Vanaf welke leeftijd met je baby op vakantie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamamilou, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ja die past nog in de baby variant. Hij is niet heel lang (denk ca 88cm). Hij heeft als hij ligt nog iets ruimte over en als hij wakker is en rechtop zit dan moet ie beetje bukken (lijkt ie geen last van te hebben trouwens)
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Het ligt er een beetje aan wat je wilt doen.
    Persoonlijk zou ik nog geen vliegreizen maken als je kindje nog niet zelfstandig kan zitten (dat gebeurt meestal rond de leeftijd van 9 maanden).
    Maar het kan wel en er zijn zelfs mensen die het doen. Vriendin van me heeft een wereldreis gemaakt met hun kleine. Ik geloof dat ze vertrokken toen de kleine man 3 maanden was maar kan ook eerder zijn.
    Strandvakantie kan (afhankelijk van je baby) soms ook prima. Parasolletje huren en als je een baby hebt die goed slaapt in de wandelwagen hoeft het echt geen probleem te zijn. Maar ja, is wel lastig inschatten als je je kindje nog niet kent ;)

    Edit: las even vlug over een Deryan tentje. Die hebben wij ook, maar onze kindjes wilden daar nooit in slapen :rolleyes:
     
  3. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.833
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Bij de oudste op 7 weken naar tenerife gegaan, super last minute, daardoor spoedprocedure moeten doen voor identiteitskaart, denk daar dus aan ;)

    Was wel met mijn ouders ...

    Zo goed bevallen dat we toen de jongste 8 weken was, weer terug zijn gegaan... Ik vind het heerlijk en voor mij eindelijk de kans om buiten het seizoen te gaan! (weer met mijn ouders wel... Dus zorg werd wat verdeeld, oudste dochter heeft er ook echt van genoten, wij hadden ook soms als ouders even de kans om alleen iets met haar te doen... Daar genoot ze van...)
     
  4. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.833
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Oh wij hadden voor oudjaar 2018 ook huisje gehuurd met vrienden in de Ardennen ... Jongste was precies 1 week oud toen we vertrokken, dat zou ik niet meer opnieuw doen... Dat was achteraf toch wat te zwaar...
     
  5. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Met drie maanden op vakantie naar Kreta in september. 's morgens vroeg naar het strand. De baby sliep op een strandstoel in de schaduw onder een boom (parasols laten te veel zon door) en als ze wakker was vond ze het prachtig buiten. Voor elf uur waren we weer binnen en 's avonds na 6 uur weer naar buiten. Als je echt de hele dag aan het strand wil zitten is het geen goed idee om met een kleine baby op vakantie te gaan. De zon brandt echt heel erg en ook door de weerkaatsing van het zonlicht kunnen ze erg verbranden.
    Op Kreta sliep ze de hele nacht door, weer thuis is het een ander verhaal...
     

Deel Deze Pagina