Superleuk. Welke spellen ga je erbij doen? Mario kart 7 raad ik echt aan. Is echt heel gemakkelijk. Knopje induwen en sturen. Naderhand kan je meer uitleggen. En laat hem in het begin alleen maar de eerste 4 races spelen. Je unlockt snel meer racebanen maar dat hebben ze toch niet door. Gewoon de eerste 4 laten doen tot het goed gaat. Daarna pas verder gaan. Anders is het teveel ineens. Mario party the top 100 is ook heel leuk. Allemaal kleine spelletjes maar wel voor elk spel een andere besturing dus moet je in het begin wel helpen. Zoontje kent ze nu allemaal zonder hulp. Super Mario 3d land is ook heel leuk. Beetje de old fashion Mario maar dan in een 3d wereld. Super Mario Bros 2 is zoals de oude spelletjes. Je kan ook een spel van Garfield downloaden. Is maar een paar euro en ook gewoon racen zoals mariokart maar mariokart is wel veel mooier. Garfield is wel leuk om de besturing van de ds te oefenen. Hey pikman is ook heel leuk en met touch screen. Ben je een marsmannetje en heb je soort van mieren bij je die je helpen. Doel is brandstof te verzamelen zodat je terug kan gaan naar je planeet. Eerste weken gewoon laten doen. Als hij het leuk vind zal hij meer spelen dan gewenst maar zo kan hij het wel leren. Van 30 minuten per dag leer je het niet. Na een tijdje wordt dat vanzelf minder. Zoontje pakt het nu s'ochtends soms en s'avonds. Vaak ook even na school om de prikkels te verwerken. Maar zijn favo bezigheid is buiten spelen en geocachen. Hij speelt er echt geen uren per dag mee. Tenzij het echt een regendag is. Dan moet ik ook meespelen. En soms speelt hij ook een paar dagen helemaal niet om dan weer een paar dagen redelijk veel te spelen maar binnen de perken. En geen gewone ds spellen kopen! Let erop dat je 3ds spellen koopt. 2 keer een gewoon een de spel gekocht en dat is gewoon bagger kwaliteit. Je kan de pixels tellen op je scherm. Alleen de gewone mariokart schijnt wel oké te zijn maar Mario is ook officieel van Nintendo en behoort tot de beste spellen.
@sydneys Ik heb de nintendo 2DS met mario kart besteld. En met de tijd koop ik wel andere spellen erbij. Ik vind de spellen wel wat duur... maar dat is altijd zo natuurlijk. Bedankt voor je tips!
Mario kart is ook echt het beste om mee te beginnen. Goede keuze. En ja vaak zijn ze ook echt duur. Absurd eigenlijk voor echte kinderspellen. Wil je meer spellen goed marktplaats in de gaten houden. Wel snel zijn met mariospellen want die zijn zo verkocht. En er zijn ook facebookgroep met ds spellen. Maar ik koop ze vaak online omdat zoontje soms elk halfuur wisselt van spel. Hoef je niet het spel eruit te halen en nieuw erin te doen. Dat mag hij ook niet van mij. Ziet er zo fragiel uit maar is toch wel stevig.
Ja kan ook. Is via een Nintendo shop. Er zit al een geheugenkaart in de Nintendo. Ik heb nu een 6tal spellen gedownload en denk dat ik nog 1 groot spel erbij kan doen. Wil ik meer spellen moet ik een grotere geheugenkaart kopen. Spellen kan je dan overzetten. Gaat de Nintendo ooit kapot en je koopt een nieuwe ben je de spellen niet kwijt. Staat op je account. Voordeel : je hoeft niet voor elk spelletje te wisselen. Spel eruit, nieuw spel erin,... Nadeel : is het een miskoop dan is het ook echt een miskoop want je kan het niet doorverkopen. Dus goed letten op wat je koopt. Bij veel spellen kan je ook demo's downloaden. Kan je dus even spelen om te kijken of het leuk is om te kopen. Ik raad je aan de Nintendo niet cadeau te geven zoals die opgestuurd is want je moet een account aanmaken enz,... Dus even in orde maken en zelf even ermee spelen zodat die speelklaar is als je het geeft. Kind kan geen spellen kopen. Is echt beveiligd met wachtwoord enz.
Mijn man heeft er eentje gekocht vorig jaar voor in het ziekenhuis toen hij geopereerd werd. Hij speelt er heel af en toe op en de kinderen nog minder... maar ik heb twee meiden, dat scheelt misschien. De wii vond ik laatst op zolder, ook aangesloten maar Na 1 spelletje mariokart staat t weer gewoon te staan.
Onze kinderen zijn nu 5 en 7, maar 1,5 jaar geleden hebben we een flinke vliegreis gemaakt en nintendo ds en 3ds meegenomen. Beide konden zich er prima op vermaken. Onze oudste is enorm handig met electronica en kon al vroeg veel. De jongste minder handig, maar dat zie je nu ook niet meer aan hem Hier was en is het dus echt een goed en veel gebruikt item tijdens het vliegen. En op normale dagen mogen ze af en toe ook.
@sydneys Mario party 100 is zeker alleen leuk met meerdere spelers? Ik heb net mario bros 2 erbij besteld. Ook voor mezelf Mijn zoon was wel blij. Een klasgenootje heeft blijkbaar dezelfde dus mijn zoon vond het geweldig dat hij dat nu ook heeft. Hij vind het sturen wel moeilijk. Maar met oefenen gaat het vast beter.
Hier spelen we Mario party alleen. Dan speel je wedstrijdjes met 3 personages. Kan je dan ook op makkelijk zetten. Mario Bros is heel leuk. Zoontje vind de 3d land leuker (is denk ik ook ietsje makkelijker) maar nu hij die uitgespeeld heeft heeft hij Mario Bros weer uitgehaald. Verschil is vooral. Bij bros moet je op tijd ocer of op doe mannetjes springen. Bij 3d world kan ke ook erlangs heen lopen wat het iets makkelijker maakt. Kind heeft meer tijd om te anticiperen. Maar dat kan ook heel persoonlijk zijn. Voor iemand anders kan Mario Bros makkelijker zijn.
Oooh en in het begin gewoon laten klommelen. Gaat steeds ietsje beter. Mario kart is het makkelijkste. Wel op snelheid 50cc zetten. 100 en 150cc zijn moeilijker.
Onze dochter was 8 toen ze er een kreeg. Ze speelt er vrij regelmatig mee maar vind het soms ook moeilijk omdat sommige spelletjes in het Engels zijn.
Mijn zoon speelt veel Mariospellen die hierboven al benoemd zijn: Mario kart, Mario bros, Mario 3d-land. Ook kirby vindt hij leuk. Ik vind de spelletjes wel achterlijk duur dus we downloaden wel eens demo's. Dan kan hij ze eerst testen en als een spelletje echt leuk is kunnen we altijd nog kopen. Mijn kinderen krijgen geen zakgeld dus als zoonlief een bepaald spel heel graag wil hebben kan hij het verdienen. Met goed gedrag (hij heeft ass en een explosief karakter) of met bepaalde klusjes oid
Hier wordt gespeeld met de Nintendo switch. Zo dachten we eerst nog dat zl er vast snel de brui aan zou geven, maar hij vind het fantastisch en speelt nu beter dan ik Haha. Mijn man gamed graag, maar hij moet het apparaat nu echt delen (terwijl hij m voor zichzelf kocht). Mario kart, Mario odessee, Kirby en Donkey Kong zijn hier afwisselend favoriet. Zoon is 4,5 nu.