu toe waren het steeds een paar stukjes. En kipnuggets. Macdonalds of andere fastfoodketen is ze vorig jaar op mijn verjaardag geweest (waren onderweg) , maar heeft ze 1 kipnugget gegeten. Onze groenteboer moet altijd lachen als onze dochter 'boodschappen' doet. Ze kan niet wachten tot ze een wortel krijgt. Het doosje rozijnen biedt ie al niet eens meer aan nadat ze hem op duidelijke wijze op de wortels wees. komkommer, paprika en wortel & alle soorten fruit dat is wat ze het allerliefst heeft. En brood, het liefst een plak zonder beleg.... Maar voor 1 jaar heeft ze echt niks qua patat, pizza etc gehad en daarna alleen een paar hapjes van ons nadat ze haar eigen eten op had. Nu worden we daar wel makkelijker in en krijgt ze haar eigen portie en daarbij zorg ik dan dat ze eerst haar groentes opeet.
Mijn zoon ging kreeg vanaf zijn tweede af en toe junkfood, mc donalds of patatjes. Sinds een jaar eten wij alleen maar biologisch en gezien mcdonalds food veel chemische troep bevat, geen mcdonalds meer voor ons. Ook patat bij de supermarkt bevat veel e-nummerrs. Daarom maar een goede frituurpan aangeschaft, vanaf nu eten we alleen maar homemade patat. Veeeeel lekkerder ook
Ik ben OOK bewust met voeding bezig maar wij ontwijken bepaalde voedingen niet , we leren onze kinderen juist dat het er is om er mee om te leren gaan. Friet is niet ongezond als je het beperkt eet (zoals alles) zelfs teveel van gezond eten is net zo ongezond. Onze kinderen eten heel graag fruit en groente en zullen dit ook uit zichzelf vragen maar daarmee sluit je het andere niet uit. Het gaat om dat (vind ik) "spastische" gedrag van sommige moeders dat hun kind geen suiker, vetten e.d. mag hebben voor een bepaalde leeftijd. Het gaat allemaal om balans en dat je kindje leren. Ik vind het niet gezond om dingen te vermijden omdat daar geen les in zit, je leert niet oversteken door het nooit te doen maar juist door met de goede begeleiding van je ouders dit regelmatig te oefenen, zo is dit ook met gezonde voeding. Niets mis met een keertje uit de band springen als je maar verder gezond eet en beweegt. En bv tot 3 jaar alles vermijden wat zogenaamd ongezond is want heel veel dingen zijn in beperkte mate helemaal niet ongezond daar leer je niet zoveel van, behalve dat je niet weet wat het is. ik vind het vaak de vervelendste kinderen die het van thuis niet gewend zijn, die blijven vaak bedelen voor meer, of worden keidruk van snoep / limo e.d. of krijgen last van hun buik bij de eerste beste hap met wat vet erin. Niet altijd maar vaak kan je ze precies eruit halen bij een kinderfeestje of iets. Die van mij zeggen prima een keer nee tegen snoep en zoals gisteren op verjaardag pakken ze komkommer, wortels en nootjes ipv de chips e.d. die er staan maar dat vind ik dan bewuster kiezen als ontwijken en alleen maar die gezondere dingen aanbieden en niet beter weten.
Hier nog geen junkfood, vinden we zelf niet lekker dus dat scheelt. Wel ovenfrites met een stukje vis of vlees en groente. En zelfgemaakte pizza.
Mijn dochter was 1 jaar toen voor het eerst patatjes at..zoutloos Met wat kip nuggets. Mijn dochter eet alles..alleen tomaat lust ze niet. Ik denk dat als je gewoon een goed belans hebt qua eten dat dat veder prima is. Veder ben ik het eens met wat hier boven genoemd word.. Je hebt ook ouders die helemaal in paniek raken als je verteld dat je kind een koekje krijgt of limo drinkt. Dat vind ik net z'n vreselijke houding als ouders die hun kind alleen maar koek en snoep geven.
Ik vind het niet spastisch om een baby of dreumes geen junkfood te geven...voor mij is dat volstrekt logisch, is gewoon geen eten voor zo'n klein kind. En ze zijn totaal niet vervelend op een verjaardag, waar andere kinderen door mogen blijven schransen zeg ik gewoon op een gegeven momemt stop, maar eigenlijk is dat practisch nooit nodig. Gister waren wij op een verjaardag...dochter kreeg lekker een zakje chips zoals de andere grotere kids en voor de volwassenen stond het op tafel in bakken. Er waren met mijn zoontje erbij 4 dreumesen die allemaal tussen de 1 en 1,5 waren. Bijna allemaal stonden ze flink te snaaien uit die bakken (niet megaveel natuurlijk, dreumeshandjes zijn niet zo groot) maar mijn zoontje krijgt echt nog geen chips hoor..nu pakte hij sowieso niet zelf uit die bak, maar toen een andere ouder het hem aanbood zei ik: nee hoor dat hoeft niet.....nou echt die reacties, alsof ik hem vermoord ofzo. En steeds van die opmerkingen: o nou wij zijn wel slechte ouders zeg dat jij lekker die bak staat leeg te eten..moest mij inhouden om te zeggen: inderdaad ja, want dat is wel wat men uitlokt met dat gezeur. Ik schaamde mij bijna om zijn soepstengels tevoorschijn te halen....idioot i mijn ogen, want moet een kind van een jaar in hemelsnaam met chips Met idioot bedoel ik dus dat ik daar zo op veroordeeld wordt.
En dat kinderen druk worden van limo of snoep is niet omdat ze van hun ouders niks mogen maar door de stoffen die erin zitten. Lijkt mij alleen maar goed dat het zo werkt bij een kind...dan is duidelijk dat het lichaam niet gewend is aan die stoffen.
Dat is wel bizar ja dat je daarop veroordeeld word het zijn jou kinderen dus jij bepaalt hoe of wat en niemand anders. Maarja ik word ook vaak genoeg veroordeeld omdat mijn dochter dus wel op een verjaardag chips mag pakken...(tot op een bepaalde hoogte natuurlijk) alsof ik haar vermoord. Nou zo heb je dus beide kanten..