Vanaf welke leeftijd oorbellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Mijn meissie(bijna 5) heeft nu ook oorbelletjes, maar die heeft ze omdat ze ze heel graag wilde. Heb ook altijd gezegd dat ze pas oorbellen krijgt als ze ze zelf wil, eerder begin ik er niet aan.
    het viel ook niet mee om ze ergens te laten schieten, want de leeftijd is pas vanaf 6 jaar. Niet iedereen houd zich eraan, vandaar dat ze ze nu wel heeft, denk dat het alleen bij de betere juweliers niet gebeurt.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    Pas als ze het kunnen motiveren, met een jaar of 12 ofzo.
    Ik ben absoluut geen voorstander van oorbellen, zeker niet als het kind er nog geen zeggenschap in heeft. Wie ben ik om te bepalen of er gaatjes in het lijf van iemand anders worden geschoten, denk ik dan.
    Ik ben in ieder geval nog steeds erg blij met mijn ongeschonden oorlelletjes :D

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn dochter heeft het er al een paar keer over gehad, ze zeurt er niet echt over door ofzo dus voorlopig laat ik het lekker zo.
    Ze is ook een echt prutsertje, muggenbeten bijvoorbeeld blijft ze keer op keer openkrabben, en ben bang dat ze aan oorbellen ook heel de tijd gaat prutsen. Dus misschien beter wachten tot ze groter is.

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Nou ik was zelf 4 maanden en kan me noet herinneren dat ik t als kind erg vond :p

was kaal el leek echt op een jongetje, en wb zelf kiezen als je ze al zo jong krijgt weet je als kind niet beter hoor haha

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik denk als ze 6 is, of 5. Ik was zelf 4 geloof ik. Ze vraagt er nog niet om zelf dus we wachten het lekker af :)

6. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik heb de rest niet gelezen want er zal vast wel een discussie zijn zoals in alle voorgaande gerelateerde topics, maar ik vind de leeftijd van minimaal 6 wel kunnen...

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Mijn oudste mocht het met 5 jaar en de jongste mag ook wachten tot ongeveer die leeftijd ;)

8. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

S. heeft ze nu sinds een week. Ontsmetten gaat super hoor en ze is er erg blij mee, ze bleef ook constant aanhouden dat ze deze wilde en ik gaf aan dat je dan eerst au in de oren moet krijgen voor ze oorbellen had. Dan haalde ze haar schouders op. Dus wij op naar de tattoo shop voor oorbellen.

Ze moest heel even huilen tot ze zag in de spiegel dat ze oorbellen had en ze begon helemaal te fonkelen!! Ze vond ze zo mooi! En nu loopt ze al een week te showen!

Ontsmetten doen we 4 keer per dag. 2 wattenschijfjes, sterilon op de ene en die geven we aan haarzelf. Ze doet haar ene oortje zelf deppen en wij maken de andere goed schoon. en dan wisselen we om. Ze gaf in het begin wel aan dat het pijn deed maar ze vond het niet erg. Ze vond ze erg mooi.

Ik zou zeggen, je kent je kind goed genoeg om te weten of ze iets echt meent of niet. Dus beslis daarom zelf of ze er klaar voor is.

S. is nu ruim 2,5 en was er klaar voor, het is ook een echt meisje-meisje dus als het nu niet gebeurde zal het uiteindelijk toch wel gebeuren. Zou best kunnen dat als we nog een dochter krijgen ooit dat deze het niet mag tot ze ouder is. Elk kind is anders.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik vind persoonlijk oorbellen bij jonge kinderen verschrikkelijk ordinair dus om die reden alleen al mag ons meisje ze pas vanaf een jaar of 12. Bovendien vinden wij het belangrijk dat ze echt zelf kan beargumenteren waarom ze zo graag oorbellen wil, je maakt toch een litteken dus wil wel dat ze beseft wat het inhoudt. Een kind van 3 heeft daar natuurlijk nog geen enkel benul van.

10. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik heb niet het hele topic gelezen maar wij hebben het toevallig vandaag gedaan!
    angelina heeft echt geen kick gegeven!
    ze wilde het echt zelf en ik vind het haar super mooi staan :D

11. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hier sluit ik me bij aan. Ik geloof trouwens dat kinderen van 3 wel vaker dingen willen en dat je daar gewoon 'nee' op moet zeggen. Ze kunnen op die leeftijd echt niet overzien wat ze allemaal zo graag willen. Een lekkere koek voor het eten is ook fijn en kan een kind van 3 ook écht heel graag willen, maar het lijkt me alles behalve verstandig om in die wil mee te gaan.

12. esmeralda76

esmeralda76 Actief lid

1 nov 2010
    345
    0
    0
    Helaas werkeloos
    Hillegom
    Kelsey was 6 maanden oud toen zij oorbellen kreeg en Kyomi was 6 weken oud.
    Geen problemen gehad.

13. MissT

MissT Niet meer actief

Ik heb besloten dat ik oorbelletjes laat schieten als ze bijna 1 jaar is.
    Als ze ze later zelf niet wilt, kan ze ze eruit halen en zijn ze binnen no time dicht.

14. tulip

tulip Niet meer actief

ik ook, maar heb de grens bij een jaar of 8 gelegd.

misst, jouw beslissing uiteraard, maar mijn gaatjes zijn nooit dichtgegroeid, nu is dat in mijn geval niet erg, want ik koos er zelf voor, maar ik denk ik meld het maar even.

15. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb de andere reacties niet gelezen, maar ik vind zelf 10 jaar een mooie leeftijd. Ik vind het bij jonge kinderen ordinair (sorry als ik iemand voor het hoofd stoot) en eerlijk gezegd vind ik het helemaal raar als je je kleine kindje (dus tot 4 jaar) pijn gaat doen omdat jij het wilt "versieren"met mooie oorbellen.

Bij 10 jaar kunnen ze naar mijn idee gericht kiezen of ze het echt willen of niet, en ook de pijn inschatten.

16. MissT

MissT Niet meer actief

Oh wat raar. Mijn gaatjes waren zo dicht hoor :)

17. Bri

Bri Niet meer actief

Je moet een kind van 3 zeker niet in alles zijn zin geven, maar sommige dingen mogen ze toch wel zelf bepalen? Misschien geven wij onze zoon te veel vrijheid, maar wij vinden het belangrijk dat hij z'n eigen mening, smaak en opvattingen ontwikkeld en we denken dat dit het beste gaat als hij (binnen de grenzen van wat veilig, gezond en praktisch is) zijn eigen keuzes maakt.
    Dan is het dus de vraag of je oorbellen binnen die grenzen vindt passen....
    (by the way: hij heeft nog nooit om oorbellen gevraagd en bij een jongen zou ik er ook nog langer mee wachten dan een meisje, mocht hij er wel om vragen)

@dichtgroeien:
    Ik heb ooit een tweede paar laten schieten, en daar maar 1 of 2 jaar oorbellen in gedragen en daarna vond ik het helemaal niks meer. Het is nu 20 jaar later en ze zijn nog steeds open.
    Sowieso blijven ze zichtbaar en voelbaar, ook als je er geen oorbel meer in krijgt. Maar dat zijn dan wel heel kleine dingetjes....

18. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn dochter heeft ze gekregen toen ze ongeveer anderhalf was, en ze is er zo trots op!

19. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

De mijne ook niet hoor en ik heb er heel wat, overal zijn ze weer dichtgegroeid, behalve die in mijn oren. Volgens mij groeit dat gewoon veel minder makkelijk weer dicht.

20. Alita

Alita Niet meer actief

vindt het ook jammer dat sommige het gelijk ordinair vinden hoor....
    Dus mijn dochter is nu ordinair? Nee hoor het staat hartstikke schattig en ze is er zelf ontzettend trots op!

Deel Deze Pagina