Hier pas na de zwemlessen. Ik heb op een bso gewerkt en die kleintjes raken gewoon helemaal uitgeput door wat ze van sommige ouders moeten: School Bso Zwemles Sport Etc Ik heb me al voorgenomen niet zo'n pushende moeder te zijn, van alles moeten kunnen ze mog lang genoeg in hun leven. Stel dat Ties me met 4 jaar gaat smeken om voetbal ofzo, dan weet ik het niet haha! Maar ik wil ze gewoon niet van alles opdringen en dat ze dan zoveel moeten.
@aude: ach als ik thusiblijfmoeder was geweest... dan had dochterlief met die leeftijd wellicht ook wel op een sport gezeten... 2 ochtendjes psz zou niet in dochterliefs sociale behoefte voorzien namelijk nu ging ze met die leeftijd 2,5 dag per week naar het kdv... dus de tijd dat ik thuis was deed ik liever iets anders dan naar een sportclub op en neer rijden
Helemaal met jou eens. Kijk, ik zou het fijn vinden als hij op een teamsport wil gaan, omdat ik denk dat dat goed is voor zijn ontwikkeling. Maar ik ga het niet pushen, het moet echt vanuit hem komen. Ik haatte sport vroeger ook altijd, en zou het vreselijk hebben gevonden als mijn ouders mij hadden gedwongen om op een sport te gaan (heb ik dus ook nooit gedaan, alleen dansen). In ieder geval ga ik hem ook eerst alleen op zwemles doen, als hij een jaar of 5 á 5,5 is. Niet eerder. En daarna pas op een sport als hij dat zelf wil.
volgens mij regelt dat sporten (zeker een teamsport) zich vanzelf wel als ze op school zitten.. dat ene vriendinnetje.. wat altijd op dansles zit op woensdagmiddag.. of dat jochie waar hij graag mee voetbalt dat ook echt op voetbal blijkt te zitten.. op die manier kiezen kinderen vanzelf wel.
Wat dat betreft kan ik je geruststellen: Tegenwoordig leren ze bij A eigenlijk alles al. De borstcrawl moeten ze behoorlijk goed kennen al bij A , ook al is het een klein stukje (8 meter geloof ik) . Maar dan nog inderdaad... B duurt vaak niet heel lang meer, maar ze worden er in korte tijd toch wel behoorlijk sterker van.
GE-WEL-DIG heb ook ooit taekwondo gedaan (na het behalen van de rode helaas gestopt) wist helemaal niet dat er verenigingen waren waar de kids al zo jong konden beginnen. Ik ben zelf ook voor mijn dochtertje aan het kijken om haar iets van sport te laten doen zoals gym, dansen, althans zolang zij het maar leuk vindt. Ze moeten nog zolang zoveel nu moeten zo vooral kind zijn . Ik hoop stiekem dat ze net als mama ooit besmet wordt met het taekwondo virus hihi
Oh, das mooi! Dan ga ik zelf ook maar goed opletten, misschien steek ik er nog wat van op Al lukt 8m borstcrawl mij ook nog wel, maar zal voor een 4 jarige een 'grotere' afstand zijn!