hoeveel uitgeven aan sinterklaas?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaChantal, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Beetje vroeg maar..
    Het Speelgoedboek is weer binnengekomen en dochterlief heeft zo'n beetje t halve speelgoedboek aangekruisd.
    Maar t lijkt wel of t elk jaar allemaal duurder word.

Wat is jullie budget voor sint cadeau's?
    Ikzat zelf te denken €100 voor de oudste en €50 voor de jongste.
    Daar zit je al gauw aan..

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hebben geen budget, we kopen iets als we iets leuks zien en dat kan duur of goedkoop zijn. En als we niks zien dan doen we het met alleen de cadeautjes van opa en oma (daar vieren we Sinterklaas).
    Het is bij ons wel zo dat we geen oneindige stapel spullen willen. Gewoon een paar leuke stukken speelgoed en dan is het goed.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij hebben per jaar een totaal budget van 200 euro voor kadootjes (verjaardag, sinterklaas, tussendoor etc) Daarvan hebben we zo'n 100 euro over nu.

Ze krijgt ook nog kadootjes bij opa en oma op 5 december en met kerst bij de andere opa en oma, of we thuis iets doen weet ik nog niet..

4. Jetje87

Jetje87 Actief lid

9 jun 2011
    146
    0
    0
    Brabant
    Hier ook een max van 100 euro! Ik begin wel al volgende maand met kleine dingetjes tussendoor te halen:)

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    We hebben niet zo zeer een budget, ik wil dit jaar alleen proberen om maar 1 basis ding en wat kleine dingen erbij. Ze heeft al zo veel dat het echt nergens meer over gaat. Ik denk dat het met waar ik over na aan het denken ben en wat dingen erbij zo'n €100,- zal worden.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier geen budget.
    We kopen wat we denken dat ze leuk vinden. En dat wordt elk jaar wat minder, hahaha. Ze hebben al zoveel.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Ja ik wil ook geen kleine dingentjes.. Wil zowiezo een spelletje halen (is zo 'n €25) en iets vor haar babyborn pop. Daar speelt ze veel mee.
    Ze is in de winter veel binnen dus sint is voor de binnen cadeaus

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij gaan dit jaar bij shannon voor een poppenhuis en een grotere auto en voor colin playmobil en iets om te bouwen. dat worden de wat grotere cadeau"s verder dus wat kleinere dingen erbij. we hebben dus niet een bewust budget maar meestal komen we op zo"n 60 a 70 euro per kind uit. Shannon is ook 23 dec. jarig dus kan poppenhuis extra"s doen voor haar verjaardag bijv.

Al wil ik wel inkopen doen net als vorig jaar, toen had je bij intertoys zo"n actie dat je met een bonnetje trekken je aankoop gratis kreeg en die trok mijn man! 90 euro gratis spullen.. :D:D:D:D: hij moet dit jaar dus weer mee. :p

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier is het budget 150-200 maar vaak komen we daar niet aan al zou het dit jaar wel eens aan dat budget kunnenkomen..

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier nog geen flauw idee... Eerst dr verjaardag maar doorkomen :)

Voordeel van 1 kind is dat je geen scheve gezichten krijgt verder... Dus kunnen we best last minute besluiten wanneer het mooi is geweest.

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Hier ook maar één kind, dus geen vergelijkingen. Het lijkt me inderdaad moeilijker voor ouders met meerdere kindjes, ook omdat daar de speelgoedberg nog groter is.

Een echt budget hebben we niet. Ik heb wel een maximum van 100 euro in mijn hoofd, maar het kan ook minder of meer dan 100 euro worden. Ik heb al twee dingen in huis: een boek om woorden te leggen (als ze daar 5 december al geïnteresseerd is, anders bewaar ik het nog enkele weken) & de speeltuin van Playmobil. Er komt vast nog het een en ander bij, maar nog geen keuzes gemaakt.

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    helemaal niets hier in Frankrijk is het een beetje moeilijk uit te leggen waarom de sint wel voor NL kindjes komt en niet voor franse dus noppes

13. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb niet echt een budget omdat we zelf ook weining inkomen hebben doen we paar goedkopen kados had toevallig gister 3 dingen gekocht van 5 euro om te leren tellen leren abc en leren klokkijken vondt wel grappig... Hij krijg dan nog iets van 50 euro erbij en dan nog vna opa en oma...

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb vorig jaar gezegd dat ik 100 tot 150 wilde uitgeven dit jaar maar puntje bij paaltje zit ik er met 2 kado's voor de oudste en 1 voor de jongste al overheen.

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    amfy, wat geven jullie dan ?

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Tussen de 30 en de 75 euro...

Hier nog geen speelgoedboek gezien...

17. Saskia78

Ook nog geen flauw idee wat ik wil geven.
    Meestal zit er wel een pyama en een gezelschapsspelletje bij.
    En wat speelgoed.. Wil het nooit te dol maken.
    Maar meestal komen opa en oma ook... En die hebben dat gevoel een stuk minder altijd.
    Zelfs als wij zeggen... Koop nou niet te veel... Vorig jaar viel ze in slaap voordat ze klaar was met uitpakken dus dit jaar GRAAG ietsje MINDER... Slepen ze weer een auto vol kadootje ons huis binnen.
    Ook voor elkaar en voor ons trouwens...

Meestal zijn we de hele avond zoet en gaat Anne halverwege gewoon naar bed.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier geen budget maar wel willen we kleine cadeau's want zo onderhand kunnen we het speelgoed niet meer kwijt.

Dus krijgen ze van ons ieders een nieuw spel voor op de storio. En ik denk dat we aan de opa's en oma's gewoon playmobile vragen.

19. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Heb nog niet echt een idee, ik denk rond de 100 euro oer kind.
    Stef is nu 9 en gelooft er niet meer in.
    Ik vind hoe ouder de kinderen worden hoe duurder het allemaal wordt...

20. Saskia78

Als jullie nou even al jullie Sint-inspiratie hier vertellen...
    Kan ik eens bedenken wat dochterlief van oma voor haar verjaardag wil krijgen :)

Deel Deze Pagina