Vanaf welke leeftijd pyjama en overdag kleertjes anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babel44, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

vanaf 6-8 weken ongeveer....ben toen ehct met ritueeltjes gaan werken...en of je nou je kindje omkleed omdat het heeft gespuugd, of dat je ff een pyama aantrekt...

2. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    na 't wassen of naar 't badje 's avonds krijgt ze haar pyamaatje aan...rond 19.00

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vanaf een maandje of 3.

Ik kleed haar van pyjama naar gewone kleding ook pas na haar ochtend slaapje om. Als ik haar meteen om kleed als ik haar uit bed haal is het huilen en krijssen. Mevrouw wil dan eerst eten. Meestal ligt ze toch weer binnen 1,5 uur op bed.

Nog steeds gebeurd het wel eens dat ze met haar avondfles in slaap valt. Ik ga haar echt niet wakker maken om haar om te kleden. Slaapt ze gewoon lekker in de kleding die ze overdag draagt. Mocht het een spijgerbroekje zijn, dan gaat deze wel uit.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik heb geen idee meer...maar best laat als ik de verhalen hier lees...en nu leg ik haar nog steeds wel eens gewoon in een gewoon shirt te slapen, vaak niet zo heel veel anders dan een pyjamashirt qua zachtheid ed.

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik ben dat pas gaan doen toen ze doorsliepen. Bij zonlief was dat met 5 maanden, bij dochterlief met 12 weken.

Maar zoals NiekeKris ook zegt: als het makkelijker is om de kleding aan te houden, doe ik het OVERDAG nog. Bijvoorbeeld bij een joggingstof, dat verschilt weinig met de pyjama. Vaak doe ik wel even een pyjamashirtje aan, maar mijn meisje heeft bijna altijd leggings aan, dus daar kan ze ook best in slapen overdag.

's Nachts dus altijd in pyjama, sinds ze doorslapen. Dan is het echt voor de nacht, en geeft het een ritme aan: nu gaan we slapen!

6. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Uhm..... pyama?
    Zoonlief slaapt nog steeds in zijn romper van overdag en shirtje. Tenzij dat nat is dan krijgt hij een schoon shirtje aan natuurlijk! Broekje heeft hij niet aan in de slaapzak.

Ben nu pas op het punt beland dat hij een pyamaatje aan gaat krijgen. Komt vooral omdat we nu pas een avondritueel gaan krijgen (tandjes poetsen :)

Deel Deze Pagina