Mijn dochter is in september 2 jaar geworden. Ze gaat steeds moeilijker slapen 's middags, nu ligt ze al bijna 1 uur in bed, te praten en soms te huilen? Zou ze het middagslaapje niet meer nodig hebben? Ik hoop het eigenlijk wel want dit is mijn enigste rustmoment van de dag. Als ik haar op laat is ze rond etenstijd niet te genieten... Vanaf wanneer gingen jullie kindjes niet meer slapen overdag?
Hier nu 2 weken geleden dat ie besloot niet meer te slapen. Zo in 1x! Krijg hem er nu niet meer in. Eerste paar dagen mega chaggie maar nu gaat het goed. Het heeft zijn voor en nadelen. Hij is nu 2,5 jaar.
Hier ligt het eraan hoe laat ze wakker wordt en hoeveel uur ze geslapen heeft. Bijv. vanochtend was ze rond 9 uur wakker en dan gaat ze niet naar bed tussen de middag. En heeft ze goed geslapen zeg maar. Maar het gebeurt ook dat ze om 6/7 uur al wakker is en dan gaat ze wel tussen de middag naar bed voor 1/1.5 uur. Hier begint ze ook tegen etenstijd wel moe te worden ene x erger dan andere x. En ja mis dat slaapje dan ook wel hoor, is ff me rust moment maar goed als ik haar dan later naar bed doe overdag krijg ik haar savonds er niet op tijd in. Heb dan in mijn geval liever de avond voor mezelf. Ze begint nu ook al langer alleen te spelen.
toen youame 2 werd was het de ene dag wel slapen de andere dag niet nu is ze 3 en slaapt smiddags niet meer
Ik nam mij zoontje met een jaar of twee lekker op schoot met een muziekje aan moest wel voor een uur of twee gebeurt zijn anders s avond ook niet meer slapen maar lekker even wiegen tijd voor elkaar legde hem daarna over in zijn bed en dan sliep hij toch nog vaak een uurtje. Maar op een gegeven moment ging ik het zelf overslaan ivb de avond en toen ging hij weer wat vroeger na bed elk na deel heeft zijn voor deel toch haha, Toen hij net naar school ging wilde hij zelfs al om 18.30 naar bed zo moe was die. Als ze echt niet meer wil kan je haar idd even nog op bed liggen al ligt ze of praat ze maar even tegen zich zelf even haar moment van rust op de dag en gaat het echt niet meer ja dan is er niks meer wat je er aan kan toen. Heel veel s6
Nou, in de categorie wakkere kinderen.... ik heb er hier nog één. Meneertje is 16 maanden, maar slaat al geregeld een slaapje over. Normaal gaat hij rond 13uur naar bed (meteen na zn boterham), maar soms wil hij dan echt niet slapen. Dan haal ik hem er op een gegeven moment maar uit, en probeer het om een uur of 3 nog maar eens, maar ook dan valt hij niet altijd in slaap. Gemiddeld zijn er nu 2-3 dagen in de week dat hij niet slaapt, de andere dagen slaapt hij nog wel ongveer een uurtje.
Mike is net 2 en sinds 1 week gaat het slapen smiddags lang niet zo lekker als voorheen. Gisteren was zelfs zo een drama dat hij tot over zijn adem minuten lang zat te huilen en uit eindelijk er maar uit gehaald. Hij viel toen 2 uur later wel in slaap op de bank. OOk nu is het drama. Hij ligt nu in bed maar hij schreeuwt alles bij mekaar. Ben bang dat ik zo maar weer naar hem toe ga en zal wel zelfde ritueel als gister worden. trouwens ook het eten is drama sinds een week. Wil weinig eten en is gewoon niet meer te genieten tijdens het eten. Zal mss wel bij de leeftijd horen maar maanden en maanden was er niks aan de hand zowel met eten als slapen maar dat is plotseling sinds paar dagen helemaal 360 graden om gedraaid
Mijn dochtertje heef zo rond haar tweede verjaardag ook een tweetal weken slecht geslapen 's middags. Ze lag te zingen en te kwebbelen in haar bedje en na 1,5 uur haalde ik haar eruit. Aan het eind van de middag was ze natuurlijk doodop en daardoor ook weinig eten en superchagrijnig. Daarna ging het langzaam aan weer beter en nu slaapt ze iedere middag weer gemiddeld 2 uur. De rust hebben ze echt wel nodig. Ik besloot dan ook om die rust haar sowieso te geven. Minimaal een uur rustig in bed liggen of ze nu slaapt of niet. Gelukkig was het bij mij wel zo dat ze niet huilde.
Floortje was twee maar was ook een heel rustig kind.Ik kan me voorstellen als je een druk kind hebt dat die meer slaap nodig heeft dan een rustig kind en tja anders het ene kind is het andere niet Als jij denkt dat ze voldoende slaap krijgt zo dat is dat toch prima?
Vandaag wou ze weer niet slapen. Ik heb haar op bed gelegd maar na 3 kwartier huilen, schreeuwen en gillen heb ik haar eruit gehaald. Mijn zoontje moet nl. wel nog echt slapen. Het heeft toch geen zin om haar te laten liggen huilen? Ik snap dat ze haar rust nodig heeft maar ik kan haar niet dwingen. Ik snap het ook niet, ze is vandaag ook naar de psz geweest en normaal is ze dan kei moe. Misschien is dit ook weer een fase? Ik hoop het wel eigenlijk want dadelijk slaapt ze nu al niet meer en dat is best vermoeiend, geen idee wanneer ik nu moet poetsen, hebben we net wel ff samen gedaan maar dat schiet ook niet op
Louise slaapt steeds korter smiddags, voorheen toch wel 2 a 3 uur en nu nog ongeveer een uurtje. Het gebeurt ook steeds vaker dat ze niet wil en ze slaapt nogal graag uit dus dan gaat ze smiddags ook niet naar bed. Ik probeer het wel iedere dag want ik vind een uurtje voor mezelf ook wel lekker maar als ze niet wil, dan niet. Als ze gaat huilen neem ik haar meteen weer mee naar beneden, als ze savonds/snachts maar goed slaapt
Ja dat is ook zo. Ben net bij het cb geweest en daar zeiden ze dat ze toch echt te klein was om de hele dag wakker te zijn. Maar ja wat moet ik eraan doen dan? Is toch ook raar? Kan haar niet dwingen om te slapen.
Ja dat kunnen ze op het cb wel leuk zeggen maar als jouw meisje gewoon een kindje is dat niet zoveel slaap nodig heeft houdt het toch echt op. Het wordt er ook niet leuker op als ze tegen haar zin in op bed gelegd wordt en alleen maar ligt te huilen. Maar heb je het idee dat ze wel moe is? Bij Louise zeiden ze toen bij het cb dat ze meer moest eten, en dat ze wel 2 boterhammen mocht bij de lunch. Toen zei ik tegen die vrouw, voor mijn part eet ze er 4 maar als die eerste boterham er al niet ingaat houdt het op. Ik kan het er moeilijk met geweld induwen! Gelukkig is het eten ook goedgekomen trouwens
Het is hier kei stil in huis, het is bijna eng. Ze slapen allebei!!! Althans het is stil....ik durf niet te kijken of ze echt slapen hahaha. Heb net wel gekeken of de babyfoon toevallig niet kapot was. Ik heb haar gezegd dat ze nu moet slapen en stil moet zijn anders wordt haar broertje wakker. Vanmiddag krijgen we ook visite en dan komt er een kindje mee en die gaat ook slapen zei ik al. Anders komt hij niet spelen als je niet gaat slapen, zei ik. Och erm kind durft nu niets meer te zeggen..... Heb ik dat fout gedaan, nee toch? Het is echt kei stil....de hele week alleen maar gehuil en gekrijs en nu ............STILTE (voor de storm??).
Nee hoor... dat heb je juist heel goed gedaan... zo krijg ik Louise ook wel regelmatig in bed met een smoesje... dan zeg ik dat haar knuffels ook heel erg moe zijn en graag willen slapen. De ene keer helpt het en de andere keer niet. Als ze echt niet wil dan gaat ze gewoon weer mee naar beneden.
sophie slaapt nog steeds iedere middag, wel verschillend, want op kdv slaapt ze niet zo lang als thuis. maar meestal slaapt ze wel zon 2 uur of meer. 's avonds gaat ze om 8 uur naar bed en slaapt ze gelukkig de nacht door. ze is 's ochtends vaak rond half 8/ 8 uur wakker
sophie slaapt nu nog steeds, ze viel in slaap rond kwart voor 2 en het is nu 4 uur en ze slaapt nog steeds. geen rare dingen gedaan vanochtend, ze heeft geslapen tot 8 uur. heb lekker rustig aan gedaan, gebracht naar mn moeder, ik ging naar de kapper. en toen weer naar huis. ik hoor haar nu wakker worden, ze heeft dus 2 uur en 1 kwartier geslapen.
Mijn dochter wordt in maart 3 en ze slaapt nog steeds 's middags. Ze ligt nu ook heerlijk te slapen. Dit is echt een moment voor mezelf, ff accu opladen. IK moet wel zeggen dat ze toen ze net 2 jaar was ook even moeilijk heeft gedaan, maar ik bleef volhouden. Ze heeft het gewoon nodig (en ik ook hahaha) Groetjes
Onze dochter is inmiddels 2.5jaar en die heeft hem ook vaak niet nodig, meestal leg ik haar gewoon in bed na haar boterham en dan valt ze of in slaap of ze aat even in bed of opde grond spelen. Dan heeft zij even lekker een rustig momentje en ikzelf ook.