Het gebeurd steeds vaker dat mijn zoontje niet meer slaapt in de middag. Ik leg hem in bed als ik merk dat hij moe is, leg hem in bed en hij gaat spelen in bed. Zingen, praten, met zijn knuffels knuffelen, de babyfoon de andere kant opdraaien zodat ik naar het plafond kan kijken en dat 2uur lang. De ene dag slaapt hij 2 uur, de dag erna speelt hij 2 uur. Hij roept me niet en is gewoon tevreden, pas na anderhalf/2uur begint hij me te roepen. Moet ik hem dan beneden houden of toch in bed laten? En is 18 maanden niet extreem vroeg om die slaapjes over te slaan? Of zou het een fase zijn?
En als je naar hem toe gaat en duidelijk bent dat het slaaptijd is? Dan wil bij onze dochter nog weleens werken Denk dat het nu nog wel te vroeg is om het middagslaapje over te slaan
Ik heb hem net nog eens teruggelegd en wat knuffels uit bed genomen maar na 1 minuut begon hij weer te zingen en hij heeft het licht weer aangedaan touwtje achter zijn bed, touw is niet heel lang dus wel veilig maar ik denk dat ik die dadelijk maar ga opknopen Voor s'nachts is dat touwtje wel handig, kan hij s'ochtends het licht aandoen en lekker spelen zodat wij nog even kunnen liggen maar voor nu is het niet zo handig haha
ik denk dat het er vanaf hangt ook hoeveel hij 's nachts slaapt. Mijn kamergenoot op werk heeft een kind ongeveer even oud en die slaat ze soms ook over, maar slaapt 's nachts van 19 tot half 9 Dan vind ik dat niet zo gek. En op zich heeft hij wel een rustmoment zo lijkt me. Is hij niet moe verder dan overdag?
Ik zou het laten gaan zolang hij verder blij is en niet echt moe. Rustig op de kamer of in bed spelen, zingen, liggen is mijn inziens ook tot rust komen.
Haha, lijkt me een goed plan om dat touw op te knopen Zo lang hij tevreden is zou ik hem wel naar bed brengen, al is het maar een uurtje of wat. Hij rust dan wel wat (nou ja.. haha) Misschien is het weer een van de veeeele fases en gaat het straks weer over. Ik zelf vind het nog vrij jong (kan uiteraard wel, elk kindje is weer anders natuurlijk!) en zolang hij tevreden in het bedje is? Gaat hij op een gegeven moment echt mopperen, tja dan is er niks aan te doen.. Er zijn wel meer kinderen die op deze leeftijd stoppen met overdag slapen, dochter van mijn vriendin al rond het jaar
Hij gaat gemiddeld rond 19.30 slapen en we staan gemiddeld rond 7.30/8u op. Hij is niet echt slecht gezind de rest van de dag maar ik moet hem dan wel iets meer bezig houden. Ook kan hij nu achter die babywalker lopen en dat wil hij de hele dag doen. Misschien veel om te verwerken? En het praten begint nu ook te komen,bijna onverstaanbaar maar het begint dus veel nieuwe dingen in dat kopke
Mijn dochter van 19.5 maand slaapt soms ook nog maar 15 min. Of helemaal niet. En soms nog twee uur. Ik leg haar elke dag op bed. Ongeacht slapen of niet. Liggen is ook rusten en voor mama is het ook nog fijn.
Heerlijk toch? Ik kan niet wachten tot mijn dochter besluit het allemaal wel welletjes te vinden. Lijkt me heerlijk om weer hele dagen op stap te kunnen, ze slaapt nu echt niet in de buggy. Ze ging zelf al met 9 maanden rommelen met haar ochtendslaapje en binnen 6 weken sliep ze alleen nog maar 's middags. Schijnt ook vroeg te zijn, maar ik was er maar wat blij mee. Voel me nu toch soms nog best aan huis gekluisterd, al is het soms wel lekker als ze vervelend is en naar bed mag hahaha.
Ik vind dat slapen smiddags wel leuk. Kan ik op mijn gemak het huishouden doen en dat is echt mijn tijd. Afwassen en koken met netflix. Dweilen,... En natuurlijk effe bankhangen Als hij wakker blijft kan ik dat niet doen zoals ik wil, dan blijf ik maar kijken of hij nog niet slaapt. Hij ligt nu al 5 minuten plat maar ik hoor de hele tijd "tata" gelach, "tataa" gelach "tadaaaa" gelach
Hoe laat gaat hij 's middags naar bed? Misschien als je hem wat later op bed legt? Of heb je dat al geprobeerd? Mijn dochter gaat meestal pas rond 1 uur naar bed
Meestal rond 11u, de laatste dagen tussen 11.30 en 12u. Vroeger probeerde ik hem rond 13u in bed te leggen omdat mijn ouders zeiden dat dat "normaal" is maar dan was hij uit zijn doen en sliep hij juist slechter in de middag Morgen eens om 12u proberen. Ik probeer de voormiddagen ook zo rustig mogelijk te houden dus niet buiten met de babywalker enz,... gaan lopen zodat hij daar niet hyper van word in zijn hoofdje maar geen idee of die gedachtegang van mij klopt?
Ik heb het vermoeden dat hij nu gaat slapen. Hij ligt bijna 2u in bed. Maar echt spelen he, dus niet vervelend ofzo, hij vind het zelfs leuk om daar de spelen en te fletsen Dus morgen later naar bed En wat met de voormiddagen? Goed moe maken of toch nog zo rustig mogelijk houden?
Ik zou net denken dat je beter in de voormiddag iets actiefs kan doen als je wilt dat hij slaapt? Geen adviezen verder, mijn dochter slaapt ook zo weinig.
Ik zou er niet te veel voor laten! Gewoon lekker laten gaan en laten ontdekken! Ik denk dat later naar bed een goed plan is om te proberen, misschien dat het nu wel beter gaat dan een tijdje geleden. Als hij rond 8 uur wakker is, is 12uur/half 1 uur een mooie tijd om te gaan slapen! (theoretisch dan he) Succes!
Eens proberen. Hj heeft een heel rustig karakter en zelfs altijd redelijk onzeker geweest met alles. Daarom dacht ik de voormiddagen zo rustig mogelijk te houden zodat hij niet gaat denken in bed. Maar sinds hij met die babywalker kan lopen is het een heel ander manneke geworden. Die angst in zijn ogen is verdwenen, hij denkt nog veel na en is nog voorzichtig maar wel minder. Hij durft meer en probeert meer, minder angst om te vallen en probeert soms een stukje verder te gaan dan hij kan. Uit zijn comfortzone geraken zoals de fysiotherapeute het zei Dus hij is veel veranderd in 2 weken wat ook wel een andere aanpak nodig heeft en die moet ik nu zien te vinden
In bed spelen is toch ook rusten. Zal er alleen niet teveel speelgoed in doen in dat bedje. Het maakt hier niet uit wat we 's ochtends gedaan hebben (hele ochtend lopend en spelend het huis door, gezwommen of veel zittend in de wandelwagen), na het broodje eten gaan we naar bed. Soms speelt ze nog met haar speen in bed en haar knuffel, andere dagen is ze zo weg. Maar altijd na het broodje eten naar bed. Vaak tussen half 1 en 1 uur.
Ik heb niet alles gelezen, maar mijn zoontje was ook klaar met middag slaapjes op die leeftijd. Hij was 1 jr en 9 maanden toe we naar curacao gingen en daar deed hij opeens weer middag dutjes, waarschijnlijk vanwege de warmte. Flesjes, slaapjes, speentje... Allemaal zaken waar hij voor 18 maanden klaar mee was. Heel af en toe doet hij nu nog een middag dutje (2,5 jr) Gewoon lekker z'n eigen ding laten doen
Hoi hoi, Herkenning. Ik heb geen idee wat je kan doen. Ik stoei er zelf ook mee. Meneer is om 6.00 uur wakker en slaapt om half een krap een uurtje. Red het overgens prima (ik iets minder Om 19.30 ligt die er in de avond in. Mocht er iemand tips hebben voor mij, graag! (Of mag ik dat niet vragen in een onderwerp dat niet door mij is opgesteld)
Hier bleek het met 1,5 echt een fase te zijn. Hij ging ook in de avond en nacht slechter slapen en dat was ik absoluut niet gewend. Met 2 sliep hij nog om de dag, maar dat kwam mede omdat hij ineens tot half 9/9 uur sliep. Paar maanden later werd kleine broer geboren. Toen was t zo gedaan met zijn middag slaapje. Nog heel af en toe wil hij wel. En in de auto valt hij na 14u altijd in slaap.