Gisteren is mijn fiets gejat. Ik baal natuurlijk enorm maar het was een oud barrel, zo'n Omafiets, en over een aantal weekjes kan onze dochter denk ik zelfstandig zitten en wilde ik toch een mamafiets aan gaan schaffen. Jammer dat iemand anders niet van mijn spullen af kon blijven, maargoed, het is nu eenmaal niet anders. Nu ben ik me een beetje aan het oriënteren op mamafietsen, maar jemig, wat zijn die dingen duur! Ik schrok me wild van de prijzen..Wie heeft een tip voor een betaalbare fiets? Ik heb ook op marktplaats gekeken maar ik vind dat toch een beetje eng: je weet nooit hoeveel zo'n ding al geleden heeft.
Wat klote is dat hè? Dat iemand niet van ander mans spullen af kan blijven :x. Maar goed, is niet anders en "gelukkig" was het geen super dure, net nieuwe, luxe fiets, maar een oud barrel. Maar toch gaat om het princiepen! Geen idee, heb er ook nog geen en ben me ook aan het oriënteren dus ik lees graag mee. Volgens mij is BSP wel een goed en redelijk betaalbaar merk.
Ik heb de Sparta Amazone, met fietsmandje, buggydrager en fietstassen die je eraan kunt klikken. Ook nog een heerlijk breed stuur. Ik noem het altijd de Camper onder de fietsen, ben er erg blij mee.
Oh balen! Hopelijk vind je snel een andere fiets. Ik heb de Montega Liberty via Marktplaats gekocht met 2 stoeltjes, alles erop en eraan voor minder dan de nieuwprijs. Zit geen krasje op! Wel een aanrader om ook daar even te kijken iig.
Ik lees even mee! Ik heb eigenlijk ook een nieuwe fiets nodig en wil dan meteen een moederfiets kopen, maar weet niet wat een goede, fijne en redelijk geprijsde is. Ik was wel van plan om in ieder geval bij de fietsenwinkel te vragen of ik er een paar kan uitproberen, maar weet ook niet of ze wel wat verschillende hebben staan...
Als je een omafiets gewend bent dan zijn de fietsen van Cortina misschien wel wat voor je. Betaalbaar, hip en ze fietsen super!
Tja wat vind je betaalbaar? Ik vond de Bloom van Gazelle erg gaaf maar 1000 euro wel erg veel geld. Nu heb ik een Cortina Roots. Deze was 600 en echt heerlijke fiets. Lekker zwaar, breed, brede banden, stoeltje klik je er zo op en veel ruimte tussen jou en je kindje voorop. (ik paste er zelfs 8 maanden zwanger nog tussen..) Maar op MP moet je gewoon gaan kijken hoor en vind je t niets dan gewoon niet doen.
Halfords heeft inderdaad een hele degelijke voor een leuke prijs! Ik ben morgen jarig en heb van mijn man een voorzitje en scherm gekregen. ik heb hem op een gewone fiets laten monteren. Ik heb een crescendo sprint van Batavus met een extra lage instap. MIjn stuur is naar voren gezet (had verstelbaar stuur) en het zadel op zn laagst. Ik heb gewoon voldoende ruimte om gewoon af te stappen met zitje voorop, dus heb besloten om mijn fiets niet in te ruilen. Hij is twee jaar oud, maar hooguit 10 keer gebruikt, dus doodzonde eigenlijk. Ik heb mijn zitje bij de Halfords laten monteren en heb toen inderdaad even bij de moederfietsen gespiekt....
geen idee wat ie kost, maar ik heb de batavus mambo! super fijne fiets vind ik zelf! wij hebben hem kunnen aanschaffen via het fietsplan van mijn vriend zn werk, misschien bij jullie ook mogelijk?
Weet niet wat jij betaalbaar vind? Maar de nieuwe Sparta amazone 4 life heb je online voor 599,- Die van mij is vandaag gebracht en ben er super blij mee!
Je zou ook een 'gewone'fiets kunnen kopen en er een moederstuur (moederstuur.nl) op kunnen zetten.. ben geen ervaringsdeskundige (wij hebben een bakfiets) maar het idee is best goed.. en het kost maar 60 euro..
Ik heb een gewone fiets, de Batavus mambo, stevige fiets, maar trapt niet zo zwaar als een mamafiets. Ben er heel blij mee!!
Ik heb vorig jaar een doodnormale omafiets bij de Gamma gekocht en die werkt prima, heb zelfs geen moederstuur nodig. Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen zoveel geld voor een zgn moederfiets willen uitgeven, vind het eigenlijk maar commerciële onzin waar ze flink aan verdienen. Maar goed, ik heb maar een kind, dus dat is niet zwaar op de fiets.
Ik heb er regelmatig twee op de fiets, samen goed voor een extra 30 kg. Verder staat de fiets stabiel en zwiept het stuur niet om. En die extra ruimte bij het stuur is ook wel rij, maar misschien heb je dat bij een omafiets ook. Ik heb een Sparta tweedehands gekocht, ik vond de nieuwprijs ook wel erg hoog. Maar het is echt wel een degelijke fiets die betrouwbaar blijft. Ik zou niet zo snel een goedkoper merk tweedehands kopen. Ik heb ze indertijd wel nieuw bekeken, maar voelde echt minder stevig.
Ik heb ook een Montego Liberty en vind het een erg fijne fiets, maar ik kan me ook voorstellen dat je dat ook al niet meer betaalbaar vindt (de mijne heeft 7 versnellingen en kostte vorig jaar 539 euro). Misschien heeft een fietsenwinkel in de buurt nog een ouder model staan? Dat kan qua kosten ook nog best wel wat schelen.