vanaf welke leeftijd verantwoord alleen thuis laten

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door miranda22, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eeeehm... ik dacht 10... maar lees dat je zoontje 4,5 is...
    geen haar op mijn hoofd...

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Vind dit idd te overbezorgd, sorry:)

Is ook niet goed voor een kind, om overbezorgd opgevoed te worden. Kind moet ook de kans krijgen om zelfvertrouwen op te bouwen en een stukje zelfstandigheid. En dat begint toch echt vanaf een jaar of 7.

Mijn oudste van nu 9 loopt al alleen naar school vanaf zijn 6. Ook 10 minuten lopen, binnendoor in een woonwijk. Mijn dochter van nu 6 loopt inmiddels ook mee met de oudste.

Sommige ouders wonen tegenover de school, hun huis staat nog net niet op het schoolplein. En ik zie deze ouders elke dag (ik breng zelf jongste van 4 naar school) hun kinderen naar school brengen, kinderen uit mijn oudste zijn klas. En dat vind ik dus echt overdreven :(

3. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Oja mijn oudste van 9 en dochter van 6, kunnen ook prima even alleen thuis blijven, als ik even een boodschap ga doen. Maar jongste van 4, no way! Zelfs niet dat hij thuis blijft bij mijn oudste 2! Ten eerste, die verantwoordelijkheid wil ik nog niet geven aan mijn oudste, dat hij op een 4 jarig kind past, en ten tweede, mijn jongste is echt een deugniet die vanalles uitspookt en niet eens luistert naar oudere broer en zus.

4. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Mijn oudste twee meiden zijn 9 en 7 en die laat ik ook af en toe wel eens thuis als ik een boodschapje moet doen (hooguit 30 min) Ik leg wel mijn mobiele nr neer, zodat ze gelijk kunnen bellen als er iets is.
    Mijn zoontje van bijna 6 laat ik absoluut niet thuis, die zou van alles gaan uitvreten. Hij mag wel eens bij zijn oudere zus blijven, maar absoluut niet bij mijn 2e, want die 2 zijn water en vuur...

Deel Deze Pagina