Vanaf welke leeftijd kinderen een eigen hotelkamer?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door humptydumpty, 29 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Eerder boeken was helaas niet mogelijk. Het gaat niet om een vakantie. We weten pas sinds een week dat het moet. :confused: Het gaat om meerdere keren een paar dagen. Steeds maximaal 4 a 5 dagen achter elkaar, maar wel een keer of 4 a 5. We hebben nog niet eens alle data en sommige tripjes zullen echt last minute zijn. Dus veel keus is er helaas niet.

2. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Niet in ons specifieke geval. Het gaat niet om vakantie en het zijn ook geen vakantie hotels. Wil ivm privacy niet teveel kwijt, maar ik ben een zeer ervaren tripadvisor surfer en weet waarover ik het heb ;)

3. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Met m'n oudste bonus deden we het vroeger vanaf 10 en dat ging altijd prima. "s nachts onze telefoon op de kamer en wij hadden een extra key card. Nooit een issue mee gehad. Mijn oudste van 11 zou ik het ook zo laten doen, maar het gaat me echt om die van 7. Ze is ook nog eens best wild. Ze zou de kamer niet verlaten, maar ik zie haar wel zo op het bed springen.

Mapje vindt dit leuk.
  4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier vorig jaar zomer met 9 en 11; kamer naast ons, ging prima. En van de winter kamer stukje verder was ook geen probleem. 2 jaar terug hadden ze een eigen tuinhuisje bij ons vakantiehuisje ging ook prima.

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.676
    113
    Op die leeftijd echt no way! Volgens mij mogen minderjarigen ook niet alleen op een hotelkamer. Ik zou zelf een jaar of 15 een minimale leeftijd vinden.

Mijn man slaapt voor zijn werk vaak in hotels. Hij heeft al zo vaak brandmeldingen (door rokende gasten op kamers) meegemaakt. Mijn kind van 9 zou echt flippen als dat gebeurt en er geen volwassene op de kamer is. Of wat dacht je van dronken gasten die de verkeerde kamerdeur proberen open te maken...

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.676
    113
    Ik herken de situatie van onze Icsi pogingen in het buitenland. Dan wist je soms een dag van tevoren pas dat we moesten gaan, en dochter moest mee. We boekten dan meestal een Airbnb met meerdere slaapkamers.

humptydumpty vindt dit leuk.
  7. Novi

Novi Niet meer actief

Ik zou ze op die leeftijd nog niet op een eigen kamer laten slapen. En als het toch maar om een paar nachten gaat zou ik ervoor kiezen om als ouder met een kind op de kamer te slapen of met z'n vieren op 1 kamer. Bij een vakantie van een paar weken snap ik wel dat dit niet ideaal is, maar zoals je het hier schetst zou ik het prima vinden zo.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij slapen bij de overnachting ook altijd gescheiden, met ieder een kind op de kamer.

9. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.733
    4.900
    113
    Als je zeker weet dat je de extra kamer naast die van jullie kan boeken neem je toch gewoon een babyfoon mee? Extra kamersleutel regelen met het hotel. Dit i.c.m. de leeftijd van de kinderen lijkt me geen probleem hoor...

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.516
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    7 zou ik daar zelf denk ik echt wel te jong voor vinden.
    Met die van 11 zou ik het wel aandurven.

11. Mapje

Mapje Niet meer actief

#31 Mapje, 29 mrt 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2022
    Ja, dit doen wij ook. Op de terug weg hebben wij een hotelkamer geboekt maar omdat we met zijn vijven zijn vrij onmogelijk dus doen we ik met middelste en baby en man met oudste op een kamer.

Overigens krijgen onze jongens van 5 en 7 op de heen weg 3 nachten een eigen kamer. Maar dat is in het bed en breakfast van vrienden dus dat is anders (er zijn dan geen andere gasten en we zitten naast elkaar)

In een hotel voelt het wat anders door de aanwezigheid van andere gasten. Want zo bij vrienden of in een huisje heb ik er geen probleem mee. Onze oudste van 7 zou ik misschien wel alleen op een kamer durven laten voor een nacht als de kamer naast ons is. Wel dat wij ook een sleutel hebben en ik zou denk ik de babyfoon meenemen of zo voor extra check. Maar onze middelste niet, ook niet als hij 7 is :| Bij hem pas 12 ofzo. Heel ander kind. En echt een hele vakantie zou ik ook lang vinden denk ik. Ik zou dergelijke vakanties nu nog niet boeken en dan toch met tussendeur of suite gaan.

Maar omdat het moet: toch splitsen misschien?

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben dit in de voorjaarsvakantie voor het eerst gedaan. Wij hadden een suite en de jongens de kamer ernaast. Ze zijn 8 en 11. Ze konden gewoon zelf onze kamer in en uit lopen om spullen te pakken of even te komen zitten. wij gingen heel vaak bij hen kijken. Het ging prima.
    Bij brand hadden wij gewoon ook een pasje van hun kamer he. Het was gewoon net alsof we een 2 kamerappartement hadden. Ik zou wel altijd aangrenzende kamers nemen en zorgen dat jij altijd hun kamer binnen kan komen. En zorgen dat jullie kamer een zitje heeft zodat je daar wel met zn allen kan “verzamelen”.

Nou heb ik wel 2 afschuwelijk rustige en brave kinderen hoor. Het enige wat misgegaan was, was dat ze blikjes sinas uit de minibar hadden gedronken:)

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Punt is dat het meestal ook niet mogelijk is om een 2e kamer te boeken puur voor 2 minderjarigen.
    Vaak is dat wettelijk niet toegestaan, of behoort het niet tot de mogelijkheden.
    Je kan, als er 2 volwassenen mee gaan, dan natuurlijk wel de boel ter plekke anders verdelen.

Ik loop vaak tegen hetzelfde aan, hier maar 1 volwassen mens (ikzelf) en de oudste is 16 dus zij telt meestal nog als kind. Maar ik zou haar met haar zus van 12 zeker wel apart laten slapen.

Mapje vindt dit leuk.
  14. RLSD

RLSD Niet meer actief

Hier zijn de middelste en de oudste ook 7 en 11 jaar maar no way dat ze een eigen kamer zouden krijgen.

Met de oudste zou ik het nog wel aandurven maar de middelste is echt nog te jong (en te dwars :o:) om hem dit toe te vertrouwen.

Als het echt niet anders zou kunnen qua kamer, dan zouden man en ik ons opsplitsen.

15. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.017
    3.671
    113
    Kan je geen luchtbed meenemen? Slapen ze in ieder geval niet naast elkaar.

Zou m'n kids ook geen aparte kamer geven geen haar op m'n hoofd.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In deze situatie zou ik het gewoon steeds aankijken wat je kunt krijgen. Zijn er twee kamers beschikbaar met een een tussendeur? Dan boek je die en kunnen de kinderen samen op 1 kamer. Met de instructie dat vrijheid & verantwoordelijkheid samen gaan. Dus als ze gaan keten, grijp je meteen in en worden ze alsnog gesplitst. Morgen nieuwe poging.

Kun je geen kamers krijgen waarbij je naar de andere kamer kunt zònder over de gang te moeten, dan zou ik meteen al splitsen: 1 ouder + 1 kind op 1 kamer.
    Ik slaap 's nachts ook het liefst naast mijn man hoor. Maar in deze situatie vind ik (het gevoel van) veiligheid van m'n kinderen belangrijker dan naast m'n man slapen.

Deel Deze Pagina