Hier krijgt Amber s,morgens nog de borst en de rest van de dag fles alleen soms lukt het me echt niet om aan de 5 flesjes te komen dit is ene beetje haar schema nu 6.00 uur bv en vaak dan om 8 uur nog andere borst dan hoeft ze pas zo rond 12.00 uur weer voor flesvoeding daarna weer zo rond 16.00 en dan om 20.00 alleen als we haar dan op bed leggen slaapt ze soms wel door tot weer 6.00 uur Gisteren had ze voeding op 16.00 en kwam weer om 21.00 en daarna weer doorslapen tot 06.00 uur dus zoals je wel kan zien kom ik eigenlijk niet aan 5 voedingen is dit erg ? ze krijg nu van de flesvoedingen 180cc en 6 schepjes en dan 2 schepjes nutriton en dan van de bv eerst de ene kant een zo,n 2 uur later de andere kant .. Ze woog 08-10-2010 4955 gram en gisteren zat ze op 5200 gram ze is nu 2 maand en 13 dagen
het is misschien wat vroeg voor ' 4' voedingen, maar goed, het ene kind is het andere niet... ze krijgt sowieso 600ml binnen uit de flesvoeding, en de BV kun je helaas niet meten... dan zou je eens moeten kolven rond die tijden en fles geven als je wil zien hoeveel daaruit komt? Jelmar zat met 12 weken op 4 voedingen van 180cc en dan was volgens CB zelfs vroeg... maar goed, ga niet om 2300uur een kind staan wakker schudden omdat er volgens het CB nog melk in moet.... was allang blij dat hij zo snel doorsliep
Er hoeven echt geen 5 voedingen van 180/6 in! Reken even het gewicht om naar voedingen (150 - 180ml per kg lichaamsgewicht (en dan 200 aftrekken voor de borstvoeding) en dat delen door het aantal voedingen wat je wilt geven naast de bv. dus 5 x 150= 750 -200 = 550 /4 voedingen = ongeveer 165 ml per voeding (oftewel 150 ml en 5 schepjes) Ik zou persoonlijk het nog wel even op 5 voedingen houden zodat je niet onnodig de maag van je kindje oprekt omdat er grote voedingen in moeten (en je moet je voorstellen dat 2,5 maand geleden je kindje een continue voeding kreeg... en dan zou je dat nu al terugbrengen naar 4... hoeft echt niet)
ik geef haar niet bewust 4 voedingen alleen als ik haar bijvoorbeeld 150 cc ga geven per fels blijft ze huilen ze wil zelf als de 180cc en die gaan ook geheel op daarna komt ze pas zoals het schema zeg maar wat ik hierboven al zei ..
Dat ze blijft huilen nadat de fles op is, kan ook te maken hebben vmet het feit dat zij borst EN fles krijgt en daardoor in de war raakt door de doordrink-effect van de fles. Als ze bijv 's ochtends de borst drinkt, dan werkt dat heel anders dan de fles. Ze moet harder werken om melk eruit te krijgen, en de melk is niet abrupt op, maar de stroom wordt steeds langzamer en op gegeven moment komt er heel weinig uit en dan is het pas op. Het gaat heel geleidelijk. Bij de fles is dat anders. Dan loopt de melk in een constante stroom eruit en het is ineens op. Dan denken veel babys, 'Heey.. wat is dit nou, ik heb helemaal geen signaal gehad dat de melk bijna op is, ik ben dus nog niet klaar met drinken!' en willen ze doordrinken. Voor de leeftijd van je baby is het wel beter om vaker kleinere voedingen te drinken, ze is nog vrij klein voor 200cc per keer (180 water + 6 schepjes = 200cc melk). Maar als ze zelf dat niet wilt, kun je iig erop letter dat ze steeds 150cc per kg gewicht binnen krijgt.
we hebben de flesjes van nuby en dan speen nul erop de eerste gisteren wou ze wel een flesje meer en dan van 150cc gaan nu kijken wat ze doet als we 150 cc per keer geven