hihi, hier 21 maanden en past nog steeds in maatje 3, weegt nu 10 kilo maar heeft lange smalle benen waardoor 3 beter aansluit dan 4.
Luiers zijn niet leeftijd gebonden maar kilo's en omvang. Mijn meisje zit voorlopig nog wel in 3 omdat ze 7,5 kilo is maar vooral omdat ze smal is.
Mijn zoontje heeft ook van die dikke spek beentjes en zit alweer even op 4+ volgens mij rond 4 maanden over op 4 en heel snel op 4+ nu heb ik ook een pak 5 gehaald omdat hij bijna 10 kilo weegt en ik vind de luiers erg strak zitten bij zijn benen.
Vanaf een jaar ongeveer. Julia zat vrij lang in maat 3, al vanaf dat ze 4/5 maanden was tot een jaar dus. Nu zit ze in 4, 's nachts 4+.
ik stap altijd een maat over als ik merk dat die luier zo ongeveer als een string gaat zitten ...kortom.. dat er bijna meer bil naast de luier zit dan in
Hier ook een smalle, met 19/20 maanden over gegaan naar 4-tjes ivm beter opnemen, 3-tjes past ze nog steeds maar beginnen achter een beetje te kort te worden, ze was toen 9,5 kg denk ik.
Mijn zoon is met een maand of 14/15 overgegaan op maatje 4. Mijn dochter is ergens tussen de 6 en 9 maand overgegaan. En die zit nu al lange tijd in maatje 5. Maar dat is meer omdat ze zoveel plast
Zoon is rond de vier maanden 's nachts overgegaan op maat 4 omdat 3 ging doorlekken. Rond vijf maanden is het ook overdag maat vier gaan dragen. Dochterlief was geloof ik 1,5 toen ze overging op maat vier. Hier dus ook een zoon met spekbeentjes en een smalle dochter.
Het is denk ik ook een beetje afhankelijk welk merk en 'type'. Quincy heeft van pampers new baby nog steeds maat 3, ze is bijna 6 maanden nu. Ik heb ook al activefit gehaald, ook maat 3 maar die zijn wel groter als die van new baby.
Ben met Ymke voor overdag met het laatste pak nr. 3 bezig. 's Nachts heeft ze al wel nr. 4 omdat ze heel veel plast en anders is doorgelekt. Nummer 4 is nog wel aan de ruime kant. Maar eens kijken hoe het gaat en anders maar weer nr. 3 erbij kopen. Ymke is nu 8,350 kg en 72,5 cm.
rond een maand of 5 denk ik. zoon is best flink en zat voor zijn 1e verjaardag al in maat 5. van mijn dochter weet ik het niet meer