Vanaf welke leeftijd op een sportclubje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Madeliefke, 3 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vanaf welke leeftijd bij een sportclub

1. 3 jaar

2. 4 jaar

3. 5 jaar

4. 6 jaar

5. 7 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@abri: dan zijn jullie zelf vast ook fanatiek teamsporter? :)

ik zie dat hier nog niet zo gebeuren :)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi, nou ik niet echt meer (niet te combineren met straks drie jonge kids, misschien later wel weer), maar we zijn beiden inderdaad fanatieke teamsporters (geweest). Maargoed ze moet er zelf zin in hebben hoor.. Als ze graag iets anders wil ook prima :) Wij zijn zelf weer wat minder muzikaal aangelegd (alhoewel manlief wel jaren accordeon gespeeld heeft haha).

3. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Effe off topic, ben benieuwd.
    Ik woon niet in NL maar hoelang doen de kinderen erover om a + b te halen? Hoeveel kost het ongeveer?

4. Saskia78

mja ik was zelf nooit van de teamsporten..
    maar wel op allerlei verschillende danslessen gezeten...
    beatdance, jazzballet en ook nog iets in ons lokale buurthuis waarvan ik geen idee heb wat het is geweest.
    ik kan me vooral herinneren dat ik het erg leuk vond.. maar mijn moeder zegt dat het een complete ramp was en dat op een dag iedereen er mee gestopt is. (op een zeker moment wekelijks een andere danslerares enzo... dat schoot niet op maar in mijn gedachten was het gewoon hartstikke leuk)
    blauwe maandag op gym maar dat vond ik echt verschrikkelijk.

en manlief heeft nog minder met sport dan ik.. dus die heeft enkel op een toneelclubje gezeten.

dus het is wel grappig om te zien dat dochterlief ondanks dat wij er totaal niet mee bezig zijn al jaren.. toch precies die 2 dingen kiest als "dat wil ik doen!" zonder dat wij dr hebben "geholpen" met wat ze evt. zou kunnen doen.

dansen wil ze denk ik al vanaf dat ze 2/3 is.
    en niet zo maar dansen.. het moest echt ballet zijn.
    (nou dat kan dus hier niet als je 3 bent.. dus nu op kleuterdans bij een echte dansschool.. zo eentje met een vleugel, spiegels en een bar zegmaar)
    evt. kan ze daar dan doorstromen naar ballet over 1 of 2 jaar.
    (maar ook tapdance of moderne dans als ze zich per ongeluk bedenkt over dat ballet.)

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi da's inderdaad wel heel grappig! Zie je toch wel vaker kinderen die richting de sporten/hobby's van hun ouders gaan (of ze dat nu nog wel of niet meer actief beoefenen en ookal stimuleren ouders dat niet), zit er dan toch een beetje in :p

6. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon mag met 4 jaar op kaboutervoetal.
    Of hij nu dat uurtje buiten aan het spelen/voetballen is of bij een club, daar zit in mijn ogen geen verschil in! Het is gewoon op woensdagmiddag.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja hoor, mijn ouders hebben er 1, vinden ze allebei erg leuk. Maar blokfluit ofzo vind ik ook prima :). Viool ook, alleen is dat zo'n kattengejank met oefenen en een beetje goede viool is erg duur (en huren vermoed ik ook).
    Ik houd zelf heel erg van piano spelen, maar dan wel lekker thuis, als de kinderen op bed liggen en mijn man weg is :). Een piano is wel een groot ding inderdaad, maar als de kinderen wat ouder zijn gaat het speelkeukentje weg en hebben wel genoeg plek! Ik zie het helemaal zitten :)

8. Saskia78

hehehe dan hebben jullie een duidelijk groter speelkeukentje dan wij hoor :D

stond gister even naast de vleugel die bij Anne dr dansles staat... dan is onze kamer vol hoor :)
    gelukkig kun je altijd nog op een keyboard spelen.. maarja dat is natuurlijk geen piano...

speelde vroeger graag op het orgel van mijn opa
    die had ook allerlei lesboekjes liggen en als ik dan daar logeerde zat ik de halve dag op het orgel te pingelen.
    enige wat ik me trouwens ooit compleet eigen gemaakt heb is brahms wiegelied.
    jeweetwel.. wat vroeger ook altijd in die trekpopjes met slaapliedjes zat :)

ik zou viool erg gaaf vinden overigens... (heb echt een bloedhekel aan blokfluiten)
    maarja.. ben benieuwd.. over 3 jaar moet ze op school een instrument gaan kiezen en dan zullen we het wel merken :)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ligt echt heel erg aan het kind en hoe lang en hoe vaak ze les hebben Die van mijn nichtje zijn heel snel, de jongste moet nog 4 worden, maar zwemt al zonder bandje. Heeft ze zichzelf aangeleerd, ze moet nog op zwemles gaan :).

Eva heeft 1 keer per week een half uurtje les, dat kost 5,50 per les, ze is nu 9 keer geweest en kan nu (met bandjes en kurkjes) goed en netjes haar beenslag, op haar buik en op haar rug. Nu dus nog haar armen erbij en dan zonder bandjes proberen denk ik. En dan 2 keer per week les. Ik denk dat ze rond haar 6e verjaardag wel kan afzwemmen, maar is nog een beetje koffiedik kijken. Denk dat we rond de 500 euro uitkomen voor haar A. Bij het andere zwembad hier betaal je geloof ik 650 euro voor een compleet ABC pakket, ongeacht het aantal lessen.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een vleugel is wat anders dan een piano hè? Ons keukentje is niet zo heel groot ofzo, maar staat overdwars en neemt dus wel wat ruimte in. Staan ook nog wat andere spulletjes. Maar een piano kan netjes tegen de muur en is niet zo heel diep. Keyboard is inderdaad heel anders dan een piano, vreselijk!

Viool is inderdaad erg leuk, maar ik vind het niet zo geweldig als kinderen viool spelen ;) (en het nog niet zo goed kunnen). Maar goed, we zullen wel zien wat het wordt. Die piano komt er in ieder geval :)

11. Saskia78

@snoopy: als goede buur kan ik je melden dat ook schuiftrombone / trompet niet echt een aanrader is als je het nog moet leren :)

dat spelen onze buurjongetjes.. en als het goed gaat klinkt het prima
    maar als ze wat nieuws proberen.. is het altijd paar dagen oordopjes :)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kijk, hier komt de piano dan te staan :)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha lijkt me vreselijk! Dan maar lekker piano of blok/dwarsfluit/piccolo :)

Ga er nu eentje uit bed halen en grote zus van school halen!

14. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Bedankt. Best nog veel geld dan.
    Wij betalen 120 euro per schooljaar en dan 1 x per week een uurtje les.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier lessen ze 1 x per week 3 kwartier. Je betaalt dan 8,93 euro per les, als je een leskaart neemt (met 4 of 8 lessen) .
    Je bent voor A al gauw een jaar bezig. Ze rekenen in nederland voor het A (van het zwem ABC) tussen 45 en 55 zwemuren. Over B doen ze hier 6 weken tot 3 maanden. C weet ik even niet. Ik geloof ook zo'n 3 maanden.

16. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Hier ook eerst zwemdiploma en dan een andere sport indien gewenst (mijn middelste heeft zwemmen als sport gehouden).

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Hier heb je een pakket, ongeacht het aantal lesuren betaal je voor A en B zwemmen € 350,-.

Voor A moeten ze schoolslag kunnen, rugslag, borstcrowl en rugcrowl en ze moeten een stukje onder water en door een gat kunnen zwemmen.

18. Koon

Koon Niet meer actief

Peutergym, dat vind ik zo grappig. Mijn moeder heeft dat jaaaaren gedaan. Ook kleutergym trouwens.
    Dat was niet meer dan samen een liedje zingen in de kring en wat klimmen en klauteren in de gymzaal. Erg leuk voor de kleintjes. En een mooie manier om kennis te maken met bewegen.

Ik vind zelf zwemdiploma's ook erg belangrijk, dus die komen eerst.
    Leeftijd is relatief. Sommige kinderen zijn met 4 jaar al klaar om te leren zwemmen, maar ik geloof 7 de leeftijd is dat ze het beste en snelste leren zwemmen. Maar als een kind dat met 4 jaar al aan kan en leuk vindt, why not.
    Dat vind ik ook van voetbalclubjes o.i.d.

Muzikaal zijn wij helemaal niet, maar als hij dat wil. Ook goed, wat hij leuk vindt en wat hem gelukkig maakt (ik hoop dat dat niet kickboksen is ;)).
    Ik vind het vooral belangrijk dat hij een hobby heeft en dat dat iets is waar hij zijn ontspanning vindt en zijn ei kwijt kan.

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Koon, 7 is erg laat hoor!

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Doodeng ook. Kinderen van 7 spelen zelfstandig en die houd je niet uit de buurt van water.

Deel Deze Pagina