Vanaf welke leeftijd paracetmol ipv zetpil

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Popie, 12 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Vanaf welke leeftijd gaven jullie kinderparacetmol en welke
    Van de kruidvat/apotheek
    of welke merk

Alvast bedankt

2. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Vanaf het moment dat ze dat zelf weg kregen geloof ik. Die dingen zijn zoet dus dat vonden ze helemaal prima. In tegenstelling tot een zetpil, dat vonden ze vreselijk. Ergens tussen de 2 en 3 jaar denk ik.

3. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    vanaf een jaar of 1,5. Dan de vloeibare sinaspril. Alleen dan af en toe nog een zetpil als ze flink ziek waren of pijn hebben. Vanaf een jaar of 2 doe ik geen zetpil meer, dat vinden ze hier in ieder geval vreselijk. (alleen werkt het wel beter voor een nacht dan sinaspril).

Echt pilletjes wisselt hier per kind. De kleintjes geef ik nog vloeibaar, maar mijn oudste van bijna 7 wil ook graag nog vloeibaar, terwijl mijn 4 jarige liever gewoon een pilletje heeft.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vanaf 2,5. Toen kreeg ik er echt geen zetpil meer in. Toen Daro vloeibare pcm en al snel gewoon de zuigtabletten met banansmaak van Roter. Die gebruikt ze nog steeds. Als we op pad zijn en ze heeft het nodig, krijgt ze een halve gewone, dat krijgt ze wel doorgeslikt inmiddels.

5. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Mijn bijna 9 jarige vraagt nog steeds om een zetpil, iets slikken wil hij echt niet. En paracetamol is ook gewoon goor, vind ik zelf ook. Kauwtabletten en vloeibare vindt ie ook niets.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Vanaf dat ze jaar of 2/3 waren. Minder strijd dan zetpil. Hoewel jongste laatste keer toch een "billenpil" wilde
    Welke ze kregen/krijgen wisselt. Net wat ik heb liggen/in de winkel zie. Meestal verschillende soorten in huis omdat elk kind natuurlijk andere wil:p

7. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Al vrij jong, zeker voor ze 2 werden. De kauwtabletjes van Sinaspril (mint-smaak) en de smelttabletten van Roter (banaansmaak).

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    De oudste vond zetpillen verschrikkelijk. Met 1 jaar was dat al een vreselijke strijd. Idem met vloeibaar / kauw / smelt ed. Gelukkig is ze vrijwel nooit ziek dus ook niet vaak wat nodig. Vanaf 4 jaar begonnen met gewone pcm. Een kwart per keer doorslikken. Inmiddels slikt ze ze gewoon.

Middelste geen idee. Laatste keer dat ze pcm gebruikt heeft was toen ze een baby was. Wel 1,5 jaar geleden antibiotica gehad in vloeibare vorm. 1e keer was drama, daarna oké.

Jongste krijgt zetpil of sinaspril als het nodig is.

9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.304
    113
    noord holland
    Zodra zetpillen lastig werden, een strijd bij intieme delen heb ik altijd zoveel mogelijk willen voorkomen, én het wel op een andere manier binnenkwam wanneer het nodig was (anders snap ik dat je soms niet anders kan wanneer je erg ziek bent). Vloeibare vorm was hier nooit een succes. Roter smelttablet met bananensmaak ging hier het beste. Later ook wel een ander merk met mintsmaak. De stap hoger van Roter was geloof ik cassissmaak, die vonden ze dan weer wel erg vies. Toen nog wel eens een dubbele bananensmaak gegeven in nood, maar dat is dan ook meteen een stuk duurder :roflmao:, dus toen ook wel gaan stimuleren met echte paracetamol. In eerste instantie in vieren, later in tweeën. Dat ging eigenlijk allemaal wel geleidelijk aan in elkaar over steeds.

10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Hier nooit strijd gehad met zetpillen, dus die van bijna 5 krijgt die nog steeds.
    Kijk gewoon naar wat je kind wilt. Hoe het binnenkomt is niet zo belangrijk toch?

11. Zizzy

Zizzy Actief lid

16 feb 2021
    171
    94
    28
    Vrouw
    Ik geloof vanaf een jaar of 5 / 6. Oudste vindt alles vies. Is wel een paar jaar lastig geweest omdat ze de zetpillen niet meer wilde maar ook niks wilde slikken. Een tijdje de banaan smelttabletten van Roter met moeite gebruikt en nu liquid caps van AH. De jongste neemt zonder problemen de smelttabletten van Roter. Ze mogen ondertussen ook gewone paracetamol maar die vind ik zelf ook vies dus ik laat het even zo.

12. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Onze dochter vond zetpillen al snel vreselijk. Denk vanaf 1.5/2 dat we een gewone paracetamol (voor kinderen) klein maken en door melk oid doen. Drinkt ze prima op.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Zodra ze een sinasprilletje weg kregen. Geen idee meer hoe oud ze waren.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier zijn de oudste 2 9 en 6 en krijgen nog steeds zetpillen want pillen slikken willen/durven ze niet.
    Wil bij de oudste binnenkort wel een keer oefenen/proberen, maar hij vind het erg spannend, zit momenteel al niet lekker in z'n vel dus laat t nog maar even.
    Dochter van 6 kan het denk ik prima als ik het uitleg, maar nog nooit geprobeerd.

15. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Ze gebruiken hier (gelukkig) maar heel weinig paracetamol.
    Oudste wil alleen maar zetpillen. De jongste lost een paracetamol op in water en drinkt het dan (blegh!).

16. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    Sinaspril vanaf 1,5 jaar ongeveer.
    Normale paracetamol als in pil vorm heeft N van de week voor het eerst gehad. Hij kauwt er op :|
    C slikt ze gewoon door.

17. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor jullie reactie

Even kort
    Mijn zoontje is 7 jaar
    En merk dat hij het niet meer prettig vond om een zetpil te gebruiken
    Nu was hij niet lekker dus moest opzoek naar een alternatief

Heb nu de roter paracetmol met banaan smaak en dat vond hij niet lekker
    Kokhalzen dat hij deed.
    Ik weet ook niet of de gewone paracetmol beter is als je het maalt en dan drinkt.

Nu moet hij sowieso morgenochtend naar de huisarts
    Hij kwakkelt al sinds 26 feb

Ik heb hem vandaag van school moeten halen, omdat hij zich niet lekker voelde.

18. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Kan hij een halve pcm niet weg slikken (dus niet op zuigen maar echt innemen met limonade ofzo)

19. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Of die Roter op een eetlepel met water, glas limonade al klaar zetten, neus dichtknijpen en meteen doorslikken? En vervolgens meteen die limonade erachteraan om de smaak weg te spoelen.

20. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Wij doen een klein beetje vla oid op een lepel daar een gemalen paracetamol op en daar overheen weer een beetje vla dan kan je het zo doorslikken. Gaat ook goed met appelmoes

Deel Deze Pagina