Vanaf welke leeftijd lievelingsknuffel (speelgoed)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Bij de oudste weet ik het niet meer precies...maar die had als eerste een voorkeur voor een soort elfje van Lamaze en voor alles van Nijntje. Geen idee meer wanneer haar slaapknuffel echt 'vast' werd...inmiddels hebben we vier schaapjes en drie beertjes, maar als ze niet beschikbaar zijn (is op het KDV wel eens voorgekomen), dan neemt ze als het moet ook wel genoegen met een andere.

D. (de jongste) is wbt speelgoed en spe;en heel anders dan de oudste, maar zij pakt al een hele tijd vaak dezelfde dingen: de octopus van Lamaze en een rups. In bed heeft ze een knuffelkonijntje, maar ze slaapt volgens mij ook wel als ik haar een ander knuffeltje geef (nog niet uitgeprobeerd ;)).

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    rond 4 maanden had mijn dochter een favo hondje , die hebben we een paar maanden geleden weggedaanw ant hij was niet meer te maken en gelukkig had ik nog zo een zelfde (page) hondje liggen en die accepteerde ze en die gaat nu mee naar bed , het liefst sleept ze hem overal mee naar toe.

3. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Hier ging ze met 6 mnd uit de inbakerzak, daarvoor kon ze dus geen knuffeltje vasthouden met slapen. Na het inbakeren kwam ze in een slaapzakje en als extra kreeg ze van ons een slaapknuffeltje. Nadat daar eenmaal haar geurtje aan kwam te zitten is dat haar slaapbeestje. Zonder die doet ze geen oog dicht. Dus hier rond de 6 maanden.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    David toont pas sinds een week of 3 interesse in knuffeltjes en knuffelt en kust ze ook echt. Zijn favoriet is mijn 23 jaar oude lievelingsknuffel, die heeft hij uit mijn bed gepikt ;). Helaas is er daar geen vervangknuffel voor te vinden dus proberen we hem aan een andere knuffel te laten wennen want deze valt in vodden uiteen.

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Onze dreumes van 19 maanden heeft geen voorkeur. Zolang ze haar speentje maar heeft ;)

6. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Hier een meisje van 2,5 met nog steeds geen sterke voorkeur. De ene x moet de een mee, de andere x de andere..

7. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Jaaa.. hier wel hoor. Vanaf een maand of 4 is zijn Woezel tutdoekje (oftewel; Woezeltsje op z'n Fries ;)) niet meer uit z'n buurt te slaan (vooral op troostmomenten en in bed dan hoor). Ik heb er 2 en ben van plan er nog eentje te halen want ik vind 't knap gevaarlijk worden voor als ze kwijt zouden raken... Dan heb ik een ontroostbaar jochie volgens mij. :)

Qua speelgoed wisselt het, maar dat komt ook omdat wij soms het speelgoed van z'n kamer omwisselen met het speelgoed beneden. Op z'n kamer speelt hij een paar momenten van de dag, maar nooit lang. De ene keer is het de Toet Toet Auto's Garage van V-tech, de activity tafel en dan weer de boerderij van Little People. Maar tegenwoordig zijn alle auto's geweldig, vooral de wielen en helemaal het autootje wat ik ooit kocht bij de Big Bazar voor 2 euro. ;) Daar kan ie gerust een uur onafgebroken mee spelen. (op de tafel, de bank, de grond..hihi)

8. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    En zo ziet dat er ongeveer uit elke avond :D

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Dochter heeft in bed allerlei knuffeltjes liggen. Maar het schaapje (tutdoekje) is echt favoriet. Toch slaapt ze ook prima met een andere knuffel.

10. Justice

Justice Lid

23 jun 2012
    76
    0
    0
    Lezen en schrijven
    Zwolle (omgeving)
    Zoon slaapt met een konijn-knuffeldoek van ikea. Blij dat we, nadat we die als kraamcadeau hadden gekregen en bemerkten dat hij er verzot op raakte (+/- toen 1 jaar oud), gelijk tig extra hebben gekocht, want inmiddels zijn ze uit de collectie van Ikea... In ieder geval kan ik met een gerust hard wassen en heb ik altijd een schone slapenvriendje bij de hand :D
    Zoon was 2,5 jaar toen hij Lala cadeau kreeg van een nichtje. Sindsdien onafscheidelijk en de gele teletubbie vriend gaat dus ook echt overal (ik overdrijf niet) mee naar toe! ;) Wel schattig om te zien da hij soms ech onderhoudende gespreken heeft met Lala

11. Musss

Musss Lid

9 jul 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ze is hier aan geen enkel knuffel gehecht. Maar dan kan ze zonder haar dekentje niet slapen

12. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hier een knuffel van de Ikea waar ze helemaal wild van is maar ik moet een reserve hebben. We waren hem vergeten bij mijn ouders en het was 4 avonden zware ellende. Probleem is alleen dat ze hem niet meer hebben wat nu?

13. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Dochter heeft dat nooit gehad, de jongste heeft een spuugdoekje bij het slapen.
    Hij was altijd erg onrustig met slapen, rond de 4 maanden een doekje gegeven en hij kan niet meer zonder :)

Deel Deze Pagina