Vorige week zaterdag is mijn bonusvader gevallen met zijn fiets waar onze dochter bij was, gezicht helemaal open en zijn bovenarm op meerdere plaatsen gebroken. Met de ambulance is hij naar het ziekenhuis gebracht en bij het maken van de foto's kwam er een plek van 4cm tevoorschijn op zijn long. Nu zouden we volgende maand naar Griekenland gaan maar zien dat nu niet zitten. We kunnen annuleren op basis van ernstige zieke van een dierbaar persoon. We weten inmiddels al wel dat hij longkanker heeft maar er zijn veel meer dingen tevoorschijn gekomen nu bij allerlei onderzoeken. Maandag krijgen we de uitslag van alle onderzoeken. Hoe kan je alleen aantonen dat hij ernstig ziek is?huisarts mag geen verklaring afgeven namelijk...
ik zou je verzekeraar bellen en informeren of dit onder de voorwaarden valt. Als dit het geval is zou je kunnen annuleren. Vaak moet je dan de gegevens invullen van degene die ziek is, evt behandelend arts etc. Er hoeft meestal geen verklaring van een arts bij ivm privacy. Als de verzekeraar vragen/ twijfels hebben over de claim kunnen ze contact opnemen met de arts. Ik zou goed checken of de ziekte van je bonusvader wel ‘Reden tot annuleren’ is voor de verzekering aangezien er geen bloedband is. Sterkte voor jullie allemaal.