Vanaf welke leeftijd met kind naar bioscoop?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Vanaf welke leeftijd namen jullie je kind mee naar de bios?
    Is het voor een peuter al leuk of is dat echt nog te vroeg?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter is een paar maanden terug voor het eerst geweest. Mijn oudste zoon was toen net 3 maar heb hem niet meegestuurd, ik denk dat hij daar het geduld niet voor zou hebben. Maar dat is wellicht per kind verschillend.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Ligt eraan welke film, vorig jaar met mijn zoon van toen 2,5 jaar naar Nijntje geweest en dat was geweldig voor hem.
    Pas zijn we naar Planes geweest en ook dat vond hij geweldig alhoewel hij 5 minuten voor het einde wat onrustig werd.

Als ik jou was zou ik gewoon gaan, mocht je kindje het niet trekken dan kan je altijd nog weggaan.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zit er idd aan te denken om naar Planes te gaan. Mijn zoontje wordt over 3 maanden 3 jaar! :)

5. tuc

tuc Niet meer actief

Wij zijn toen ze net 3 was naar nijntje geweest, dat ging prima omdat het helemaal op de kleintjes was aangepast. Niet helemaal donker en het geluid niet zo vreselijk hard.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Gewoon gaan! Hier was het grootste gedeelte van de kinderen rond een jaar of 3. Regelmatig gingen ouders ook tussendoor met hun kinderen naar de wc, dat was allemaal geen probleem en er hing een heel ontspannen sfeer.
    Ik had mijn zoon van te voren ook goed voorbereid dat het donker zou zijn en dat hij een 3d bril op zou krijgen.

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ligt aan je kindje denk ik. Kan hij/zij goed stil zitten en een film thuis kijken dam zou ik het proberen.
    Hier met Sinterklaas voor het eerst naar de film geweest en toen waren de mijne dus 4 en 6 dat ging prima.

8. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik zou hem de trailer van planes laten zien. Reageert hij daar enthousiast op dan zou ik gaan. Mijn zoontje was bijna drie toen we gingen en vond t prachtig. Wel op sommige momenten wat spannend maar met wat uitleg goed te doen bijv als vliegtuig In zee stort uitgelegd dat hij gaat Zwemmen

9. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Wij zijn nu 3x naar de bioscoop geweest met onze kleine man.
    1e keer naar Nijntje de film toen was hij nog net geen 3 jaar. Deze film was te saai en te langzaam voor hem.
    2e keer naar Turbo naar een speciale peutervoorstelling toen hij 3 jaar en 4 maanden was. Dit ging helemaal goed. Zeker omdat de film wat meer actie had.
    3e keer naar Planes - gewone nederlandstalige voorstelling. Ongeveer een maand geleden. Dit ging ook goed.
    Voor onze kleine moet er dus wel wat gebeuren in de film anders vindt hij er niets aan :)

10. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eerste film voor onze dochter was Nijntje, toen was ze net twee en vond ze geweldig. De volgende film was Planes, geen 3d!, die duurde te lang voor haar en ze was meer met andere dingen bezig. Maar we gingen daar eigenlijk heen voor onze zoon die toen bijna vijf was, die vond het geweldig. Maar de sfeer is heel goed, er zitten heel veel jonge kinderen. Ik zou persoonlijk voor een kind onder de vier niet voor 3d kiezen. Volgende week gaat mijn man met zoon naar Dinosaurs, maar dan blijft onze dochter thuis, dat vind ze denk echt nog te eng.
    Maar het verschilt natuurlijk per kind! De dvd van Planes komt overigens in februari uit, kun je natuurlijk ook op wachten, kun je de film gewoon thuis kijken :)

11. Pluk14

Pluk14 Actief lid

4 sep 2013
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben pas voor het eerst met mijn dochtertje naar de bios geweest, naar de Sinterklaasfilm. Ze was toen 3 jaar en 3 mnd. Halverwege was er een kwartier pauze. Ze vond het geweldig. Heeft de hele film aandachtig zitten kijken en na afloop moest ze huilen omdat hij afgelopen was :D

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mijn dochter heb ik voor het eerst meegenomen toen ze 3,5 was. Weet niet meer welk film dat was, iig een van Disney. Ze is een erg beweegelijk kindje dus ik was een beetje huiverig. En geheel onterecht want ze is van begin tot eind rustig blijven zitten. Hier ging het dus goed!

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mijn dochter was 3 toen we voor het eerst naar de bios gingen. Was een groot succes, maar zij kon ook al wel goed stilzitten. Zoontje is 3 maar no way dat ik hem meeneem naar de bios.. Het is een vreselijke stuiterbal en loopt bij de tv ook elke 2 minuten weg om een koprol of 'spiderman sprong' te maken;)
    Wij houden tweede kerstdag een filmmiddag thuis met dvd, hapjes, dekentje en het licht uit. Kan zoontje ondertussen zoveel spiderman en superheld spelen als hij wil..

14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wij zijn in februari voor het eerst geweest (Nijntje de film). Julia was toen 2 jaar en 3 maanden. Wel erg jong, maar ze vond het super.
    Gisteren ook met ze naar theater geweest (Zandkasteel :p ), groot succes!

15. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn oudste heb ik met 6 meegenomen, mijn middelste is nu 5 maar neem ik niet mee, hij kan niet tegen harde geluiden en de jongste van 2,5 heeft geen geduld dus die mag ook niet mee.

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    #16 Jippie, 24 dec 2013
    Laatst bewerkt: 24 dec 2013
    Wij zijn in de voorjaarsvakantie in februari voor het eerst geweest.
    Onze meid was toen nog net geen 5. Ze vond het erg leuk, sindsdien zijn we in de zomer-en herfstvakantie ook geweest. Ook alle drie keren een een 3D-film: Zambezia, Monsters University en Turbo.

Zorg er wel voor dat je een bioscoop uitzoekt, waarbij ze een pauze hebben. Ik ben twee keer naar Pathé (Groningen) geweest en daar hebben ze tijdens de kinderfilms geen pauze. Dan is 90 minuten een heel lang eind achter elkaar! Dus ik vraag het nu van tevoren en kies een bioscoop uit waar ze wel pauze hebben. Is ook leuker, kun je even wat lekkers halen en heb je wat meer variatie.

Haar eerste theatershow was Kabouter Plop, toen was ze bijna drie. Ook dat vond ze super. Ze kan op zich wel lang stil blijven zitten en zich ergens op concentreren. En bij zulke shows mag je ook altijd meezingen en dansen. Dus genoeg variatie.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.199
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij zijn voor het eerst gegaan toen hij 4 jaar was. Het ligt ook een beetje aan het kind en de film natuurlijk

18. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Finn was net 4 jaar toen hij voor de eerste keer naar de bios ging. dit ging wel heel goed.

19. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik ben in de herfstvakantie voor het eerst met beide jongens geweest naar Turbo. Ze waren toen dus 4 en 6 jaar, een goede leeftijd vond ik. Ging heel goed, de jongste was wel gaar na die tijd van het intensief kijken.

Ik zou niet naar een 3-d film gaan, het grote scherm en het harde geluid alleen al is genoeg. 3-d wordt wel heel veel. Daarbij schijnt het slecht zijn voor de ogen onder de 6 jaar!

20. adi

adi Niet meer actief

We zijn voor het eerst geweest toen ze net 3 waren (nijntje). Inmiddels zijn ze grote bioscoopfans.

3d films doen we nog niet met kinderen, dat wordt afgeraden voor jonge kinderen. En ik krijg zelf hoofdpijn bij films die niet 3d gefilmd zijn, maar achteraf gemonteerd (de meeste 3d films momenteel)

Deel Deze Pagina