Vanaf welke leeftijd Sint kadootjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vanaf welke leeftijd kreeg/kregen jouw engeltje(s) Sint kadootjes?

1. De eerste Sint die het meemaakt

2. Als het 1 jaar is

3. Als het 2 jaar is

4. Als het 3 jaar is

5. Vanaf 4 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Nieuwsgierig.. Naar mijn mening is vanaf 2 of 3, als ze het een beetje vatten, een goede leeftijd, maar zo denk ik nu :p misschien als het er is, wordt ze dr eerste Sint al TE verwend.. ;)

2. tulip

tulip Niet meer actief

wij vierden ook zonder kids sinterklaas, dus wij hebben de eerste sinterklaas ook een cadeautje voor haar gekocht, toen was ze ongeveer 5 weken.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Vroeger deden we met onze ouders en opa en oma aan sinterklaas. Toen ik uit huis ging en ging samenwonen vierde ik het eerst met mijn zus en haar vriend erbij later met mijn man. Dus toen Emma een half jaar was kreeg ze ook een cadeautje, want we vierden het zelf.

Dit jaar is Julia bijna anderhalf en Emma 3,5. Emma maakt het dit jaar veel bewuster mee, dat is nog veel leuker vind ik. Kan niet wachten tot Julia het ook gaat beseffen.

Maar goed ze kregen dus al cadeautjes toen ze een half jaar waren.

4. prettybaby

13 aug 2009
    72
    0
    0
    NULL
    Thuis
    Hier was ze net een aantal weken twee toen we voor het eerst sinterklaas vierden. Ze zong toen wel al een paar liedjes mee en schoen zetten vond ze ook heel leuk maar nu met drie jaar zit ze er "meer" in zeg maar....

5. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    de 1ste keer was ik nog zwanger hahaha, dus de 2de keer was ze 11mnd. echt begrip is vanaf 2 jaar dankzij de psz.

en nu met bijna 4 (nog 6wk) weet ze alles precies natuurlijk en volgt ze het pieten journaal ook, heel leuk

6. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij deden het al voor hun geboorte ;) Dus dat liep gewoon door toen ze er eenmaal waren. Vind het zelf altijd zo gezellig dus we doen het al een tijdje en gaan er voorlopig nog lekker mee door :D Als doen we nu alleen nog maar kadootjes voor de kinderen en niet meer voor elkaar (wij, de ouders en mijn ouders en broertje). Dat komt over een paar jaar wel weer :)

7. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    bij de oudste gedaan vanaf zijn 2e jaar, maar de jongste heeft dit jaar al zijn 1e sinterklaas, je kan natuurlijk niet de oudste wat geven en de jongste niet.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb op de eerste keer Sint gestemd, dat was 4 dgn voor eerste verjaardag! We deden jaren daarvoor al met neefjes en nichtjes hoewel ik zoiets had, dat eerste jaar hoeft nog niet, kon ik me ook toh niet inhouden!

Dit is zijn 2e keer en hij vindt het echt geweldig. Snapt er natuurlijk niet veel van maar wil steeds piet en kaas op tv zien, wordt dol enthousiast als er iets in zijn schoen zit en wil ook zijn pietenmuts steeds op!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

tja hier vanaf 2 jaar maar goed mijn zoon beseft nu echt wel als hij iets krijgt en mijn dochter niet dat accepteert hij echt niet

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel deed mee vanaf -2 maanden :p Doen het bij mn ouders, anders had dat ook niet gebeurd hoor

11. knap

knap Niet meer actief

Leuke vraag.

Mijn zoontje was net een maandje oud toen we de sint vierde. Zijn eerste cadeautje was volgens mij een paar handschoentje,s Mijn neefje en nichtje waren toen 3 en 6 jaar oud. En wat was ik me emotioneel. Vandaar ik het toen vierde.Echt mee doen daar kan je niet van spreken maar. Kan me wel herinneren dat zijn eerste sinterklaas( natuurlijk kreeg hij er niks van mee hij was een maand oud) dat het me emotioneel zo raakte.
    Maar bewust werd het met 2/3 drie jaar en nu geniet ik nog steeds van de sint en het feest.

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik hoor het al... :p:D... Als het in mei komt viert ze een half jaar later dr eerste Sint :p.. Zucht

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier ook al een paar cadeaus hoor! Wel wat nuttigs, pyamatje en ze krijgt een hoop speelgoed van opa en oma en tante.

14. Nog nooit gevierd, het zegt hem ook helemaal niks.. we zien volgend jaar wel, dan is hij bijna 4.

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid was 10 maanden toen ze voor het eerst Sinterklaas meemaakte. Ze heeft toen een paar kleine cadeautjes gehad. Hoort erbij, toch?!

16. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat is wel leuk ja, de eerste jaren (proberen :p) een paar bescheiden kadootjes, of juist praktische te kopen.. En pas als ze het beseffen 'goed uitpakken' :D

17. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij vieren het altijd al dus dit jaar gaat Liam gewoon mee in de cadeautjes hoos! Super gezellig.

Schoen zetten doen we alleen nog niet alleen ik kon er laatst toen we 2 logeetjes hadden en die nog geloven en hun schoentje mochten zetten er toch niet onderuit dat Liam zijn schoen ook gezet moest worden. Haha.

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    De eerste keer waren ze ruim 1,5. Maar sinds dit jaar maken ze het echt heel bewust mee o.a. omdat ze er zo mee bezig zijn op het kdv. Dus nu echt schoen zetten, pakjesmiddag enz

19. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ik heb het gelijk gevierd toen het kon, ze was toen nog net geen 1 jaar..
    Alleen zit ik nog steeds in twijfel of ik het dit jaar ook wel écht moet doen. Ze wil er niets van weten, Sinterklaas moet weg, kerstman moet komen, dan is ze eerder jarig;) Bijdehand boefje

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    De eerste twee jaar hebben hebben we thuis geen pakjesavond gevierd, alleen bij opa en oma met neefjes en nichtjes. Dit jaar doen we voor het eerst pakjesavond thuis omdat ze het nu snapt.

Deel Deze Pagina