Factuur van kinderziekenhuis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piccolina, 11 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Misschien heeft dat iemand meegemaakt?
    5 mei onze dochter van de trap gevallen, huisartspost gebeld due heeft ambulance gestuurd. Ambulance zei dat toch controle in zh doen.
    Ze bleef daar nacht en halve dag.
    Alles was prima.

Nu kregen we factuur van ziekenhuis voor dat dikke 250 euro.
    We zijn verzekerd bij Zilveren Kruis, maar zoiezo kinderen krijgen toch alles vergoed?

Op factuur staat:
    Zorgtype 11, diagnose 1402, afsluitreden 08.
    Zorgproductcode 990030039
    (05) verwezenpatientniet-SEH vanuit ander s 3033060
    Declaratiecode 14C046

Misschien moeten we het zelf declareren?

2. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij betaal je altijd een vast bedrag aan eigen risico? Maar als je een factuur krijgt van het ziekenhuis zelf dan is ie misschien nog te declareren of het ziekenhuis en je zorgverzekeraar hebben geen contract. Even bellen, dan weet je hoe het zit !

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    eigen risico geldt volgens mij niet voor kinderen onder de 18.

TS: maandag even bellen met je zorgverzekeraar. Het kan zijn dat het ziekenhuis een verkeerde DBC-codering heeft gebruikt. In dat geval moet je de administratie van het ZH gaan bellen of ze de factuur willen omzetten op de juiste codering.

4. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ik kreeg ook een factuur van het zhuis die we zelf naar de verzekeraar moesten sturen voor declaratie.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Pff dat heeft hoop...
    Ik schrok wel..

Indd geen eigen risico onder 18 jaar en zh heeft wel contract met ziegverzekeraar..

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gewoon zelf declareren bij de zorgverzekeraar. Komt vast goed. Onder de 18 idd geen eigen risico.

7. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat er een veel hoger bedrag al rechtstreeks naar de verzekering is gegaan. Ritje met de ambulance en een nacht en een halve nacht opname, red je echt niet voor € 250,-.

Weet niet waarom je deze rekening wel thuis krijgt, maar inderdaad gewoon even je zorgverzekering bellen.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Maar voor zoveel ik weet dat wordt gewoon vergoed ook ritje en nacht?!
    We zijn doorverwezen door ambulance zeg maar niet dat we zonder verwijzing heen gingen.
    Maar stel ga je met huil baby naar spoed hulp wordt ie nacht gekeken daar en er niets aan de hand, krijg je toch ook geen rekening?

We gaan maandag bellen inderdaad

9. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik weet wel dat ik toen een rekening kreeg voor huisartsenpost. Een x was telefonisch en 2e x toen k langsging omdat dl uidrogingsverschijnselen had (buikgriep). Maar dat was geen 250 euro..

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Moet je voor HAP ook betalen??!
    Raar want wat ik dacht dat alle zorg voor kind tot 18jaar gewoon gratis is.
    We hadden ook vaak hap gebeld maar nooit rekeningen gezien.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik verwacht dat je m gewoon kan declareren.

De code staat voor bezoek polikliniek eerste contact.

Het kan bijv zijn de ze het bsn nummer van je dochter niet hebben en dat ze m daarom niet hebben kunnen declareren.

Even bellen maandag :)

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Eerste wat mij te binnen schiet (omdat je zegt dat ZKH wel afspraken heeft met zorgverzekering) is jouw dochter wel bij geschreven op de polis? Of dat het ZKH geen gegevens van jouw dochter heeft, BSN e.d.

Als er een contract is dan is de afspraak 9 van de 10 keer dat ze ook rechtstreeks declareren. Als declareren niet lukt dan ontvang je een nota van de zorgverlener.

Bel het ziekenhuis even voor uitleg. En daarna de zorgverzekeraar of je het kan declareren omdat er wel een contract is.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ziekenhuizen mogen geen patiënten behandelen zonder bsn, al kom dat in uitzonderingsgevallen best wel eens voor (illegalen, toeristen).
    Daar komt bij dat de rekening anders wel veel hoger zou zijn geweest. Anderhalve dag ziekenhuis is kostbaar grapje.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee ze is bijgeschreven en ook daar bekend ze is bij behandeling kinderarts. Daar ontvingen we geen facturen.
    Daarom

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Had je een id kaart bij je van haar? Anders kunnen ze ook heel moeilijk doen tegenwoordig

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik weet het niet meer, ik geloof dat we daar al waren keertje voor en hebben ze al kaart van haar gemaakt.

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    wat gek, ik denk dat je het wel kan declareren hoor.

Wij hebben nu vanwege de aanvallen van onze dochter de ambulance 4x voor de deur gehad, en zijn meerdere keren naar de hap geweest maar nooit een rekening gezien.
    Ze heeft geen eigen ID dus daar ligt het ook niet aan neem ik aan.

Anders morgen even het zilverkruis bellen?

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dinsdag bellen we inderdaad. Morgen geen tijd voor.
    Ik laat het weten wat ze zeggen!

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Voor mezelf ook weleens jaar na dato rekening gehad van het ziekenhuis. Hoe dat bij kinderen zit geen idee....

20. Tgirl

Tgirl Lid

10 okt 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dit:
    (05) verwezenpatientniet-SEH vanuit ander s 3033060
    Declaratiecode 14C046

niet-SEH

Toen wij een paar jaar geleden met mijn man naar de huisartsenpost gingen, werd mijn man ook doorverwezen naar de spoed eisende van het ziekenhuis.
    Die vertelden ons dat als men (wie weet ik dus niet) het ongeval van mijn man niet-spoedeisend vond, dat we een boete konden krijgen.
    Wij hebben er verder geen acht opgeslagen omdat mijn man een donker-blauw ei op zijn enkel had na uit zijn werk-auto gevallen te zijn...
    Wij hebben geen boete gezien, maar ik verwacht dat deze rekening van jullie dat eigenlijk wel is....

Deel Deze Pagina