wie kan mij alstubliefyt helpen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door 2lovelychildren, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

hallo dames

even een korte vraag

mijn kinderpscholoog vindt dat mijn zoontje naar een boddaert centrum kan gaan.

ik ben hier niet blij mee en weet niet wat ik moet doen.

joshua is bijna 8 en heeft angsten en heb al bijna 6 jaar hulp van instanties.

ik wordt sorry maar hier kotsziek van.
    hij heeft adhd en elke keer krijg ik verkeerde verwijzingen waardoor t alleen erger van wordt.

ik wil gewoon iemand die gespeciliseerd is in adhd die bij mij thuis komen en zo aan zijn angsten te werken,want thuis heeft hij zijn angsten,nergens anders.

effe een voorbeeld hij raakt in paniek en gaat keihard huilen als hij een raar geluid hoort want dan denkt hij dat ons huis onploft.

hij is zo´n lief kind wel met een gebruiksaanwijzing.

wie heeft ervaring met de boddaert centrum en wie zijn kind heeft ook adhd en heeft welke hulp?
    groetjes

2. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hoi TS,

Ik ben leerkracht en heb een meisje in mijn klas gehad van toen 9 jaar die naar een boddaertventrum ging.

Het was voor haar heel fijn. Het centrum heeft een hele duidelijke structuur met tijden waarop je alleen speelt, samen speelt etc. Ze kreeg hierdoor veel rust en ze kon goed praten met de begeleiders.

Of het voor jouw kind de beste plek is durf ik niet te zeggen (ben tenslotte geen expert). Als hij vooral thuis heel veel last heeft van zijn angsten lijkt een thuisbegeleiding me nuttiger. Hierbij krijg jij ook veel meer tips en hanvatten om met je zoontje om te gaan en zijn angsten te verminderen of zelfs te voorkomen.

Succes met je zoektocht naar de beste hulp in ieder geval

3. 2lovelychildren

hoi

hartelijk bedankt voor je antwoordt

zo denk ik zelf er ook over.
    ik ben altijd onzeker dus dit helpt mij heel erg

groetjes:)

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou je aanraden allebei te doen. Boddaert voor rust en structuur, ze kunnen hem daar goed observeren en ook begeleiden. Daarnaast thuisbegeleiding inzetten. Het kan me voorstellen dat dit alles ook jou zoveel energie kost dat het fijn is dat hij delen van de week bij het boddaert centrum wordt opgevangen.

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb ook op beddaert gezeten als naschoolse opvang ik heb het wel als positief gezien maar ik ging erheen omdat me moeder dan rust had dus.
    het is oplettend maar kan ook zeker leuk zijn.

6. 2lovelychildren

hoi
    ik heb vorige week de afspraak daar afgezegt,want ik zoek andere hulp voor joshua stichting MEE gaat me helpen .
    ze wilden ook rust voor mij crearen maar heb ik niet nodig ben al erg gewend aan zijn adhd,hij is ook pas om 16.00 thuis,dus ik zie hem al zo weinig
    groetjes

Deel Deze Pagina