Hoi, Ik ben nieuwsgierig, vanaf welke leeftijd zit jou peuter niet meer in de buggy en neem je hem aan de hand mee? Groetjes
Mijn meisje zit eigenlijk alleen nog in de buggy als we echt een hele dag weggaan, en dan zit ze er hooguit 2 uur in.
onze oudste zat nog maar zelden in de buggy - afgelopen weken even noodzakelijk - maar eigenlijk is ze er gewoon te groot voor. (paraplubuggy dan he). Dus ik denk niet dat hij nog gebruikt gaat worden als ze eenmaal uit het gips is. Dus zeg maar tot 2,5 . Maar misschien maakt het ook wel verschil of je kindje gemakkelijk aan de hand loopt of juist niet, en of je kindje het goed vol kan houden, wat langere stukken.
Mijn zoontje zit in principe niet meer in de buggy. Alleen bij hogere uitzondering gaat hij er wel in maar dat is dan omdat we hem graag even 'vast' willen hebben.
ligt eraan waar ik heen ga. Ik gebruik nl niet graag de auto en loop graag. Wij wonen achter op het dorp en dat is voor een peuter echt te ver lopen, dus met boodschappen gaat de kinderwagen altijd mee. Meestal is het wel zo, dat ik haar er op de terugweg halverwege uitzet om zelf verder te lopen.
Bij langere stukken gaat de buggy nog altijd mee. Zeker met de wandeling van de hond, mijn zoontje is dan nl ook een hond en dat schiet dan meestal niet zo op. Dus tussendoor even zitten, wel zo fijn voor de hond! Verder laat ik hem zoveel mogelijk lekker lopen.
Hier eigenlijk alleen met grote afstanden, dus in de stad of bij een uitje Verder eigenlijk nooit meer. Dit is eigenlijk zo vanaf 2 jaar bij Layla
Hier op zaterdag nog wanneer ik boodschappen ga doen met beide kinders. Madame luistert namelijk heel slecht en heb geen zin in gedoe.
Hier gebruik ik hem al niet meer vanaf dat de jongste 18 maanden is! Hij liep al met 10 maanden en luisterd goed, dus ze lopen altijd allebei. Ik neem hem alleen mee met een hele dag weg oid.
Dat lijkt me nou zo heerlijk he haha.. Hier is het echt dramatisch, zelfs het stukje vanaf de peuterspeelzaal is het constant wegrennen (de weg op enzo), op de grond liggen enz.. Ze moet echt mijn hand vasthouden maar dan laat ze zich constant over de grond slepen, schaam me rot. Ook als ik echt boos word en haar wil aanspreken en oogcontact zoek op mijn knieen kijkt ze steeds weg of draait haar hoofd naar beneden. Iemand nog tips?
Bij ons met 3.5 jaar niet meer. Het is vanaf ons huis naar centrum / kinderboerderij zeker 20 minuten lopen. Dan nog spelen op kinderboerderij, even rondje door centrum en dan was hij vaak wel moe halverwege naar huis en kon hij lekker zitten (en moet ook wel zeggen dat ik dat ding wel heeeeel handig vond voor tasjes en andere zooi die ik meeneem voor onderweg hahahaha)
Sinds onze jongste is geboren zit onze oudste niet meer in de buggy. Vanaf 2,5 jaar ongeveer. Ik had wel een meerijdplank aan de kinderwagen, zodat hij af en toe daarop kon meerijden, die heb ik gebruikt tot ongeveer 3 jaar en 3 maanden. Nu loopt hij gewoon altijd zelf, of hij fietst mee op zijn eigen fietsje.
Mijn zoontje is dan van april 2008... maar wil niet meer in de buggy, toch moet hij van mij wel erin... hij luisterd nergens naar, overal op klimmen, overal in lopen en doen... als ik hem aan de hand moet houden, trek ik hem echt mee, want dat vertikt meneer en laat zich dan vallen... echt hopeloos!
Offtopic: Hier net zo'n boef Ik heb zo'n polsbandje geprobeerd....werkte erg goed! Totdat mevrouw ineens naast me stond met het polsbandje in haar hand...ze heeft er net zolang aan lopen prutsen tot ze hem los had Heb hier trouwens dvd liggen van Jo Frost, de technieken werken hier erg goed (strafplekje ed). Zo heeft ze ook een techniek voor buiten. Laten lopen en op het moment dat jij stop roept(met hand omhoog stopteken), moet ze stoppen, doet ze dat niet, dan moet ze je hand vasthouden of de buggy. Na een paar minuten weer los laten lopen en weer herhalen, dit net zolang herhalen tot ze het gaan snappen ik ga het denk ik volgende week even uitproberen met mn dochter op een rustige plek....wie weet, had namelijk ook niet van haar verwacht dat ze in de hoek bleef zitten, maar na een aantal keer herhalen, snapt ze het nu heel goed en blijft er keurig 2 minuten zitten...ik aanbid Jo Frost Ontopic: hier blijft de buggy dus nog wel even
Voor de moeders waarvan het kindje van 2 of 2,5 jaar al meeloopt, hoe lang lopen jullie dan? Want de afstanden die ik loop, vindt ik nogal wat voor mijn dochter. Naar het winkelplein lopen en in de winkel lopen gaat nog wel, maar terug is dan echt teveel. Ook heb ik het idee dat ik 1000 keer moet roepen "kom", "doorlopen". Ze stopt echt bij elk ding die ze ziet, loopt vaak de stoep af, loopt niet zo heel erg snel doordat ze constant om zich heen aan het kijken is. Kortom, ik neig nogal snel naar de buggy.
@vlekje; ga ik ook eens proberen die methode; zoonlief kijkt me aan als ik stop zeg ben een blik van mens wat zeur je nou! @taby; heel herkenbaar! om gek van te worden!
vlekje, misschien inderdaad maar eens goed herhalen en heeel erg consequent zijn. Wanneer ik nu boos word en haar hand pak heb ik een soort jammerende slappe pop aan mijn hand waar gewoon geen contact mee te krijgen is. Ik kijk vaak supernanny op tv en daar lijkt het allemaal zo simpel maar op 1 of andere manier werkt het hier niet haha. Overigens is mijn zoontje in de kinderwagen dan ook niet zo'n handige 'accessoire' Vandaag trouwens een papa van een ander kindje wat haar aansprak buiten en dat kwam wel flink aan, hele weg heeft ze netjes meegelopen (dus ze kan het best). Nou vanaf morgen dan maar proberen! edit: Overigens zou dat verhaal van dat polsbandje hier zeker weten ook gebeuren, ze heeft altijd meteen door hoe iets los of kapot moet. 1ste dag op de psz had ze ook direct door hoe ze kon ontsnappen uit de nooddeur terwijl alle andere kindjes dat na maanden of zelfs jaren nog niet doorhadden.