Hallo meiden, Mijn zoontje is 15 weken oud. Het is een super vrolijk mannetje dat zich helaas wel altijd in slaap moet huilen. Een speen wil hij echt niet helaas. Nu zitten wij met het probleem dat hij 's avonds niet in slaap valt. Hij blijft gillen! Krijsen tot overstuur aan toe. We hebben een schommelstoel waar we hem in leggen als het in slaap vallen niet lukt en dan slaapt hij zo. Ook op de arm slaapt hij bijna direct. Laten huilen is lastig omdat hij dan zijn broer van bijna twee wakker gilt. Wat kan het zijn? En wat kunnen we doen? Ben zo bang dag hij zo nooit leert zelf in slaap te vallen ' savonds. Overdag lukt het hem vaak wel. .. we hebben al een strak ritme met naar bed gaan..iemand tips?
Hier nu ook zo'n periode, maar laten huilen doe ik hier niet. Als ze zo klein zijn huilen ze niet omdat ze het leuk vinden is mijn mening. Wat er precies is weet ik niet.. Misschien combi van sprongetje en regeldagen, maar dat in haar eigen bedje slapen komt wel weer. Zou dus gewoon doen waardoor hij nu wel slaapt.. Zelf in slaap leren vallen komt wel weer, helemaal als dat al wel goed ging.
Leg je hem misschien te laat op bed? Hier kwam het op bed leggen heel nauw qua tijd. Miste ik haar vroege moeheidssignalen, was het krijsen. Heb je 's avonds een ander bedritueel dan overdag? Langer misschien?
Wij hebben onze zoon ook en tijdje savonds in slaap gewiegd, huilde anders ook vrij lang (te lang in mijn optiek, mijn man dacht daar anders over hoor.. ) Lekker op de arm en dan zachtjes tegen hem zingen. Ik vond het zelf ook heerlijk.. Overdag was het nooit nodig, maar savonds sliep hij er rustiger op. Na verloop van tijd het ritueeltje wat korter gemaakt en inmiddels is het wiegen en zingen echt niet meer nodig. Ik leg hem nu wakker in bed en hij gaat eigenlijk altijd meteen slapen.
Ik denk niet dat ik hem te laat op bed leg. Hij is eigenlijk savonds nog nooit zelf in slaap gevallen... ons ritueel is overdag hetzelfde alleen gaat hij savonds ook in bad. Na de 11 uur fles kan ik hem zo weg leggen zonder huilen. Ben zo bang dat als ik hem in slaap wieg of in de schommel laat slapen hij nooit leert zelf in slaap te vallen..
Die leeftijd is ook wel lastig maar volgens mij wil je zoontje gewoon graag lekker bij je liggen. Hij is ook nog maar zo klein, en hij heeft 9 maanden bij je gezeten, lekker in slaap gewiegd.... Maak je niet druk over nooit leren. Een baby van 15 weken KAN je nog niets leren. Hoogstens vreselijk overstuur laten raken door hem zijn veilige basis, jou, te ontzeggen. Jij bent alles wat zijn hersentjes begrijpen Natuurlijk leert ie het. Ik denk dat als je hem nu dat fijne vertrouwde van zijn mama geeft, hij uiteindelijk veel eerder het vertrouwen heeft om zelf te gaan slapen. Nu leert ie alleen dat in slaap vallen gepaard gaat met stress en dingen die ie niet begrijpt. Neem hem lekker bij je. Knuffel hem. Love makes the world go round and the baby go to sleep! Onze kindjes sliepen als baby ook in onze armen en in ons bed, en het zijn probleemloze slapers geworden, en erg relaxte kindjes. Het wordt juist makkelijker als in slaap vallen een plezierige bezigheid is. Als je zelf gaat slapen met stress, wordt het ook alleen maar moeilijker. Lig je daarentegen elke avond lekker in de armen van je liefje, dan slaap je als een roosje. succes!