Hier vanaf 4 jaar. Maar moet er wel bijzetten dat mijn mannen toen 128 en 1m25 waren met precies 4 jaar en wogen 24 en 30 kilo Nu zitten beidde heren er niet meer op. Oudste zoon is bijna 15 en tikt net de 2 meter niet aan. En zoon 2 is nu 7,5 en is bijna net zo groot als ik lange slungel hihi. Dochter van 3 zit op verhogen met rugleuning . Ze is wel al 1m15 en 15 kilo.
Ik had mn zoon er ook opzitten vanaf 4,3 jaar ongeveer, maar dat is een kleine lichte En moet zeggen dat hij nu met 6 jaar er nog steeds niet heel fraai in zit. Maar begin te twijfelen of het misschien aan het zitje ligt. Hij is 117 cm en 22 kilo dus volgens mij zou het moeten kunnen ( zitje vanaf 15 kg?). Maar zn benen lijken te kort? Zn billen zitten niet goed tegen de rug van de autobank en daardoor hangt hij meer dan dat hij zit?!
De mijne is 7 en die heb ik nog steeds in een stoel. Zolang het past blijft ze erin, ze is nu 1.16 en 20 kg. Op zo'n verhoger gaan ze toch vaak hangen of scheef zitten.
Dit zou ik ook doen. Met een rugleuning heb je meer bescherming mocht je een zijwaartse aanrijding krijgen. Dus zolang ze erin passen, waarom dan overgaan?
Vanaf dat een kind niet meer slaapt in de auto, netjes blijft stilzitten en de gordel goed over het lichaam laat lopen.
Mijn zoon van 6,5 (1.17 en 19 kilo) zit nog steeds in een stoel. Dat past nog makkelijk, dus voorlopig laat ik hem daar in zitten.
Vanaf een jaar of 4,5 (de oudste tenminste) die was vrij lang en zat er prima op (gordel liep niet gek langs haar nek bijv., maar zoals het zou horen). Middelste zit voorlopig nog in haar stoel met leuning en in de gordels die bij de stoel horen, bij haar loopt de gordel nl anders gevaarlijk langs haar nek.
Wij hebben gewoon een 2/3 stoel met rugleuning en isofix, daar kunnen ze in tot de 12 jaar, is veel veiliger. Nu is zoon heel lang en was hij met drie al uit de klasse 1 stoel gegroeid, dus wij hebben toen het veiligste gekozen wat we konden vinden. Nu is hij 6 met de lengte van een kind van 8 en hij zit er prima in, bij het verstellen groeit de stoel ook licht in de breedte, verder zit er voor de gordel een geleider zodat deze altijd mooi net boven de schouder zit.
Hier met ruim 5,5 (118cm en 22,5kg) nog op een verhoger met rugleuning en voorlopig past het nog prima. Zie dus ook geen reden het snel te veranderen. Met rugleuning lijkt me veiliger, dus zo lang het past blijft het zo.
6,5 jr, 1.22m nog gewoon in stoel met rugleuning, wel zo veilig. Incidenteel bij anderen zit ze wel alleen op verhoger
Heb ook nog een zitting met rugleuning hoor, maar gebruik die vooral voor lange afstanden. Voor kleine stukjes naar school bijv vind ik zo'n losse verhoger juist wel makkelijk, je gooit m ook makkelijk in de achterbak ofzo en hij kan zelf zn gordel vastmaken. Zie dus zeker wel voordelen van zo'n verhoger!
Onze dochter is 7, maar zit nog steeds in haar stoel. Zolang zij er in past of nog geen 1.35 is blijft zij er in zitten. Alleen als er een vriendinnetje mee rijdt die kleiner is als zij, gaan die in de stoel en onze dochter op een stoelverhoger die we voor deze noodgevallen wel hebben. De vriendinnetjes vinden dat dan wel weer leuk want thuis zitten ze niet meer in een stoel. Onze dochter vindt het zelf gelukkig ook nog geen probleem.
Zolang het niet nodig is, nooit. Of nou ja, pas echt later als het niet meer zou passen. Mijn oudste is 5,5 jaar en past nog zonder moeite in haar stoel met rugleuning. Ik ga die er niet afhalen, waarom zou ik? Ze zit wel eens los of met alleen een verhoger in de auto als het echt niet anders kan, en straks met 3 stoeltjes achterin moeten we ook even kijken of de leuning dan kan blijven, maar in alle andere gevallen zou ik hem blijven gebruiken zolang als het past. Daarbij vindt mijn dochter het helemaal niet fijn zitten, het zit veel wiebeliger (ze is ook nog aardig licht, dus dan houdt haar gewicht dat verhogertje niet lekker op z'n plek) en ze heeft geen steun voor haar hoofd. Nee, voor haar hoeft het ook niet!
Zo lang mogelijk met rugleuning. Ik zie kinderen van amper 4 op alleen een zitverhoger zitten die dan in slaap zijn gevallen en helemaal over de achterbank liggen/hangend in de gordel. Echt op zo'n manier dat ze aan een crash zeer ernstig letsel kunnen overhouden, en dat hoeft dan niet eens hard te zijn. Edit: Bij onze stoelen kunnen de leuningen er niet eens af, dus ze zullen het er mee moeten doen.
Hier 7 jaar, 1,23 ongeveer en 23 kilo en nog gewoon in de stoel. Ik zou niet weten waarom niet, het is een stuk veiliger. En hij staat toch in de auto. Eva kan ook gewoon zelf haar gordel vastmaken. En ze maakt ook die van Lisa vast als ik het vraag