Vanaf welke leeftijd oorbellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi hoi,

Ik heb een jongentje, maar als ik een meisje had gehad, had ik het met een paar mnd gedaan, omdat ze er dan het minst van meekrijgt en het zich later niet herinnert.

Ik heb in totaal 6 gaatjes, de eerste 4 herinner ik me niet, de laatste 2 laten zetten toen ik een jaar of 15 was, deed verrekte zeer.

Dochter van mijn vriend heeft het op latere leeftijd mogen doen en zeurt continue over dr oren (gedeeltelijk karakter natuurlijk) dat ze moet draaien en durft niet van oorbellen te wisselen want dan gaan ze vast ontsteken, etc. Inmiddels heeft ze ze alweer uit.... 2n dit terwijl ze het zelf wilde...

Dus ik ben echt voorstander van zo vroeg mogelijk...

2. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik kan het me wel voorstellen dan natuurlijk;)
    Maar als je opnieuw een gaat laat schieten doet dit ook meer pijn, is littekenweefsel;)

Nou je hebt wel pech met gaatjes schieten he:(

3. Ik vind oorbellen laten schieten ook niet pijnlijk, maar kan me voorstellen dat een kindje het heel anders ervaart. Júíst een klein kindje die het hele gebeuren nog niet snapt.

Je kindje een inenting laten krijgen vindt volgens mij ook geen enkele ouder prettig, ookal is het voor zijn/haar eigen bestwil. Die prik voelen ze over het algemeen ook maar heel even, bij de meeste entingen (naast de latere gevolgen als stijve beentjes en ziek worden dan, ik heb het nu over de prik alleen). Nee hoor, ik snap niet waarom ouders hun kind expres aan het huilen maken, om iets wat ze zelf mooi of schattig vinden. Ik zat op het CB telkens te janken als Damien moest huilen om iets wat goed voor z'n gezondheid is, ik zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen om hem een dergelijk gevoel te geven voor 'niets'.

3 jaar vind ik een moeilijke.. Ze geeft zelf aan dat ze het graag wil, dús ze kiest er zelf voor. Ik zou haar er alleen wel goed op voorbereiden. Haar zeggen dat het even pijn doet, maar dat dat snel weer over is.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Hier mag Isabella het zelf weten als ze van de basisschool af gaat. Eerder niet.

Ik had ze zelf met 3 jaar. Maar vanuit de cultuur ( Italiaans) was dat heel normaal.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat een kind eraan gaat zitten als ze zich echt bewust zijn dat daar iets zit en dat irriteert. Dus als de gaatjes/oorbelletjes niet irriteren zal een kind er niet aan zitten.

Of sterilon bij zo'n kleintje mag weet ik niet, maar bepanthen zou ik niet doen. Dat ontsmet namelijk niet en ik denk dat je dan juist eerder bacterieën erin brengt doordat je er met je vingers aan zit.
    Ik zou dus of sterilon of alcohol doen.

@ pijn doen of niet: ik heb meerdere keren gaatjes laten prikken en schieten. Met een kurk erachter en dan met de hand prikken deed me totaal geen pijn. Schieten daarentegen wel. En dat bleef echt de hele dag nakloppen. Dat schieten was dan wel in littekenweefsel (oud gaatje was vreselijk ontstoken geraakt en dichtgegroeid) en later ook hoger in m'n oor en daar doet het gewoon meer pijn dan in je oorlel. Dus die vergelijking is niet helemaal fair.
    maar ik vond schieten véél pijnlijker dan welke injectie ook die ik ooit heb gehad.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Het is toch niet erg als een meisje het eerst wel dacht te willen, maar bij nader inzien ze toch te vervelend/pijnlijk vindt en ze uit doet? Dan is het toch haar eigen keuze?
    Zo vroeg mogelijk snap ik als je het een must vindt dat een meisje gaatjes heeft. Maar als je dat idee loslaat kun je toch ook kiezen voor: als ze het zelf wil?
    Van mij mag het hoor, prikken bij een paar maanden. Maar ik snap niet zo goed waarom je dat van de dochter van je vriend een probleem vindt (of lijkt te vinden).

7. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    onze dochter heeft ze gekregen toen ze er zelf om vroeg, ze was toen bijna 5 jaar. Ik heb uitgelegd dat het even pijn zou doen, maar ze wilde het toch echt. Dus zijn we samen een paar mooie gaan uitzoeken :) (niet dat ze altijd alles krijgt wat ze wil hoor :))

8. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Tot ze er zelf om gaan vragen en precies weten wat het inhoud

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Diegene die daar gereageerd hebben, hebben dit topic misschien nog niet gezien :p

10. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

ons dochtertje kreeg met 4 maaden oud oorbellen
    ze had alle prikjes gehad en toen mocht het in die winkel Claire 9 op zuidplein)
    ik was nerveuzer dan mijn dochter zelf
    ze heeft helemaal niet gehuilt en het heeft nog NOOIT ontstoken
    nu ben ik zwanger van ons 2e dochtertje en ook bij haar zal ik zo vroeg ermee beginnen
    want ze merken er helemaal nix van
    ons dochtertje is nu 2 jaar oud
    en ze heeft ze nog nooit eraan gezetten of eruit getrokken of wat dan ook
    (denk ook mazzel moet hebben ermee)

liefs Citta

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn dochters waren 4 jaar.
    Toen de oudste 4 was, kreeg zij ze van mij, ze heeft zolang lopen zeuren.
    Haar zusje, toen 2, wilde ze ook, maar heb ik kunnen rekken gelukkig.
    Hard in haar oorlel geknepen, zoveel pijn doet het hihi
    Toen wilde ze niet meer.
    Uiteindelijk met 4 heeft zij ze ook gekregen.
    Inmiddels zijn ze bijna 9 en bijna 7 en dragen ze eigenlijk geen oorbellen meer, ja ze willen hangertjes hebben maar die krijgen ze echt voorlopig niet! Veels te gevaarlijk vind ik!

12. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    vanaf een jaar of 8. ik vind het altijd een beetje vreemd om te zeggen dat een baby er minder last van heeft dan een kind van een paar jaar oud. het is hetzelfde oortje en het is hetzelfde aparaat wat er een gat in schiet en het is hetzelfde knopje wat er dan doorheen geschoten wordt. het enige echt verschil is dat je een baby er minder lang over hoort klagen. ik vind het heel schattig staan bij zo´n kleintje hoor, maar ik vind het wel cru om je kindje pijn te doen omdat je dat zelf zo mooi vind.en als een meisje er niets mee wil later, dan zitten er wel gaatjes in haar oren.

13. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hier met 3 maanden en met 2 maanden.

14. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Bekijk bijlage 155640 Wij hebben altijd gezegd dat ze het pasmogen als ze er consequent om vragen.Suus vroeg er nu al een bijna 1 jaar om.Zaterdag waren we aan het winkelen en weer vroeg ze het.Dus we zijn met zijn vieren naar de juwelier gegaan.Ze hebben beiden oortjes tegelijk gedaan.Ze heeft even een traan gelaten,maar vertelde het daarna tegen Tessa(stond buiten met papa) en Tessa wilde het ook.Vind knopjes wel mooi bij zo'n jonge meisjes,maar hangers no way!En ook geen goud trouwens.Het schoonhouden is gewoon met Sterilon trouwens,dat doen we iedere ochtend en avond en ze zitten er helemaal niet aan.

15. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Het rode gedeelte had ik dus ook zo in mijn reactie staan,maar uiteindelijk niet verstuurd.Ik deel deze mening.

16. augustus

augustus Niet meer actief

Grappig dat ze hier zo met sterilon aan de gang gaan. Ik heb de oorbellen van Rosalie (1,5 jaar) in Portugal laten schieten en daar was het uit den boze. Ik heb gespoeld met gedestileerd water. En we waren een maand op vakantie dus mevrouw lag ook veel in het zee water. Het zout heeft ook een ontsmettende werking.

17. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

:D hahaha, vind je dat een groot kindje dan?

18. Onder water

Onder water Niet meer actief

11 weken was Sylvie.. Werd wel op de ouderwetse manier gedaan met touwtjes door een Antilliaans familielid.. Misschien wel te jong, maar ze loopt er nu als een dolle mee te paraderen, ze is wel echt een meisje meisje

19. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier heeft ze oorbellen vanaf 14 maanden. En de kleinste doe ik ook zoiets.

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

6 en alleen als ze het zelf wil
    ga mijn kind zeker niks op dringen omdat IK het mooi zou vinden... het gaat namelijk NIET om mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina