Hoi Mijn zoontje is nu 10,5 maand en heeft KMA. Zijn symptomen waren hevige buikkrampen. Daar heeft hij sinds hij pepti krijgt geen last meer van. Ook heeft hij goed gereageerd op andere voedingsmiddelen. Alleen bij aardbeien had ik het idee dat zijn exzeem wat vuriger leek te worden. Nu wil ik eigenlijk aan het einde van deze maand gaan provoceren. Met welk melkprodukt hebben jullie dit gedaan? Ik vind het echt spannend, ik hoop zo dat hij er over heen is gegroeid. Tips en ervaringen graag! Lijkt me ook geweldig als hij op zijn 1e verjaardag lekker kan smullen van een slagroomtaartje
Ben je niet onder begeleiding van een diƫtist? Die kan je precies vertellen hoe of wat. Ik deed het altijd met gewone koemelk. Eerst 1 eetlepel toevoegen. De volgende dag 2 eetlepels. En dat langzaam aan ophogen.
Jawel, zij adviseerde yoghurt/biogarde, eerst 1 eetlepel, na een paar dagen 2 en zo omhoog. Ik vind het alleen zo eng en dus ga ik weer twijfelen....dom ik weet het Zij dacht dat het nu wel kon al, in het info boekje staat na 12 maanden en laatst een andere moeder die vertelde dat zij nog iets langer gewacht heeft omdat het niet goed voelde.....
Weet niet beter dan dat in het ziekenhuis wordt gedaad? Ben je niet onder behandeling van een kinderarts?
Ja daar zijn we 1 keer geweest maar omdat het na het overstappen op pepti goed ging, hoefden we niet meer te komen en van de dietiste (via CB) mochten we zelf provoceren....
Ik heb zowel bij mijn dochter als zoon nooit in het ziekenhuis geprovoceerd maar gewoon thuis. Ik vond het ook altijd eng. Mijn zoon had hardnekkige KMA. En had altijd vrij snel een reactie. Zelfs na een koekje waar melk door zat kreeg hij eczeem. Pas met 2,5 jaar geen reactie meer op de provocatie en nu eet hij alleen yoghurt en voor de rest soja producten(hij lust het simpelweg niet) Hier helaas geen slagroomtaarten. Sterker nog hoef niet eens aan te komen met taart bij hem. Vindt hij maar niets.