Tandenpoetsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nijn84, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Onze dochter is in het bezit van 8 prachtige tanden :) En tot een kleine week geleden liet ze die ook poetsen.
    Maar ineens is het over. Ze steek haar tong uit of houdt haar mondje stijf dicht.

Zijn er meer mama's die dit probleempje hebben en wat doen jullie er aan?

Groetjes!

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    lastig he? Ik geef onze dochter zelf een borstel en terwijl ze daar op sabbelt, poets ik haar tandjes met een andere borstel..

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook gehad, zo rond 10 maanden denk ik. Dan liet ik haar zelf maar wat kauwen en sabbelen en als ik de kans kreeg poetste ik er snel langs.
    Vanaf 1 jaar had ze even pech en werden de tandjes gepoetst ondanks brullen. Inmiddels is het geen probleem meer en vindt ze het prima. Ik zet haar nu vaak in de wasbak neer in de badkamer voor de spiegel. Ze speelt wat met de dingen die er staan en ondertussen poets ik haar tanden. Hier hielp het ook wel om wat vaker per dag te poetsen. Ik probeer nu dagelijks 2x te poetsen.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hier mijn tips:

- verhaaltje vertellen
    - woorden met een 'aa' zeggen (aap, aan)
    - eerst poetst mama daarna mag mijn dochter poetsen
    - spiegeltje geven
    - zelf tandjes laten aanwijzen en dan zeggen 'oh, die is wel vies geworden even poetsen' Heb je nog meer tandjes? etc.
    - Een liedje zingen
    - Zelf je mond wijd open doen (ze immiteren vaak)
    - Tanden poetsen als ze in bad zitten (ik vind liggend in bed het makkelijkste maar misschien is het bad een mooie afleiding)
    - Mijn dochter mag mijn tanden ook wel eens poetsen

Bovenstaande werkt voor mij goed, succes!

Oh ja een troost; mijn tandarts zegt dat hij ook niet altijd overal bij komt bij zijn kind. Hij raadde trouwens al wel een electrische borstel aan (mijn dochter was toen 1,5 jaar). Hij zegt dat ze dan alvast wennen en dat het geen kwaad kan om een electrische kinderborstel te gebruiken!

5. Sira

Sira Lid

23 mrt 2009
    46
    0
    0
    Bij het tandenpoetsen van mijn dochter heeft zij haar eigen tandenborstel waarmee zij Ernie zijn tanden poetst (ook al heeft hij geen tanden ;)

Dan kan ik met een tandenborstel haar tanden poetsen. Sinds zij de tanden van Ernie kan poetsen, gaat het nu erg goed om haar tandjes te poetsen.

6. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is het ook moeilijk om haar 8 tandjes te kunnen poetsen.
    Ik ga zogenaamd eerst mijn eigen tanden poetsen, dan krijgt dat alle aandacht en begint ze te lachen. Daarna heb ik maar even de gelegenheid om haar tandjes te poetsen, want dan steekt ze al snel haar tong uit en bijt op de borstel. Ik zet daarna even door ondanks het tegenstribbelen, het is niet anders.....

7. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Allemaal erg bedankt voor jullie tips :)

Ga eens even wat uitproberen.

Deel Deze Pagina