Vanaf welke leeftijd Sint kadootjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vanaf welke leeftijd kreeg/kregen jouw engeltje(s) Sint kadootjes?

1. De eerste Sint die het meemaakt

2. Als het 1 jaar is

3. Als het 2 jaar is

4. Als het 3 jaar is

5. Vanaf 4 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier was K. 6,5 maand oud toen we voor het eerst sinterklaas hebben gevierd. We hebben allemaal kleine cadeautjes gekocht

Nu een jaar later zijn we weer naar de sinterklaasintocht geweest en naar elke pies (zwarte piet) wees zei hij pies en begon te lachen :D Op tv hetzelfde verhaal hihi, zo schattig om te zien. Hij heeft dus al donders door wie het zijn

2. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik was net 2,5 maand zwanger en kreeg al cadeautjes voor de baby dus hier ook zelfs voor ze geboren was.
    Schoentje zetten deden we ook met dr eerste sint was ze 7 maanden kreeg ze een tandenborstel met tandpasta en een keer een fruithapje enz .

Ik vind dat juist leuke foto momenten

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Nee, wij doen pas aan Sinterklaas als mijn zoontje een jaar of drie, vier is. Zelf doen wij cadeautjes en suprises met kerst. En omdat ons zoontje nog geen oudere neefjes of nichtjes heeft vieren we het nog niet. Dat kan nog lang genoeg ;)

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat is schattig!!! Dan is het wel leuk! :D

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb 1 jaar gekozen maar eigenlijk was het 8 maanden.

We vieren het met de familie en er was al een ouder nichtje.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij vieren het elk jaar met m'n schoonfamilie. Ook al voordat we kindjes hadden. Oudste was 10 maanden de 1e keer en vond de cadeautjes wel interessant.
    Vorig jaar is ze met papa naar de intocht geweest en waren er op pakjesavond 2 pieten, dat vond ze prachtig!
    Dit jaar zet ze voor het eerst haar schoentje en ook voor haar zusje.

7. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Gewoon vanaf de eerste keer dat ze sinterklaas meemaken.
    In beide gevallen waren mijn dames ongeveer 9 maanden.
    En ondanks dat ze het concept "sinterklaas"niet begrepen vonden ze het geweldig.
    Je had die koppies moeten zien.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook meteen vanaf de eerste sinterklaas die ze meemaakten. Niet dat ze doorhadden wat er gebeurde, maar ik vond het zelf wel heel leuk.

Inmiddels is 't nog een stuk leuker, want nu maken ze alles heel bewust mee (vooral de oudste).

9. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Vanaf het begin. Dat was bij mijn oudste zoontje toen hij een half jaar was. Toen alleen maar een kleinigheidje. De jongste was op 3 dagen na een jaar toen hij zijn eerste Sinterklaasfeest vierde dus die heeft zijn eerste keer wat bewuster meegemaakt.
    NU zijn ze 4,5 en bijna 2, echt superleuke leeftijden om Sinterklaas te vieren.

10. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

6 weken, aankomend weekend ;)

11. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Geen Sint dit jaar. Wel kerst maar hopelijk kan hij dan iig plezier hebben van t papier scheuren :D
    Dochter gelooft niet meer dus ff 1 jaar geen Sint :p

12. Damiën was 9 maanden bij z'n eerste Sinterklaas.. Superleuk toch! Het hoeft dan allemaal nog niet zo groots natuurlijk, maar lekker papiertjes scheuren en tussen de papiertjes rondkruipen.. Damiën vond het leuk ;)

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Sinterklaas komt bij alle kindjes ook als ze 0 zijn :D Als ik de jongste niks zou geven dan denken de andere dat sinterklaas haar niks gegeven heeft want hij komt toxh voor alle kindjes?

14. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ook al beseffen ze het nog niet, ik vind het sowieso leuk om cadeautjes te kopen voor kindjes (nu nog niet mijn eigen kindjes jammergenoeg).

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

De oudste was net 6 weken geboren, en direct Sinterklaas mee gevierd.
    Met de familie van mijn man, die hebben nog veel kleine kinderen en dat werd toen allemaal gezamenlijk gevierd.
    En de oma's zijn toe helemaal los geslagen, pfffft. Het paste niet eens op een3 persoonsbank.
    Dat jaar erop hebben we en stuk rustiger gedaan.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier vanaf de geboorte,maar dan wel klein.
    Elin kreeg vorig jaar bv gewoon 1 leuke rammelaar van ons.
    Dit jaar krijgt ze in de zak een knuffel en een nieuwe pyjama

Verder wordt ze door andere trouwens wel verwend.Krijgt van mijn zusje een nieuw setje kleding + jas voor volgend jaar. Smoeder gaat geloof ik een leuk handtasje en nog iets voor haar kopen en de buurman kwam gister voorleesboekjes voor in de zak brengen.

17. ecl

ecl Niet meer actief

Wij vieren het alleen nog voor mijn jongste broertje. En dan echt alleen kado's voor hem.
    kerst vieren we wel uitgebreid.
    Dus hier krijgt mijn dochter met kerst wel wat en met sinterklaas nog niet. Dat doen we als ze 2 bijna jaar is.

Bij een 2de kind wordt het wel meteen gevierd, met iets heel kleins. Beetje lastig aan de oudste uit te leggen als de jongste niks krijgt;)

18. Fransa

Fransa Niet meer actief

Dit jaar voor het eerst echt Sinterklaas. Onze jongens zijn 3 en bijna (nou ja, over 1,5 maand) 2.
    Vorig jaar om verschillende redenen nog niet gevierd, dit jaar is het echt leuk nu ze het allebei al (een beetje) meekrijgen en begrijpen.
    We wonen sinds een maand ook in een huis met een open haard en het idee dat Zwarte Piet daardoor naar binnen komt om cadeautjes in de schoenen te doen maakt het alleen nog maar spannender!

19. Fransa

Fransa Niet meer actief

Oh ja, ik koop ook cadeautjes voor onszelf. Bij de eerste keer schoen zetten vroeg onze oudste zich al af of papa en mama dan niet lief waren geweest ;)

20. Triskele

Triskele Niet meer actief

Gewoon de eerste sint meteen, dan uiteraard kleiner maar is ooh zo leuk voor foto's later zo'n baby bij de sint op schoot e.d. die hele ervaring is misschien wel leuker voor jezelf als het kindje (zal het niet onthouden) maar erg leuk om later terug te zien...

Trouwens onze dochter kon echt al snel bewust meedoen hoor, liedjes zingen met haar schoen zetten, toch vanaf een dik jaar kunnen ze zoiets prima meevieren en eraan deelnemen!

het gaat niet alleen om kind (en sinterklaas beleving e.d.) maar om je GEZIN, het samenzijn, gezellige avond e.d. daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen, gezellig met elkaar zijn!

Deel Deze Pagina