vanaf welke leeftijd over van ledikant in een peuterbed?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door zwangerwens, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happygirl86

    Happygirl86 Fanatiek lid

    14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Oudste lag met 15 maanden in peuterbed, om plaats te maken voor de volgende in het ledikant.
    En jongste ging ook met 15 maanden over naar peuterbed en toen ging de oudste naar een hoogslaper.
     
  2. Marlijn83

    Marlijn83 Bekend lid

    24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Mijn mannetje is nu ruim 2,5 jr en ligt nog heerlijk in zijn ledikantje. Hij heeft nog ruimte zat dus ik kijk het gewoon aan. Hoor van menig mens dat hij wel heel lang in zijn ledikant ligt! Tja, ieder kind is anders vind ik.
     
  3. S0fietje

    S0fietje Fanatiek lid

    4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ons zoontje is net 2 en ligt nu sinds een week in een peuterbed. De eerste dagen bleef hij mooi in bed en nu na even "streng" toespreken blijft hij er ook netjes in. Gaat echt prima en hij heeft ook sinds zijn nieuwe bed een dekbed ipv slaapzak en ook dat gaat prima. Moet hem voor de nacht vaak wel even toedekken maar slapen doet hij geweldig in het open bed. Hij is niet over omdat het moest maar omdat wij vonden dat hij er wel aan toe was.
     
  4. Sjaccie

    Sjaccie Actief lid

    9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    Onze dochter word 3 binnenkort maar ligt nog lekker in een ledikant. Nu is dat wel een oud model dus een laag bedje met lage zijkanten, waar ze zelf uit kan. Dat doet ze ook regelmatig maar dat geeft niet.
    We hebben dat aangeschaft (via mp ook hoor niks nieuws aan dat bed) toen onze jongste werd geboren, dochter was toen 21 maanden.
    Onze kindjes lagen als baby ook eerst in de wieg maar ze zijn binnen een week al in het ledikant gegaan omdat ze beiden binnen een aantal dagen ondersteboven in de wieg lagen. Je kunt er dus niet altijd vanuit gaan dat ze de eerste poos in de wieg blijven. Anderzijds, een tweede ledikant is zo aangeschaft toch?
    In elk geval gefeliciteerd! En je hebt nog even tijd he? :)
     
  5. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Gefeliciteerd! Denk er rustig eens over zou ik zeggen, en probeer het peuterbedje (mocht je dat willen) wel 2 mnd voordat je uitgerekend bent uit. Dan weet je iig zeker of het lukt! Of je moet idd een wieg gebruiken de eerste tijd.

    Hier een meisje van 2 jaar en ze ligt nog prima in haar ledikant. Maarrr, mama vind het een beetje zwaar worden, 12,5 kilo steeds in en uit dat bed. En ik weet nog bij de oudste hoe heerlijk het was om naast haar te kunnen gaan zitten als ze nog even niet kon slapen, of even bij haar in bed te kruipen :) Dus binnenkort komt er bij ons een uitschuifbedje van Ikea, die kan in 3 stappen van peuterbed formaat (ongeveer) naar bijna volledig eenpersoonsbed (alleen iets smaller). Lijkt ons heel handig!
     
  6. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wij hadden geen peuerbedje, maar gelijk een grote jongensbed.
    Ook niks geen wennen of lang voorbereiden.

    Toen dl met 4 maanden niet meer in de wieg kon hebben we een winnie t h e pooh kamer gekocht voor zl en ging het ledikant naar dl.
    Hij was toen 2,5 ongeveer.

    Later heb ik door ruimtegebrek (gingen uit elkaar en mijn nieuwe stekje was 40 m2 met 2 kinderen) een peuterstapelbed gekocht. Toen was dl 1 jaar en zl 3 jaar.
    Eenmaal een grotere woning kwam het winnie the pooh bed weer bij opa en oma vandaan.
     
  7. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Hier is de oudste met 2 jaar over gegaan naar een peuterbedje, en een week later testte ik positief :D
     
  8. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Onze oudste is met 1 jaar en 8 maand over gegaan naar een 1 persoonsbed.
    Ging prima... sliep in 1x veel.beter dan in zijn ledikant.
     
  9. misa

    misa Niet meer actief

    De oudste was voor hij 2,5 werd zindelijk. Met 2,5 over naar een 1 persoonsbed. Ging gelijk goed, zonder rekje. Ik stop de deken altijd in aan de kant waar hij eruit kan vallen.
    De jongste is sinds ze 21/22 maanden was over naar een 1 persoonsbed. Op dezelfde manier en ging ook gelijk goed. Beiden zijn er zo'n 2 a 3x uitgevallen, maar alleen in het begint. Toen hadden we er nog een matrasje liggen.

    Bij twijfel en aangezien er vele veranderingen komen, zou je de babykamer kunnen doorgeven en een goedkoop ikea ledikant of marktplaats ledikant kunnen kopen, eventueel waar de zijkant uitgehaald kan worden. Prima tijdelijke oplossing..!
     
  10. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Zoontje ligt hier voorlopig echt nog in n ledikantje. Die blijft echt niet liggen en luisteren gaat ook nog niet zoals t hoort. Hij is 22 mnd.

    Oudste ging met 3 jaar naar peutwrbedje .

    Dus voor de beeb een ledikant erbij gekocht.
     
  11. mar77

    mar77 Bekend lid

    10 okt 2010
    534
    129
    43
    Die van mij lag met anderhalf in een gewoon (groot bed) hij probeerde toen uit het ledikant te klimmen, dus dit vonden we veiliger. We hebben wel een plank aan de zijkant bevestigd zodat hij er niet uit kon rollen. Hier klom hij niet overheen. Ging vanaf dag 1 goed.
     
  12. Bloemmm

    Bloemmm VIP lid

    31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb onze jongste in de wieg gehad nog bij me en toen zelfs nog een goedkoop ledikantje van de Ikea gebruikt want mijn dochter was dik 2,5 jaar toen ze over ging naar een normale bed. Ligt dus echt aan het kind.. Maar ik moet erbij zeggen dat mijn dochter niet zo goed tegen veranderingen kan, dus we waren daar heel voorzichtig mee.
     

Deel Deze Pagina