Schoolfoto gemist

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door H0pe, 29 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Begin van het schooljaar kregen we een planning van school met alle belangrijke dagen waaronder de schoolfoto. Meteen in de agenda gezet natuurlijk!
    Vervolgens de dag van de schoolfoto bleek de foto niet door te gaan i.v.m. slecht weer.
    Ze hadden het verzet naar een paar weken later. Naar de dag dat wij net een weekje op vakantie zouden gaan aiii!(dochter is 4 en nog niet leerplichtig en ivm de komst van baby in aug dus in mei gegaan).
    Ik had nog gevraagd of ze die een andere keer nog kon inhalen maar helaas. Vakantie was in buitenland dus we konden er ook niet eerder voor terug komen.
    Ik baal hier gewoon heel erg van want had haar graag op de foto gehad. Vooral de klassenfoto vind ik erg jammer dat ze daar nu niet bij op staat.
    Mogen ze dit nou zomaar verplaatsen?? Of moet ik me niet aanstellen? Ben nogal hormonaal op dit moment dus zeg het gerust als ik me nu aanstel hoor
    Maar hoe hadden jullie dit gevonden?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Balen natuurlijk, maar verplaatsen vanwege het weer is gewoon iets dat kan gebeuren... school kan moeilijk rekening gaan houden met welke 4-jarige wanneer op vakantie is, toch?

mol81 vindt dit leuk.
  3. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Balen is het natuurlijk wel, maar de school mag dit aanpassen.

En heel eerlijk... er zijn zoooooveel belangrijkere dingen. Straks weer een gezond kindje op de wereld zetten bijvoorbeeld ;)

4. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Ach joh kan gebeuren. Ik heb van vroeger ook klassenfotos waar niet iedereen op staat. Als je ziek bent heb je ook pech.
    Neemt niet weg dat ik wel snap dat je het jammer vindt hoor!

5. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Natuurlijk is het balen, maar het lijkt mij dat een school gewoon vrij is om zoiets te verplaatsen. Zeker als het niet op hele korte termijn is.
    En ja, als je wilt voorkomen dat je dochter dit soort dingen mist, kun je imo beter niet onder schooltijd op vakantie gaan.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Snap dat je baalt hoor, maar school mag dit inderdaad gewoon verplaatsen. Niks aan te doen. Niet te druk om maken.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind aanstellen niet zo aardig klinken... maar ik denk inderdaad dat je je er minder druk om moet maken dan je nu lijkt te doen. School kan hier inderdaad geen rekening mee houden.

8. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Nee ik snap dat school geen rekening kan houden met kinderen die op vakantie zijn. Maar ik snap niet dat zoiets wat zolang van te voren gepland staat, dan zo makkelijk verschoven wordt. Wij hebben met het boeken van de vakantie bewust rekening gehouden met dat ze niks belangrijks zou missen..
    Het is ook niet dat ik er nou zo mee zit, maar het knaagt wel een beetje.
    Maar jullie hebben helemaal gelijk hoor! Ik moet me er niet druk om maken.. Maarre iemand tips hoe ik dat doe? Whaha ben echt zo'n zwangere vrouw die om de kleinste dingen kan ontploffen.. word soms echt moe van mezelf

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik zou me er denk ik idd niet zo druk om maken. Maar sommige mensen doen dat wel. Zo is er laatst een uitspraak van een rechter geweest over het moment van de schoolfoto. De precieze casus weet ik niet meer hoor, maar het had te maken met het feit dat de schookfotograaf op de dsg van het Suikerfeest kwam. De kinderen die Suikerfeest hadden zouden geloof ik eerst op de foto kunnen of de klassenfoto's zouden 's ochtends gemaakt worden ofzo. Deze ouder vond dat het kind de hele dag bij het Suikerfeest moest zijn (volgens mij ivm familie). De school vond dat zij genoeg aan de ouders tegemoet gekomen waren ivm het Suikerfeest. Deze ouder is echter in het gelijk gesteld en school heeft een schadevergoeding moeten betalen.
    Zoals ik al zei, precies weet ik het niet meer maar dit heb ik ervan onthouden. Hieruit blijkt wel dat meer mensen zich hier 'druk om maken' en er is dus jurisprudentie over het moment van de schoolfoto ;)

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Dat snap ik dan weer niet, dat je als school de schoolfoto's plant met Suikerfeest. Met dat soort dingen moet je gewoon rekening houden. Hier is dan trouwens de halve school afwezig.

11. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Dat is ook geen officiƫle feestdag maar een normale schooldag. Misschien geen rekening mee gehouden met plannen? Geen idee..
    Hier op school was volgens mij iedereen er gewoon. Maar goed dat is weer een heel ander onderwerp.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Punt is dat je van suikerfeest en offerfeest natuurlijk vooraf nooit precies weet wanneer het gevierd wordt. Maar goed, met ruim 1/3 tot de helft Islamitische leerlingen houden wij er wel rekening mee dat we zo min mogelijk iets plannen in de bewuste week. Dan zijn er wel heel veel kinderen tegelijk afwezig.

Maar op een gewone schooldag is er ook altijd wel iemand niet. Ziekte, verlof vanwege een huwelijk, onderzoek...
    Ik zou het ook jammer vinden als mijn kind niet op de klassenfoto staat. Maar het is soms gewoon overmacht.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat je hormonen ook meespelen in deze kwestie.
    Het is jammer maar meer is het ook niet.
    Hier heeft de jongste vorig jaar haar laatste foto van de creche gemist ivm ziekte, zonde maar meer ook niet. Er komen nog zoveel foto's.

14. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Ja dat heb ik idd ook gelezen! Zo ver zou ik nooit gaan hoor haha.. Hoe kun je dan nog met de school door 1 deur? Dat zou het me niet waard zijn.
    Het is ook niet anders.. Maar jammer was haar 1e schoolfoto

15. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    En het ging sowieso wat vaag. Ik had mn dochter mooie kleren aan gedaan, haartjes ingevlochten.. en achteraf hoorde ik dus dat het niet door was gegaan. Daar kan ik op dit moment ook niet zo goed tegen. Denk dan, zeg dat dan even voor of na schooltijd. Ik had nog geluk dat mijn dochter het nu zei want normaal wil ze nooit iets kwijt over wat ze heeft gedaan op school of wat er is gezegd.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Natuurlijk mag een school dat verplaatsen. Het zijn geen examens.
    En als je zeker wil zijn dat je zulke dingen niet mist moet je niet onder schooltijd op vakantie gaan.

Aszz vindt dit leuk.
  17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.136
    113
    Home
    Ja je stelt je aan
    Het zijn maar schoolfotos...
    Ik snap dat je haar er liever wel bij had gehad maar je hebt er zelf voor gekozen om op vakantie te gaan tijdens schooltijd dus dan mis je sommige activiteiten

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #18 merah, 30 jun 2017
    Laatst bewerkt: 30 jun 2017
    Die berichtgeving heb ik ook met verbazing gelezen!
    Bij die club wil je toch niet horen, die daar zo'n drama over maken? Dat zou echt mijn eer te na zijn. (Situatie staat trouwens in heel andere context dan: 'ik besloot zelf buiten de regulieren schoolvakanties op vakantie te gaan, dus kwam se nieuwe datum voor de foto's mij niet uit')
    Adem in adem uit. Het zijn foto's! Je dochter zit nog zeker 6 jaar bij grotendeels dezelfde kinderen jn de klas. Volgend jaar weer een nieuwe kans dus.

19. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Dat is inderdaad niet netjes van school. Ze hadden hierover een mail moeten doen.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Mijn dochter staat niet op de foto in groep 1, want toen waren we net een lang weekend weg. Ze staat ook niet op de foto van groep 2, want toen waren we net verhuisd en de nieuwe school had al eerder dat jaar foto's gemaakt. Ach, het is jammer, maar meer niet. De rest van de foto's staat ze gewoon op.

Oh, wel een keer met school gehad dat ze bij de kleuters niet toe waren gekomen aan het maken van de groepsfoto. Dat hadden ze niet aan de ouders doorgegeven, maar aan de kinderen zelf dat dat op een andere dag zou zijn. Natuurlijk geven de meeste kleuters dat thuis niet door. Mijn zoon staat in slonskleren op de groepsfoto, omdat het tevens knutseldag was en de juf vaak lijm en verf gebruikte wat er niet meer in de was uit ging. Vond ik ook wat minder, maar ja, je doet er weinig aan.

Deel Deze Pagina