Ik heb het van de week voor het eerst geprobeerd (4 maanden) mede vanwege zijn "ontlastingprobleem" maar hij lust het niet .
@Eline, 1 x proberen betekent niet dat hij het niet lust... hij kent het niet. @ALL: als er geen allergieën voorkomen voor aardbei of kiwi of iets anders, is de kans erg klein dat je kindje wel allergisch blijkt te zijn EN de kans is dan voor 12 maanden net zo groot als na 12 maanden!
@Zwaantje72: ik weet dat het zo werkt en dat ik het meerdere keren moet proberen en dat heb ik van de week ook gedaan, maar het was elke keer krijsen. Ik ga het hem niet opdringen als hij genoeg ander soort fruit heeft dat hij wel lekker vindt. Het is geen must! Ik probeer het over een paar weken gewoon weer.
Hi Eline, sorry ik haalde niet uit je verhaal dat je het al meerdere keren geprobeerd hebt. Je hebt gelijk hoor, kindjes hoeven niet alles lekker te vinden
Mag ik vragen waarom jij daar zo zeker van bent? Er komen geen allergieen in mijn familie voor en toch heb ik zelf kma (gehad) en ben allergisch voor noten.
Wat vervelend zeg dat jij allergisch bent voor noten en kma hebt gehad! Ik ben zelf op latere leeftijd overgevoelig voor zetmeel geworden en allergisch voor kokos en bepaalde typen anesthesie en antibioticum. Stom vervelend! Het feit dat als er geen allergieën voorkomen bij de 1e en 2e graad familie de kans op allergieën voor 12 maanden en na 12 maanden even groot is, is een wetenschappelijke. Helaas is die kans niet nul en kan elk kind enorme pech hebben. Kiwi, aardbei, ananas, pinda's, chocolade, varkensvlees etc etc zijn dus voor kinderen waarbij allergieën voorkomen meer een NO-NO dan als ze niet voorkomen. De reden hiervoor is trouwens meestal niet omdat men denkt dat er sneller een allergie wordt getriggerd voor 12 maanden maar omdat kindjes niet goed kunnen aangeven wat ze voelen als ze allergisch reageren. Om die reden is het trouwens het advies om bepaalde stoffen te vermijden tot na 2 jaar.