We hebben gisteren grote opruiming gedaan op de zolder van mijn ouderlijk huis. Daar vond ik ook nog een oude mini-loco doos met wat boekjes. Leuk voor mijn oudste. Dus meegenomen. Maar misschien wil ik er ook nog wel wat uitbreidingen bij. Nu vroeg ik me dus af of de mini-loco boekjes die je nu kunt kopen compatible zijn met een mini-loco doos van 30 jaar geleden. Ik ga ervan uit van wel, maar om een miskoop te voorkomen...
Volgens mij wel. Het enige verschil is dat we vroeger met losse kaarten werkten en nu is de deksel van de miniloco doorzichtig, zodat je het boekje eronder kan leggen. Dus dan zou je moeten kijken hoe je dat dan op zou kunnen lossen.
Nee, dat kan niet. Bij de oude locodoos zitten losse kaarten. De nieuwe boekjes hebben dat niet. Je moet hier het boekje onder de transparante deksel van het doosje leggen. De oude dozen hebben geen transparant deksel... Je zou eventueel zelf losse kaarten kunnen maken, door de bladzijden uit het boekje te kopiƫren op stevig papier en dat uitknippen, maar ik weet niet of dat dat er voor een kind duidelijker op wordt.
Hmm, dat is weer jammer Goed dat ik het even gevraagd heb. Dank voor de antwoorden. Dan hou ik het gewoon bij de vier boekjes die ik nog heb. En als ze andere opdrachtjes wil doet ze die maar op school
hmm goed idee. Heb hier ook nog 2 oude dozen liggen die dus niet gebruikt worden doordat er geen leuke boekjes zijn.
Ik laat mijn dochter momenteel gewoon werken met de oude doos icm de nieuwe boekjes. Het vergt even wat extra begeleiding, maar zodra ze het doorhebben is het een fluitje van een cent.
Boekje ernaast leggen en dan het blokje op de corresponderende plaats in de doos leggen? Is nog goed voor het ruimtelijk inzicht ook Maar voor nu nog even een brug te ver denk ik. Als ze het systeem doorheeft van de oude boekjes, nog maar eens overwegen.
Hier lukt dat wel, ik leg het boekje dan boven de doos. Je moet dan alleen ff iets beter kijken, maar het gaat wel. Met nieuwe doos is wel iets idealer