Vanaf welke leeftijd met je baby op vakantie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamamilou, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Eerste vakantie deden wij na 4 maand, maar dat kwam omdat ik te slecht was. Rolstoel ook mee op vakantie, gewoon burgerlijk in een chalet in de vorst in Nederland. Maar was fijn om eruit te zijn!
    Eerste kampeer vakantie met 9 maand was echt drama. Man liep elke nacht uren over de camping en naar de zee want mooi niet dat hij sliep en je wil ook niet de hele camping wakker houden.... vreselijk! Overdag maar rondjes rijden in de auto want dan sliep hij en met geluk konden we parkeren tegenover de ijssalon en zo nog vakantie gevoel hebben. Ook wel leuke dingen gedaan hoor maar we kwamen vermoeider thuis dan dat we weggingen. Hij slaapt nog steeds slecht op de camping grrr

    Nu hopen we als alles goed gaat met een 8 maand oude baby dan (of ouder geen idee wanneer hij wordt geboren) en met mij gaat het goed genoeg naar Canada te gaan. Familie bezoek dus alleen tickets en huurauto nodig en verder mogen wij in hun huis,
     
  2. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ja natuurlijk!! Stom van me. IK kan wel op vakantie willen, maar misschien wil de BABY helemaal niet. Als het een huilbaby is ofzo kan ik me voorstellen dat het beter is (en prettiger voor jezelf) om niet zo vroeg te gaan.

    Vraag aan de mama's die met een baby van 3 maanden toch zijn gegaan: heb je vooraf geboekt of echt een last minute? Zodat je eerst kon kijken hoe je baby was zeg maar.
     
  3. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Wij willen trouwens naar een zonnige niet te hete bestemming. Mooie luxe hotel met in de buurt een ziekenhuis. Daar huren we een auto. Denk iets van Canarische Eilanden of een andere Europese bestemming. Wel met het vliegtuig.
     
  4. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik reageer toevallig vanaf vakantie in Griekenland met baby van 9mnd.
    Het is goed te doen hoor, ook met een kleintje denk ik.
    Ik zou niet boeken maar echt even wachten tot je weet hoe je baby is en hoe je zelf bent als mama.
    Wel aanraders: appartement ipv hotel, niet te veel vastleggen want hij kan zo een slecht dagje (of nachtje) hebben, huurauto of alles op loopafstand. Onze zoon vind het allemaal prima. het enige wat ik hier mis is een eet- of drinkmogelijkheid bij accommodatie. Dinertijd is hier rond 20.00, dan ligt de baby later in bed óf in heb geen avondeten.
    En qua spullen moet ik voor een nachtje bij oma en opa ongeveer net zo veel meenemen als twee weken zonvakantie.
     
    mamamilou vindt dit leuk.
  5. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Oh ja, draagzak of draagdoek ipv kinderwagen.
    En ook super handig, een baby tentje.
     
  6. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Wij waren last minute gegaan!
     
  7. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Daar liepen wij ook tegenaan toen we met onze dochter van 10 mnd in Griekenland waren. We zijn 1x uit eten gegaa in een tent die wel om 18u open was, maar heel relaxed eten was t niet. Wij hebben ren paar x gekookt maar ook gewoon eten besteld bij restaurants. Justeat werkt daar ook :D
     
  8. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    @Nora001 Bedankt voor je reactie en nog een fijne vakantie!
     
    Nora001 vindt dit leuk.
  9. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Met de jongste hebben wij geboekt na zijn geboorte. Hij was super relaxed maar IK belandde na zijn geboorte met kraamvrouwenkoorts in het ziekenhuis. Kan ook nog.

    Toen hij 10 weken was zijn we een weekje op Texel geweest. Als ik niet ziek was geworden denk ik dat we wel waren gaan vliegen want met hem kon dat makkelijk.
     
  10. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ja, dat kan natuurlijk ook nog. Je weet niet hoe het gaat.
    We hebben besloten het af te wachten en dus nog niet te boeken.

    Ik ga gewoon kijken wat leuke bestemmingen zijn, in Nederland en Zuid-Europa. Afhankelijk van de situatie kiezen we. Of we gaan later. Kan ook nog he.

    Hebben jullie baby-vriendelijke bestemmingen en accomodaties voor mij? Beetje advies kan ik wel gebruiken.
     
  11. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Klinkt goed! Precies wat wij hebben gedaan:thumup: Toen de kleine er was pas geboekt, met 4 maanden naar Madeira geweest. Niet te warm, waardoor we lekker met de auto op pad konden en rondwandelen met de kinderwagen of draagzak. Vooral als ie de kinderwagen zat was, was de draagzak top. Dan fijn als het niet te warm is en de zon niet continu schijnt, want je zweet je de tering met een baby op je buik (wij tenminste:D) en wilt hem natuurlijk uit de zon houden. Was geweldig! Klein eiland, wel veel bergen maar goede wegen en dus leuk om paar dagen rond te rijden. Heerlijk eten en de Portugezen (het valt onder Portugal) zijn dolllll op kinderen. Overal sjans met de kleine man en je krijgt werkelijk op elke plek voorrang. Op het vliegveld hadden we zelfs een eigen incheckbalie :roflmao: beetje overdreven maar wel fijn. Als het allemaal goed gaat met jullie kindje wel een aanrader dus!

    Overige tips als je gaat vliegen:
    - babybedjes in hotels hebben niet altijd een fijne matras. Wij hadden een Deryan tentje met matras mee en daar sliep hij heerlijk in.
    - je kan een reistas voor de kinderwagen tweedehands kopen of huren. Kan je reiswieg en onderstel in, aangevuld met luiers en hydrofiele doeken enzo (en bijv dat tentje). Ideaal ding met wielen! Eenmaal op t vliegveld alles op zo'n karretje en klaar is kees.
    - niet elke verhuurmaatschappij heeft goede autostoelen in groep 0 dus wij hebben de maxi cosi meegenomen. Mocht gratis mee en konden we afgeven bij de gate :)

    Hopelijk gaan jullie net zo'n leuke eerste vakantie hebben als wij!
     
  12. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    @Pien86 Lief dat je zo uitgebreid reageert. Ik krijg er al helemaal zin in. Madeira komt bovenaan mijn lijstje.

    Bedankt voor alle tips. Bedoel je zo'n tentje?
    Unknown.jpeg
     
  13. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    En ik wil nog een keer hahaha!

    Jaaa dat tentje is het. Heb een eerdere versie ervan cadeau gekregen. Wel met extra matras erbij, niet alleen het soort van dekbedje dat er standaard bij zit. Geloof dat de deluxe versie het wel heeft :) zou zelf trouwens kiezen voor de peuter versie en niet baby, kunnen ze er net wat langer in. Je kan er geen lakentje en deken in doen omdat je die niet kan instoppen, dus wel eerst even bezien of jullie uk kan slapen in alleen een slaapzakje :D
     
  14. Hopeful89

    Hopeful89 Actief lid

    22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    Wij hebben een last minute vakantie huis geboekt na de bevalling. Zodat we eerst konden zien hoe de baby was. We zijn met 8 weken met vliegtuig naar Spanje gegaan. Ging perfect!
     
    mamamilou vindt dit leuk.
  15. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    De peuter variant is inderdaad misschien wel slimmer. Ze groeien snel he.
    @Pien86 En zou jij dan voor de optie van het extra dikke matras gaan? 3,5 cm ipv 2,5 cm?
     
  16. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Volgens mij heb ik die ook ja!
     
  17. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Dank je, dan ga ik voor die. Ook handig voor als je de baby bij visite even wil laten slapen.
     
  18. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    @mamamilou wij hebben deze ook, de baby versie met normaal matras en onze zoon slaapt er ook in de vakantie prima in.

    Nou is hij niet zo lang en gaat ie als het goed is over niet al te lang over naar een groot bed dus hoeven we geen campingbedje meer, want het wordt idd wel wat krap. Dus peuter versie is misschien wel handig maar volgens mij ook stuk zwaarder (wij hebben hem ook gekocht met oog op vliegvakantie).

    Verder vind ik het zoveel relaxter meenemen dan zo'n zwaar groot bedje, en je baby is meteen beschermt tegen muggen enzo.
     
  19. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Maar jouw zoontje van bijna 2 past nu nog in de baby variant?
    Ik zal het verschil in gewicht eens gaan vergelijken.
     
  20. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Mijn verhaal is vergelijkbaar met die van Pien.
    Mijn dochter was nog geen 4 maanden, twee weken naar Lanzarote geweest. Was echt zo relaxed.
    Ze sliep bij ons meestal in de kinderwagenbak.
     
    Pien86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina