hey meiden Onze hond is vorige week een aantal keer meegeweest naar een trimsalon/uitlaatservice. Maar nou heeft ze sinds vannochtend diarree, heel dr bench zat onder, blegh! en het is nu echt waterdun met wat bloed erdoor. Kan natuurlijk gewoon voorkomen door bv wat verkeerds te eten, maar lang leve google het kan ook een giardia infectie, wormen, virus o.i.d. zijn. Maar hoe gevaarlijk is dat voor mij/ons ukkie? Als het aanhoud bel ik de dierenarts voor advies, maar heb nu geen idee of het kwaad kan tijdens de zwangerschap. liefs
Zou even wat onlasting bij je dierenarts langsbrengen om te testen op Giardia, dit is een parasiet die jij en je dochter zelf ook kan krijgen. Verder goed handen wassen.
Als er bloed bij zit zou ik sowieso al even bellen..... Denk niet dat het verder veel kwaad kan voor jou.
Inderdaad opletten voor parasieten in zijn ontlasting nu, als er nu bloed bij zit zou ik sowieso contact opnemen met je DA. Wij geven onze honden, op advies van de DA, als ze diarree hebben gekookte zilvervliesrijst met gekookte kip. Hier sterken ze goed van aan en het stopt...
Giardia is heel besmettelijk, heb je waarschijnlijk zelf ook al gelezen op internet. Even wat ontlasting laten checken bij de dierenarts en voor nu hele goeie hygiene in acht nemen. Kind hond niet laten aaien, want hond likt bips, likt eigen vacht... afijn, je begrijpt me wel denk ik. Kan ook zijn dat hij een steentje heeft gegegeten... even naar de DA. In ieder geval even bellen voor advies en het laten nakijken van de diarree. Hoe lang is het al aan de gang?
Er heerst ook een virus honden. Heb er inmiddels al meerdere gehoord uit verschillende delen van het land