nieuwe mini-locoboekjes bij oude loco-doos?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fafa, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

We hebben gisteren grote opruiming gedaan op de zolder van mijn ouderlijk huis. Daar vond ik ook nog een oude mini-loco doos met wat boekjes. Leuk voor mijn oudste. Dus meegenomen. Maar misschien wil ik er ook nog wel wat uitbreidingen bij.

Nu vroeg ik me dus af of de mini-loco boekjes die je nu kunt kopen compatible zijn met een mini-loco doos van 30 jaar geleden. Ik ga ervan uit van wel, maar om een miskoop te voorkomen...

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Volgens mij wel. Het enige verschil is dat we vroeger met losse kaarten werkten en nu is de deksel van de miniloco doorzichtig, zodat je het boekje eronder kan leggen. Dus dan zou je moeten kijken hoe je dat dan op zou kunnen lossen.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, dat kan niet. Bij de oude locodoos zitten losse kaarten.
    De nieuwe boekjes hebben dat niet. Je moet hier het boekje onder de transparante deksel van het doosje leggen.
    De oude dozen hebben geen transparant deksel...

Je zou eventueel zelf losse kaarten kunnen maken, door de bladzijden uit het boekje te kopiƫren op stevig papier en dat uitknippen, maar ik weet niet of dat dat er voor een kind duidelijker op wordt.

4. fafa

fafa Niet meer actief

Hmm, dat is weer jammer :(

Goed dat ik het even gevraagd heb. Dank voor de antwoorden.

Dan hou ik het gewoon bij de vier boekjes die ik nog heb. En als ze andere opdrachtjes wil doet ze die maar op school ;)

5. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Je kan ze ook bij de bieb lenen ;) (hier in ieder geval wel)

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Kijk eens op marktplaats. Daar worden vaak nog de oude versies aangeboden.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm goed idee.
    Heb hier ook nog 2 oude dozen liggen die dus niet gebruikt worden doordat er geen leuke boekjes zijn.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik laat mijn dochter momenteel gewoon werken met de oude doos icm de nieuwe boekjes. Het vergt even wat extra begeleiding, maar zodra ze het doorhebben is het een fluitje van een cent. ;)

9. fafa

fafa Niet meer actief

Boekje ernaast leggen en dan het blokje op de corresponderende plaats in de doos leggen? Is nog goed voor het ruimtelijk inzicht ook ;) Maar voor nu nog even een brug te ver denk ik. Als ze het systeem doorheeft van de oude boekjes, nog maar eens overwegen.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier lukt dat wel, ik leg het boekje dan boven de doos. Je moet dan alleen ff iets beter kijken, maar het gaat wel. Met nieuwe doos is wel iets idealer

Deel Deze Pagina