Vanaf welke leeftijd slapen in een bijzettentje?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Brunette, 31 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind in een bijzettentje slapen?

1. Vanaf 4 jaar of al jonger

2 stem(men)
    3,3%
  2. Vanaf 5/6 jaar

6 stem(men)
    9,8%
  3. Vanaf 7/8 jaar

15 stem(men)
    24,6%
  4. Vanaf 9/10 jaar

21 stem(men)
    34,4%
  5. Vanaf 11/12 jaar

11 stem(men)
    18,0%
  6. Vanaf 13 jaar of ouder

6 stem(men)
    9,8%
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    19.000
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij gaan dit jaar voor het eerst met het gezin kamperen, in een vouwwagen. We nemen het bijzettentje mee en zien daar wel wat we doen en wat oidste zoon wil. Hij is 9. Wat mij betreft mag hij in het bijzettentje slapen. We horen hem toch wel, 't is maar tentdoek. Als hij liever onder de vouwwagen slaapt, vind ik het ook prima.
    Bij de oefennachtjes in de voortuin, heeft hij onder de vouwwagen geslapen. En ook een keer een nacht 'alleen' thuis omdat hij het in de tent te koud vond. Dat vond ik wel even spannend, maar dat ging prima. Dan kan een bijzettent ook wel.
    Jongste van 6 slaapt in sowieso in de vouwwagen. Ik vind hem nog te jong om alleen in een tent te slapen. Puur gevoelskwestie. Samen met zijn broer zou wel mogen, maar dat wil broer niet. Die krijgt wat meer behoefte aan privacy en rust. Echt een eigen plekje.

Met beiden zullen we trouwens wel afspreken dat ze ons wakker mogen maken als ze naar de wc moeten. Ik wil ze allebei nog niet alleen over de camping 's nachts. Of er komt inderdaad een toiletemmer. Maar ik ben zo bang dat ze die omstoten :roflmao: dus dan ga ik er denk ik liever een keer uit 's nachts.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    19.000
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Walkie Talkie mee is ook een goed idee ja! Die zet ik gelijk op m'n inpaklijst.

3. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    Als je nog een babyfoon hebt is dat makkelijker. 's nachts het knopje zoeken als je in paniek bent is best lastig.

4. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Dat ligt aan het kind, is het een makkelijke slaper, niet snel in paniek? Mijn oudste is een makkelijke slaper, de jongste kwam er tig keer per avond uit voor water, plassen, er zit een mug op mijn kamer, horen jullie ook het gehuil van het kindje van de buren? Etc, etc.

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik sliep zelf vanaf 5 of 6 in een tentje naast de caravan van mijn ouders. Maar echt? Het verschilt per kind. Met sommige kinderen kun je op die leeftijd inderdaad al afspraak maken. Er zijn kinderen van 5 die kunnen klokkijken en besluiten weer te gaan slapen als ze te vroeg wakker worden. En er zijn kinderen van 5 die vol zelfvertrouwen zitten en ook midden in de nacht wel in een tentje alleen durven. Maar met mijn eigen zoon, mijn klevertje, zie ik dat nog niet zo gebeuren. Die is wat onzeker, kijkt graag de kat uit de boom en vindt onze aanwezigheid fijn en geruststellend. Dat kan de komende twee of drie jaar nog wel veranderen, maar ik denk dat hij pas wil als hij ouder is. En dat vind ik ook niet zo'n ramp. ;)

6. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Mijn oudste wilde graag met 6 in een tentje... Dus neergezet.. Maar toen bleek dat hij toch niet alleen durfde..dus wel af en toe een nachtje met een van ons.
    Jaar er na was hij 7, toen heeft hij af en toe een nachtje in de tent geslapen, maar hij kwam ook nog regelmatig toch 's avonds de caravan in. Vorig jaar (8jr) heeft hij de hele vakantie alleen geslapen...
    We hadden wel de babyfoon neergezet, voor het geval dat.
    Dit jaar wil hij ook weer alleen...' en ook niet meer die stomme babyfoon. Hoor, mam'

7. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    S1 sliep vanaf 13/14 pas alleen, wij hadden gewoon plaats genoeg in de tent. Pas toen de mini heksen arriveerde ging ze in haar eigen vuilnisbeltje liggen. Ik ben gewoon bang, je hoort de naarste dingen. Ik sliep beter toen ze nog naast me lag :roflmao:

8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ligt aan je kind en aan de camping denk ik. Die van mij is nogal ondernemend en ik slaap zelf heel erg vast, dus zou het niet aandurven nu.

ik was geloof ik een jaar of 7 toen ik met mn zus in een tentje sliep. En mn zusje dus 5 toen.

Deel Deze Pagina