dochterlief 13 maanden wil drinkt alleen maar melk/pap

Discussie in 'Voeding' gestart door beagle78, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Iemand nog tips?

onze tante kaatje wil niets anders dan melk of pap/drinken. We bieden het elke dag aan maar ze weigert pertinent. Alle soorten en maten flessen/bekers al geprobeerd maar zodra ze merkt dat het geen melk is dan laat ze het uit de mond lopen en gooit fles of beker weg.

ze krijgt nu s morgens pap en s avonds voor het slapen een fles melk. Deze flessen leng ik aan met water tot ongeveer 230 cc. dan heeft ze aan vocht al 460 binnen.

verder krijgt ze door de dag 200- 300 gram fruit want het vocht moet toch ergens vandaan komen.

Ze heeft al vanaf de geboorte regelmatig last van verstopping dus eigenlijk moet ze gewoon meer gaan drinken. Meer melk wil ik niet geven omdat dat gewoon niet goed is.

Wie heeft de gouden tip?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je al geprobeerd om thee met melk te geven, en dan eerst heeeeel erg veel melk en steeds minder melk en meer thee? Lastig, want inmiddels heeft ze wel een leeftijd dat ze wat anders zou mogen drinken.

Zelf zou ik liever 3 flessen/bekers maken ipv 2 zulke mega flessen. 1tje tussen de middag bv.

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    #3 beagle78, 30 jun 2012
    Laatst bewerkt: 30 jun 2012
    Ja ook al geprobeerd. Heb eigenlijk al die trucjes al we geprobeerd.

Tussen de middag wil ze geen fles. Vraag me niet waarom? ik heb echt geen flauw idee! Ik geef nu daarom warm eten tussen de middag met fruit als toetje en dan tussendoor ook nog een keer fruit zodat de vochtverdeling over de dag wat beter is.

Deel Deze Pagina