Vanaf welke leeftijd oorbellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MHMW

MHMW Niet meer actief

Maar dat kan toch helemaal niet ?! Zo jong en dan al een piercing. Daarvoor moet je toch 16 zijn. Ik weet wel, toen ik 16 was en een navelpiercing ging zetten. Mijn moeder moest echt mee. Anders gebeurde het gewoon niet. Maar op die leeftijd hoor je geen tongpiercing te hebben en ook je haren niet te kleuren !

2. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Pnirmal ook al zo´n knap kindje.
    En haar haar groeit inderdaad snel wat een lekker meisie.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Een hindoe traditie met 3 maanden worden alle kinderen kaal geschoren. zo wel mijn zoon als dochter toen ze denken dat ze dan dikker haar terug krijgen.;)

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Isademi
    Ik vind het verschil tussen 14 en 10-11 jaar toch wel groot hoor. Met 14 ging ik ook in de weer met de Spray-Blond (wat een rotspul was dat), maar op de basisschool zou ik er niet eens aan gedacht hebben. Vind 18 ook een prima leeftijd voor piercings, tattoo's mogen van mij ook, maar wel onder bepaalde voorwaarde en vanaf de 18 jaar.

MariekeK
    Ik weet zeker dat die kennis van mij daar echt niet over gelogen heeft. Je hebt overal wel gekken voor als er m,aar geld te verdienen valt natuurlijk. Vind dat echt een AMK gevalletje...maar dat is natuurlijk mijn mening...

5. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland

ff off topic....wat een beauty!!!!

6. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land
    Met toestemming van de ouders geloof ik wel.
    Maar inderdaad vind ik toch best wel schokkend zo jong.
    Ik heb ze zelf ook gehad maar denk niet dat een 11 jarige echt bezig met het schoonmaken van zo´n wond dat los je niet op met een beetje sterilon.

7. MHMW

MHMW Niet meer actief

Huh ? Ik beschuldig jou of je kennis toch niet van liegen :( Ik bedoelde het meer verbaast, dat zoiets gewoon mogelijk is. Onverstelbaar.

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    MariekeK
    Ik kan het me voorstellen...geloofde het zelf eerst ook niet...

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb een tattoo laten zetten op mijn 14e. Normaal mag het niet maar met toestemming van ouders wel. Sterker nog ze moesten er beide bij zijn.
    Zal met piercings hetzelfde werken.

Overigens zou ik het bij mijn kids niet goedkeuren.

10. MHMW

MHMW Niet meer actief

Goh, weer wat geleerd. Ik dacht echt dat je 16 moest zijn en dan nog toestemming van je ouders moest hebben. En dit dan tot je 18e. Ik wist echt niet dat je op je 14e al een piercing kon nemen.

11. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land
    Ja hoor ik kende een meisje van 11 met navelpiercing en herinner me ook een fikse onsteking omdat ze verzorging niet goed deed:$
    Ik zelf vind 16 een mooie leeftijd voor piercings. Mijn mening ,he. misschien heb je ook verantwoordelijke pubers van 14. Ligt denk ik ook aan het kind.

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Mijn dochtertje kreeg oorbelletjes toen ze ongeveer 8-9 maand was.
    Ze was lekker aan het brabbelen en ze werden allebei tegelijk gezet.
    Even een schrikmomentje, maar het brabbelen ging gewoon weer verder.
    Ze zit er noooooit aan, zijn nooit ontstoken geweest etc.

Ik zelf was wel een stuk ouder, volgens mij rond 6 /7 jaar.
    Was hartstikke bang, omdat je dan juist weet wat ze gaan doen en wat er komen gaat.
    Plus dat ik er daarna heel veel aan zat, en.. ze waren binnen no time ontstoken..

Het is natuurlijk ook mijn eigen smaak., maar heb er nog nooit spijt van gehad!
    Het staat haar super cute, het is ook een echte meid.
    Houdt van alles wat glimt en roze is. Geweldig.

13. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ojaaaaaah lijkt me gewéldig!!!! Ik ga er morgen ééntje bij onze dochter (3 maanden) laten zetten:D Mijn motto, hoe jonger hoe beter:p

14. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een twaalf jarig meisje gekend met een tongpiercing (al wel een aantal jaar terug). Zij had hem samen met haar moeder laten zetten.

Mijn mening is dat het niet zo verschilt met een oorbel. Een oorbel is als je het goed bekijkt ook een piercing. Waarschijnlijk vond haar moeder het ook schattig, leuk en niet ordinair. Net zoals oorbellen blijf ik het een keuze van de ouders vinden.

15. Alita

Alita Niet meer actief

vindt een tongpiercing toch echt wel iets anders...

16. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Mijn zus was 7 weken toen zij haar oorbellen kreeg, ik was 4 dagen..

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Is het niet veel moeilijker om de gaatjes op de juiste plek te krijgen bij zo'n klein oorlelletje?

18. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Ik vind oorbellen bij baby's echt vreselijk staan ( lees: ontzettend ordinair...sorry). En sowieso bij kleine kinderen ook geen gezicht. Ik vind een jaartje of 12, richting de brugklas ofzo, een prima leeftijd.

19. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Oh gut, nu ik even teruglees, zie ik al dat het woord ordinair vaker genoemd is en dat sommige moeders dat weer zo opvatten alsof we wordt gezegd dat hun kind ordinair is. Dat is wel een heel verschil: ik ken mensen die er ordinair uitzien, maar zich niet ordinair gedragen en andersom ( mensen die er keurig uitzien, maar zich wel ordinair gedragen). Dus als iemand zegt dat oorbellen ordinair staan, betekend dat niet dat een kind ook ordinair is.... ( een kind kan sowieso niet ordinair zijn, maar als ik een klein kind met oorbellen zie, ik dat voor mij dezelfde categorie als glimmende legginkjes/schoentjes, sokjes met kant, tijgertopjes bij een kind enzo). En ja, dat vind ik gewoon ordinair staan. Maar ieder zijn ding!

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha mag jouw kind dan geen eigen mening hebben geloof me die is echt al eerder aanwezig dan een jaartje of 12 hoor maar dat zul je wel zien dan ;)

Deel Deze Pagina