vanaf welke leeftijd kon jouw kind vragen met ja/nee beantwoorden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door julia80, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wat gaat het dan opeens snel he? Ik verbaas me soms écht over hoe snel ze opeens dingen oppikken. Ik merk dan echt dat ze een sprongetje heeft gemaakt; vaak is ze een paar dagen ervoor niet te genieten en dan opeens kan ze weer meer dingen dan voorheen, net alsof er steeds weer een knop omgaat in dat kind. Echt heel bijzonder om mee te mogen maken vind je ook niet? :)

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ons meisje schudt nu hard nee als ze het niet wil. Ja zit er helaas nog niet in. Maar ze begrijpt genoeg (zo niet te veel, ze worden zo snel groot). Komt allemaal vanzelf.

3. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter ook zo rond die leeftijd, best vroeg inderdaad! Ze praat nu (22mnd) ontzettend veel, lange zinnen, en heeft een hele grote woordenschat voor haar leeftijd. Erg leuk, je kunt echt al een gesprekje met haar voeren.

Daarentegen is ze motorisch echt een lompe boer :D dus inderdaad, ze gaan het allemaal vanzelf wel doen, op hun eigen tempo!

4. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Bewust nee schudden als ze vol zit rond 16 maanden. Nu 19 maanden en simpele dingen bewust antwoorden zoals: wil je slapie doen? Wil je eten? Wil je nog wat drinken? Etc.

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier zegt ze het nog niet (maar ze zegt ook nog geen No of Yes) maar ze knikt wel ja als ze iets wilt en schud nee als ze het niet wilt

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Vanaf 15 maanden kon ze wel gericht nee antwoorden. En bleef dan net zo lang wijzen naar iets wat ze wel wilde hebben. Het woord "ja" was nog niet zo ingeburgerd haha

En nu is dat eigelijk nog steeds zo, als ze wakker wordt en je vraagt haar wil je een fles? fles!!!
    Wil je pap of brood? papppp met een big smile :)

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar als je zegt van Wil je een fles? en zij dit antwoord met FLES dan is dat toch geen Ja zeggen? Want anders kan mijne het ook "Wil je melk?" "Melk melk!" etc etc (niet om je aan te vallen hoor)

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook een maand of 14-15

9. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Zoon geen idee meer maar dochter sinds ze 14 maanden is. Verder zegt ze nog niet zoveel. Ik vind het wel makkelijk zo 😄

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier ook al maandje.
    Ik zeg wil je naar huis (van speeltuin) zegt ze JA en gaat richting uitgang hihi. Moet zeggen dat ik haar niet veel vraag ja of nee hihi ga het vaker doen

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

lekker bezig de laatste tijd he?!

12. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Sjongejonge mag ze ook gewoon trots zijn?
    Ze vraagt zich gewoon af wat gemiddeld e leeftijd is dat kinderen dit doen
    Waarom meteen zo'n onaardige reactie? ! Reageer dan gewoon niet als je geen nuttig antwoord op de vraag heb

13. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Hier kan hij het ook een tijdje erg overtuigend zeggen. Wel echt leuk, want je kan een soort gesprekje houden

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ja zo werken die sprongen idd. En ik weet het allemaal nog van de oudste maar toch verbaasd de jongste mij weer. Idd al weken niet te genieten en vanmiddag ineens ging hij zitten met zn autootjes en ipv er mee te rommelen zette hij ze allemaal op een rij en ging "brrrrr" en alle autootjes 1 voor 1 naar de andere kant van de kamer rijden.

Deel Deze Pagina