Nan H.A. 2

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Edelweisje, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

Ik had onlangs een vreemde ervaring met het consultatieburo.
    Ik mocht beginnen met opvolgmelk en aangezien mijn zoontje nu de nan ar drinkt, dacht ik over te stappen naar de 2.
    De dokter zei dat ik beter nan transit kon gebruiken. :(

K heb da even opgezocht en die melk mag je absoluut niet geven als je kindje allergisch is. Mijn zoontje zelf is nog aan niets allergisch maar mijn man heeft een stofallergie en zijn beide broers ook. Dus het zit in de familie. Mijn schoonmoeder zei da ik altijd nan h.a. 2 kan geven. (hyper allergeen) dat is die nan ar2 nu ook. Maar mijn zoontje geeft nog steeds een beetje over ook al heeft ie de nan ar. (anti regurit) Dus daarvoor moet ik het niet doen.

Waar ik me wel zorgen over maak is over het feit of die nan h.a. wel verzadigd zal zijn? iemand ervaring?

Groetjes en bedankt.
    Edelweisje

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vermoed dat jullie arts gewoon even niet goed in het dossier gekeken had toen hij dit advies gaf.
    Nan 2 (ar en ha) zijn meer verzadigend dan Nan1, vanwege de samenstelling, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
    Maar als Nikolaj het goed doet op de Nan die je nu geeft, dan kun je die de komende weken ook gewoon blijven geven hoor!

3. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Kind en gezin zorgt enkel voor advies en voor de prikjes. Ze hebben geen dossier van de kindjes. Dus in principe kon hij het niet weten. Maar k vind het wel verkeerd van hem om me niet gewoon de nr2 voor te stellen.

Mijn schoonmoeder zei me dat het zou kunnen dat ie een beetje overgeeft om dat er toch een allergie inzit. Mss is die nan ar door zijn groot zetmeel gehalte iets te dik waardoor ie toch weer gaat overgeven?

Groetjes Edelweisje

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je schoonmoeder heeft wel gelijk, zowel met haar opmerking over de opvolgmelk, als met haar observatie dat er sprake kan zijn van een allergie, want inderdaad, dan kunnen ze meer gaan spugen.

Waarom ga je niet gewoon nog even een weekje of wat door met de melk die goed gaat?

5. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Kan ik dan aan 6 maanden veranderen?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, een weekje of later mag ook nog hoor. Hangt ook een beetje van de hoeveelheid melk die Nikolaj elke dag drinkt af.

7. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Ik ga de nan ha es proberen als ie 6 maand is.
    Ik heb de infolijn van Nestlé gemaild en ik kreeg een duidelijke mail terug van wat er precies in welke melk zit.
    Het komt er op neer dat er in de nan ar. 29% aardappelzetmeel zit.
    En in de nan ha 21 % aardappelzetmeel. Hopelijk geeft ie niet nog meer over van die nan ha.

Groetjes edelweisje

Deel Deze Pagina