Vanaf welke leeftijd kind naar kinderdagverblijf?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door EdN, 18 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Onze jongens zijn alle drie met 14-16 weken naar het kdv gegaan (vakantie achter verlof aan, zodat ze pas na de eerste twee vaccinaties gingen) voor twee dagen per week. Dat ging prima. Ze werden veel geknuffeld, zaten veel op schoot en deden het er prima. De juffies daar hebben zelfs mijn extreme flesweigeraar aan het drinken gekregen door heel veel met hem te knuffelen en te wandelen. Het ritme van de kinderen wordt tot een jaar/anderhalf helemaal gevolgd, daarna gaan ze wat meer mee in het groepsritme qua etenstijden en zo, maar als het nodig was, werd daar gewoon vanaf geweken.
    Ik heb hetzelfde idee als jij bij een gastouder, maar het kdv is ons supergoed bevallen. Ik vond ook een heel groot voordeel dat ze altijd open zijn, ook in vakanties en zo. Ze hadden één studiedag per jaar, maar die wist je maanden van te voren, daar viel prima omheen te plannen.

    Ik zou overigens niet rond een jaar pas beginnen met het kdv, dat is de periode dat kindjes het meest eenkennig zijn. Niet fijn om ze dan weg te moeten brengen. Ik denk dat je beter rond 6 maanden kan starten. Dan zijn ze niet meer zo heel fragiel, maar ook nog niet eenkennig.
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    misschien eens kijken hoe het er nú aan toegaat op de kdv's in jouw buurt? En kijken hoe het dan is.
    Net als op school hangt veel denk ik ook wel af van welke 'juf' er op de groep staat. En natuurlijk de algehele sfeer.
    Ik vond het fijne aan het kdv dat er ritme was, maar er wel gekeken werd naar mijn kind.
     

Deel Deze Pagina