wil niet meer optijd slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dretjuh, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Layla wordt vaak rond half 8 wakker, of gewekt door ons.
    Dan slaapt ze tussen de middag 1x, zo tussen 1 en 3-half4
    Dan proberen we haar om half 8 op bed te leggen, maar de laatste 2 weekjes gaat dat niet meer goed.

Ze weigerd te slapen, ze is dan niet vervelend, maar ze slaapt gewoon niet. Ze speelt, drinkt, kletst, soms huilt ze.
    Ze valt vaak pas rond 10 uur in slaap.

Net heeft ze van half 8 tot half 10 gehuild en heb ik dr maar heel ff naar beneden gehaald, ze is nog hartstikke vrolijk en levendig.

Wat moet ik hier nou mee?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Misschien is het een fase. Ik zou er even aan toegeven. Dan maar even lekker beneden en als je merkt dat ze moe is of wordt meteen naar bed. Wat heeft mijn inziens geen zin om je kindje onnodig dan boven te laten huilen. En je zult zien dat het met een paar dagen weer beter wordt (denk ik en hoop ik voor je)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

mischien heeft ze in de middag minden rust nodig? ik zou dat eens proberen mischien is ze echt niet moe. omdat ze zolang heeft geslapen.

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    je bedoeld dat ik haar in de middag korter moet laten slapen?

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja ik zou het eens uit proberen

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zou haar zeker niet naar beneden halen. Daar zijn ze zo aan gewend en zit je binnenkort met een nog groter drama, omdat je dame 's avonds naar beneden wil ipv te slapen....

Gewoon laten rommelen. Als ze echt gaat miepen, zou ik erheen gaan, haar neerleggen en duidelijk maken dat ze moet slapen. Geen oogcontact maken en niet uit bed halen. De 2e keer weer heen, niks zeggen en weer neerleggen, geen oogcontact. Dit om de 10 minuten a een kwartier herhalen, op een gegeven moment geeft ze het wel op hoor. En krijgt ze tevens door dat je haar echt niet uit bed haalt en ze dus geen gezelligheid terugkrijgt voor haar gehuil. En geloof me, ze is er oud genoeg voor om te weten hoe ze papa en/of mama zover kan krijgen om nog even lekker de aandacht te krijgen.

De avond is gewoon om te slapen!

Deel Deze Pagina