vanaf welke leeftijd verantwoord alleen thuis laten

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door miranda22, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Hallo moeders,

Heb even een vraagje, mijn zoontje is nu 4 en een half en al erg slim. zelfstandig en bijdehand voor zijn leeftijd. Nou gebeurd het steeds vaker als ik een boodschapje wil doen (winkel op 5 minuten afstand) dat hij zegt dat hij wel alleen thuis kan blijven, maar ik vind dit maar niks. Vanaf welke leeftijd lieten jullie jullie spruitjes thuis als je een boodschapje ging doen?
    Alvast bedankt
    groetjes een bezorgde moeder (posotief dan he)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.319
    36.180
    113
    Hmm, ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik denk rond een jaar of 8. mijn zoontje is ook 4,5 en slim enz, maar ik moet er tocht niet aan denken hem nu al alleen thuis te laten moet ik zeggen.

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hier idem,zoon ook 4,5. supermarkt ook 3 minuten lopen. Soms als ik iets vergeten ben mag hij thuisblijven,doe ik de tv aan of hij speelt op mn telefoon. Wel zorg ik dat er geen droger/wasmachine/oven etc aan staat. en ik draai de voordeur aan de buitenkant op slot zodat hij de deur niet open kan doen mocht er iemand aanbellen. de achterdeur kan hij zelf opendoen en hij weet dat als er iets is hij dan via de achterdeur naar buiten kan.
    redelijk veilig dus maar toch doe ik het niet vaak want ik ben toch altijd bang dat er toch iets gebeurt.

Je moet het alleen doen als jij je er goed bij voelt. je kan het ook een keer proberen,dan blijf je gewoon 10 minuten voor je huis staan om te kijken hoe het ging zeg maar.

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0