Wat voor creme bij extreem droge eczeem huid? (eczeem na allergische reactie)

Discussie in 'De lounge' gestart door Chiggy, 26 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb een verleden met eczeem, hiervoor is nooit een oorzaak gevonden maar op een gegeven moment is er door het ziekenhuis een zalf gemaakt die gelukkig hielp en daardoor ben ik, op wat zwemmerseczeem na, eigenlijk tot nu toe eczeem vrij geweest.

Nu heb ik 3 wkn terug een allergische reactie gehad en had daarbij 'gewoon' uiitslag die jeukte als een gek maar deze uitslag lijkt nu wel veranderd in eczeem :( M'n huid is ook echt superdroog.
    De verschrikkelijke jeuk die ik in eerste instantie had heb ik niet meer (waarschijnlijk dankzij de Aerius tabletjes?)
    Het jeukt wel maar ik kan er wel vanaf blijven. Verder voet m'n huid zo ongeveer aan als schuurpapier ;)

Ik ga er sowieso wel weer terug mee naar de huisarts als het niet snel overgaat maar ik wil zo even de stad in hier om een goede creme te kopen.
    Wie herkent dit? Wat zijn goede producten... iemand tips?

2. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

La roche posay - lipikar baume. Dit kun je bij de (online) apotheek halen.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dode zeezout creme. Heb je als gezicht creme en ook bodylotion enzo. Ik haal het bij de tuinen.

4. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik heb daar ook last van, werk in een bloemenwinkel en ben allergisch voor dennengroen ( erg handig ) en smeer daarom nu mijn handen diverse malen per dag in met bepanthen crème wat eigenlijk voor de baby billen en tepelkloven is maar werkt perfect!

5. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mijn zoontje gebruik ik altijd de vaseline Lanette crème. Lekker neutraal en blijft er niet "op" liggen zoals normale vaseline. Ik heb ook het idee dat het puur is en dat staat me ook erg aan.

6. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik smeer altijd cetomacrogol vaseline creme als het na de allergische reactie nog droog is, meestal een dag of 3 en daarna ga ik over op bepanthen.

7. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Eucerin en neutral. Beide dikkere zalf/creme. Als dat niet helpt hydrocortison.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Deze. Die gebruiken wij op ons werk voor mensen met een zeer droge huid of als basiscreme bij bijv exzeem. Werkt erg goed, en er zit geen rotzooi in. Je hebt hem ook van kruidvatmerk.

Ik gebruik deze trouwens ook voor mn dochtertje.

9. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze heb ik ook. Is wel erg vettig, maar helpt erg goed!

10. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    douchen of in bad met groninger badolie...werkt super!

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Bedankt voor alle tips!
    Ik herinnerde me ineens dat Dream Cream van Lush super schijnt te werken dus dat heb ik nu net gehaald. Hopelijk werkt het en anders zal ik zeker tips die hier gegeven worden proberen :)

12. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Pure shea butter! Is vet maar niet afsluitend. Zitten ook voedende stoffen in. Wij gebruiken het sinds onze dochter 3 maanden was, die zat letterlijk van top tot teen onder de eczeem. Binnen 3 weken babyzacht huidje weer terug. Je kan het online bestellen maar ook in de tropische winkels vaak kopen. Het moet echt 100% puur en ongeraffineerd zijn, dus niet van bodyshop oid. Daar zit maar een heel klein percentage shea in ;)

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Recept vragen voor vaseline cetomacrogol!

Deel Deze Pagina