Ik weet het niet meer... Normaal eet mijn kleintje heel makkelijk, maar nu begint hij te huilen en zelfs krijsen als de speen in zijn mond komt. Ik dacht dat het misschien tandjes, zweertjes ofzo zouden zijn, maar heb zijn hele mondje goed bekeken en er is niks te zien. Nu heb ik net een fruithapje gegeven en dat gaat er goed in. Wat zou dit toch zijn??
meer behoefte aan "vast voer" is het enige dat ik kan bedenken, eet hij ook al andere dingen behalve fruit?
Wil hij wel pap?? Dat mag je ook gewoon rekenen al melk. Nathan heeft nu ook een periode dat hij soms echt niet wil drinken. geef hem dan pap en dat eet hij wel op.
Dat kan een fase zijn inderdaad... verder sluit ik me aan bij juffie , maar wel flessen blijven aanbieden. Het kan ineens weer over zijn.
Bedankt voor de reacties. Vanmorgen was het weer een heel gedoe. hij krijgt naast een fruithapje ook een groentehapje en soms een stukje brood. Pap hoeft hij ook niet, tenminste niet als het uit een fles komt. Voordat de speen van de fles in zijn mondje zit begint hij al te huilen! Vanmorgen heb ik hem in de houtgreep genomen om toch een beetje melk naar binnen te krijgen. Het duurde even, maar toen ging het goed. Juffie1984, geef jij pap met een lepeltje? Groetjes!
mijn dochter was de fles ook al snel zat. ik had haar met 7 mnd ook al aan een bord pap om zo toch voldoende melk binnen te krijgen. Wij zijn al heel snel gaan lepelen. diksap ed dronk ze nog wel uit de fles, maar melk moest ze niet. Lepelen vind ze geweldig!
Het zal wel met de leeftijd te maken hebben ofzo, want onze dame is ook sinds een paar weken flink aan het klieren met de fles. Soms wil ze de speen helemaal niet in haar mond hebben en soms drinkt ze een tijdje, maar dan duwt ze al snel de speen er weer uit. Al met al is ze ook vreselijk nieuwsgierig en heeft ze het gewoon drukker met alles om zich heen en dus geen tijd om te drinken. Wij proberen haar nu zo veel mogelijk af te leiden met een speeltje, waar ze dan onder het drinken mee zit te friemelen en zo krijgen we beetje bij beetje de melk erin. Maar het is af en toe een hele toer. Heb ook al geprobeerd om dan maar pap van een lepeltje te geven, maar dat vind ze niet echt lekker. Ik wil binnenkort maar eens proberen om wat gepureerd fruit door de pap te mengen om te kijken of ze het dan wel lust. We moeten in elk geval hier wel zorgen, dat ze haar melk krijgt, zodat ze genoeg vocht binnen krijgt, want diksap of ander drinken is hier nog geen optie. Dat wil ze namelijk helemaal niet drinken. Maar het is inderdaad heel frustrerend, ik hoop echt dat dit een fase is, maar inmiddels duurt die fase hier al wel 4 weken.
ja dan geef ik het met een lepeltje.. Wat ik ook nog wel eens doe is een wat melk door zijn groentehap. Dan zijn er weer 30 ml binnen