maar net alsof alle andere kinderen die het wel mogen blijven schransen? Het is toch niet of, of? mijn zoontjes eten allebei een stuk of 10 chipjes of frietjes en dan stoppen ze er zelf mee hoor.
Naja mijn dochter kan flink bunkeren en we moeten haar ook wel remmen maar dit is niet alleen met chips ofzo zo dus daar ligt het niet aan. Ik zeg altijd als ouder ben je er zelf bij....nee is nee..klaar is klaar en genoeg is genoeg. En overal waar TE voor staat is niet goed zei mijn vader altijd ..
Kinderen worden helemaal niet hyper van snoep en suikers. Is bewezen. Maar ik ben vind ik van mezelf nogal losjes in fastfood. Tja wat is fastfood? Ik versta frietjes ook onder fastfood en dat mag hij van mij gerust eten zonder zout. Hij heeft 1 stukje frikandel gehad maar dat had ik liever niet door die rotzooi daarin, gewoon even geproefd. Maar een hele maaltijd zeg ik "nee" tegen. Hij eet rond 17.30 en frieten halen we altijd na 19u en als die frieten uiteindelijk hier zijn heeft hij meestal ook zijn pap al opgedronken dus veel is het niet Op maandag gaan we vaak wat eten en dan krijgt hij ook altijd wat wij eten maar hij eet dan ook zijn groentjes heel smakelijk op. Maar ik wist niet eens dat kindjes van 1 a anderhalf jaar chips mochten eten dat durf ik hem niet te geven, niet vanwege de smaak maar vanwege die scherpe kantjes en ook het zout erop. Ik ben er niet streng op maar als ik chips eet dan heb ik altijd heel veel dorst. Zou het zielig vinden als hij wat chips zou eten en met dorst in bedje beland
Mijn kinderen eten alles mee vanaf 1 jaar, dus ook minder gezond eten. Maar echt blij maak je ze met pasta's zoals canneloni en lasagne, maar ook zelfgemaakte pizza en zelfgemaakte broodjes hamburger. Patat, pannekoeken en junk zoals mcd, kfc etc lusten ze niet. Wij gaan er trouwens ook echt nooit heen. Vind het zelf ook smerig. Mijn moeder zette vroeger elke dag een bak rauwkost op tafel. Ik merk dat ik dat ook doe en de kinderen vinden dat ook lekker. Ze drinken wel te veel vruchtensap. Te weinig aan water laten wennen.
Mijn zoontje krijgt af en toe frietjes en daar houdt het mee op. Wij eten het zelf ook zeer weinig. Mac etc. echt heel zelden. Mijn zoontje is echt een bodemloze put en eet, als wij hem niet remmen, zichzelf ziek. Dat was met de BV al, heeft hier dus echt niets te maken met het 'onthouden' van sommige dingen. Moeten hem dus ook goed aanleren om te luisteren naar het 'vol' gevoel en dat je van de minder gezonde dingen niet te veel moet eten. Edit: ik word zelf wel hyper van te veel suiker. Kan best zijn dat het tegendeel bewezen is, maar ik ken mijn lijf goed genoeg om te weten dat dat toch echt zo is.
Onze kinderen eten na het jaar volledig met de pot mee, dus ook junkfood. Dit heeft er in geresulteerd dat wij een stuk gezonder eten Waar we vroeger wel eens friet, pizza en hamburgers in het weekend aten is het nu 1 keer per week ongezond. Maar nu lieg ik, want wij bestellen wel eens pizza als de kids in bed liggen en eten dan voor de tv, met de benen op de tafel. Heeeerlijk
Hier ongeveer hetzelfde. Wij eten niet vaak junkfood. Hoogstens 1x per maand Mac of BK. Misschien 1x per 2 weken pizza en dan een hele periode niet. We koken verder heel gezond. Jongste zoon eet echter wel een hele pizzapunt of soms zelfs 2, als wij pizza eten. Is niet gezond, maar komt dus niet vaak voor.
vanaf ongeveer anderhalf eten ze bij mij gewoon alles mee. ik geef dan wel eerst een potje eten aan de kleine. want patat eet ze er echt maar 3 of zo. dus meestal eet ze na een potje groente nog eenpaar patatjes of een stukje frikandel of kroket. lekker toch? ik vind het zelf ook lekker. ik zie haar genieten ervan. zolang het niet 3 keer in de week is, is het toch goed? het zijn bij mij sowieso geen grote eters. chips neemt ze er ook maar 3 van. ik vind het gewoon goed zolang je het als ouders zelf in de hand houdt. dus gewoon een paar chipjes of paar patatjes en niet laten schranzen.
Vanaf 1 jaar at ze in principe met ons mee, maar als 'erbij'. Niet als maaltijd vervanger. Ze kreeg eerst haar eigen eten en als wij daarna aten, mocht ze van alles proeven. Wat later ook eens pannenkoeken gaan eten en dan met fruit erbij ipv 'aardappels,groente,vlees.' Maar echt sporadisch. Nu ze 1,5 is gaat ze ook gewoon mee uit eten en dan krijgt ze wel hetzelfde. We bieden haar alles aan, en ze mag zelf bepalen wat ze dan eet. Dus als ze bami eet, of groenten of ijs t is maar zooooo sporadisch. Ik moet ook zeggen dat ik van eten sowieso geen punt maak. Als ze haar gewone eten niet wil eten, vervang ik niet niet. Prima, haar keus, ik leg nergens druk op. Dan de dag later maar wat extra druifjes of snoeptomaatjes.
Ja he sowieso leven we gezonder. Op tijd naar bed, elke dag ontbijt, fruit, lunch. Lekker naar buiten, wandelen en gezonder avondeten. Alleen de gebroken nachten zijn een achteruitgang
Vanaf 1 jaar, maar wij gaan eigenlijk nooit naar een Mac. of cafetaria. Als wij patat eten is het 1x 2 weken soms wel vaker. Mijn dochtertje(3jr) eet sinds kort echt mee eerder at ze alleen frikandel/kipnuggets, mijn zoontje(2jr) daar en tegen is juist een lekker bek. Een mac zit hier niet in de buurt moet ik toch 15/20min. rijden dan slinger ik liever zelf de pan aan. Maar over het algemeen hebben mijn kinderen liever de hollandse pot aardappelen en groente.
Echt junkfood of ongezond eten doen mijn kinderen eigenlijk nooit, dat komt ook omdat in mijn woonland gelukkig veel gezondere eetgewoonten zijn dan in Westerse landen. Toen ze een jaar of drie waren kreeg ze af en toe wel een frietje van bvb McD en een enkele keer krijgen ze een klein stukje chocolade of zo. Wanneer we in Nederland zijn en hen allerlei 'troep' wordt voorgezet gaan ze bijna altijd kokhalzen, ze zijn dat gewoon echt niet gewend en hebben er blijkbaar ook geen behoefte aan. Je doet mijn kroost het grootste plezier met sushi en miso soep!
Ja dat is het dus wij hoeven nooit stop te zeggen, ze pakken er een paar en das genoeg want omdat ze het regelmatig een keer krijgen is het niet uitnodigend om te blijven graaien (dat gedrag zie ik juist eerder bij kinderen die het nooit of amper krijgen moet ik zeggen) waar wij komen staan er ook altijd gezonde opties op tafel en mijn kinderen maken dus zelf bewust de keuze om dat te pakken en een handje van het ongezondere.. ze kennen nu al die balans. Zo spelen ze ook buiten met mooi weer, zitten minimaal op 2 sporten en gaan daarbuiten nog mountainbiken met papa of hardlopen met mama. Want als je ongezonde dingen wilt eten staat daar wat tegenover vinden wij. Maar goed wat ik al eerder zei zogenaamde gezonde dingen als je daar teveel van eet (zonder de juiste balans) is ook niet goed.
kokhalzen is weinig beleefd zeg. Hier ook een fan van sushi maar miso krijgen ze niet van mij, te zout. @Tigermommy.. zitten jouw kleuter en peuter op twee sporten? Jeetje, je doet je naam wel eer aan zeg. En werkelijk? Zeg je echt tegen je kinderen dat ze wel ongezond mogen eten mits ze bewegen? Nog gefeliciteerd met de mini Cooper!
Vanaf dat ze 2,5 jaar zijn zitten ze op twee sporten ja, zwemmen en nog iets wat ze zelf kiezen, vanwege activiteiten zoonlief kon hij dat niet altijd (die had nog fysio e.d.) dochterlief gaat nu zelfs dansen erbij doen (dus 3 sporten haha) is goed voor ze elke dag even lekker bewegen... Ik hoef dat niet tegen ze te zeggen op school tv leren ze dat zoiezo al maarja ik zeg wel dat als je teveel snoept dat je dikke billen krijgt en dat dat niet gezond is ja, niet dat ze een zak snoep mogen leeg eten als ze twee uur gaan rennen LOL maar ze mogen regelmatig snoepen / een koekje omdat ze toch genoeg bewegen en omdat de balans er dus is. Ik ben zelf gezond qua eten en bewegen dus het goede voorbeeld krijgen ze wel, het is niet alsof ik lui op de bank zit en zeg dat ze meer moeten bewegen, we zijn een actieve familie (tenminste probeer ik, is niet altijd makkelijk met chronische ziekte en nu met de baby) maar vandaag zijn we ook een dik uur wezen wandelen in het bos met ze en ze spelen al heel de dag buiten. Het gaat allemaal om balans, nee je hoeft ze niet vol te proppen met troep maar je hoeft het ook niet angstvallig te vermijden.
Nou hier krijgt jongste dochter vanaf 10 maanden zo nu en dan een patatje. Ik bak ze zelf in de airfryer, dus zonder vet en we gebruiken ook geen zout voor de patat. Zie niet wat daar ongezond aan is. Mac donalds en dergelijke komen we nooit eigenlijk.
Ja maar in de winter is dat niet altijd natuurlijk. Verder is zwemmen natuurlijk "noodzakelijk" en daar staat dan tegenover dat ze zelf iets leuks mogen kiezen wat ze graag doen, is ook meteen goed voor een stukje opvoeding / discipline. Ze doen ook vaak mee aan die sport carrousels op school zodat ze met alles in aanraking komen om een keertje te proberen en kijken wat ze leuk vinden.
Mijn zoontje at met 14 maanden frietjes. Zoon is echt gek op frietjes, verder lust hij geen snacks. Geen mcnugget, frikadel, kroket of knakworst. Ik vind het altijd behoorlijk jammer dat een kindermenu daaruit bestaat. Doe er een gebakken kipfiletje bij én groente en het kind is helemaal happy.